رسولی نژاد: در حال حاضر خیلی‌ها تنها منبع درآمدشان یارانه است/ افتخارم این است که لباس‌هایم را بچه محل‌هایم می‌دوزند/ دختر ندارم که دامادم بخواهد اختلاس کند

سیداحمد رسولی نژادسیداحمد رسولی نژاد کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه گفت: مهمترین وظیفه یک نماینده قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است،در مبارزه با مفاسد اقتصادی شاهد بودیم که این امر بیشتر جنبه شعاری پیدا کرده، یارانه ها باید افزایش پیدا کند، با اینکه این رقم بسیار ناچیزی است خیلی ها تنها منبع درآمدشان یارانه است.

مصاحبه ذیل، مختصری از دیدگاه‌ها و صحبت‌های سیداحمد رسولی‌نژاد، کاندیدای راه یافته به دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه است تا مخاطبان بتوانند با بررسی صحبت‌ها و برنامه‌ها، گزینه اصلح را انتخاب نمایند.

لطفا خود را به صورت مختصر معرفی نمایید:

– سید احمد رسولی نژاد هستم متولد سال ۱۳۴۲، دانشجوی دکتری، نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی در دوره های چهارم پنجم و هفتم، معاون سابق وزارت تعاون، معاون حقوقی و پشتیبانی امور مجلس بخشی از سوابق شغلی بنده است.

چه میزان از توانایی های خود را صرف وظایف ملی و چه میزان را صرف پیگیری مسائل منطقه خواهید نمود؟

– مهمترین وظیفه یک نماینده قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است اما در کنار این وظیفه ملی به نظر من نماینده موظف است در میان مردم حضور داشته و از مشکلات حوزه انتخابیه خود با خبر باشد.
– چهار گونه نماینده داریم، دسته اول افرادی هستند که در مجلس فعال می باشند ولی در حوزه انتخابیه فعال نیستند، دسته دوم کسانی اند که در حوزه انتخابیه فعال اند ولی در مجلس فعالیتی ندارند، دسته سوم افرادی اند که در هیچ کدام فعالتی ندارند اما گروه چهارم افرادی هستند که هم در مجلس فعال اند و هم در حوزه انتخابیه.

– کار بسیار سختی است که در هر دو حوزه فعال بود اما افرادی مثل بنده از پس این کار بر آمدیم، در مجلس در مباحث مختلف از جمله کمیسیون ها، طرح های گوناگون، زوایا، استیضاح و رای اعتماد حضور فعالی داشتم، در کنار این فعالیت ها در حوزه انتخابیه در طول ۱۲ سال نمایندگی هفته ای دو روز دیدار از روستاها را داشتیم و مشکلات روستائیان را بررسی و پیگیری می کردیم.

چه تضمینی وجود دارد که نماینده منتخب مردم وکیل الدوله نباشد؟

– نماینده باید وکیل مردم باشد، نماینده باید زبان گویای مردم، شجاع و با شهامت باشد تا از حقوق مردم دفاع کند بنابراین نماینده ای که با حمایت دولت وارد مجلس می شود به جای اینکه وکیل مردم باشد، وکیل دولت شده و نتیجه ای به همراه نخواهد داشت، درحال حاضر تلاش دولت کنونی این است که مجلس را همسو با خود کند، مجلسی که همسو و در اختیار دولت باشد و نماینده از خود اختیار نداشته باشد، آن مجلس نمی تواند مجلسی مردمی باشد.

چه تضمینی وجود دارد که نماینده مجلس نگاه یکسانی به سه حوزه فیروزکوه، دماوند و رودهن داشته باشد؟

-در همه دوره ها توجه بنده به مناطق یکسان بوده است، برای مثال اگر اتوبان تهران فیروزکوه، ابتدا از دماوند شروع شد و بعد به سمت فیروزکوه آمد، در بحث گاز رسانی ابتدا در سال ۷۶ گاز به دماوند آمد و بعد در سال ۸۶ گازرسانی به فیروزکوه انجام شد، در دماوند بیمارستان ۵۰ تخته خوابی احداث شد و در فیروزکوه بیمارستان ۳۲ تخته خوابی، بنا براین به این صورت نبود که چون زادگاه بنده فیروزکوه است، توجه ای به دماوند نداشته باشم این گونه نبوده که بین مناطق فرق بگذارم .
– هر منطقه ای که محرومیت بیشتری داشته باشد، توجه بیشتری خواهم کرد.

در دوران معاونت وزارت تعاون چه مقدار در منطقه حضور داشته اید و چه مقدار پیگیر کارهای منطقه بودید؟

– همان طور که می دانید معاونت وزازت تعاون و معاون حقوقی و پشتیبانی امور مجلس یک مسئولیت کشوری است یعنی شما در برابر کل کشور مسئولیت دارید، یکی از اقداماتی که در دولت های نهم و دهم اتفاق افتاد تشکیل نیمی از ۱۵۰ هزار تعاونی است که ما در کشور داریم.
– همواره با مذاکراتی که با مدیر کل استان و مدیران ادارات دو شهرستان داشتم تلاشم این بود که بخش تعاونی تقویت شود، زیرا تعاونی شرق استان تهران نسبت به غرب استان ضعیف تر بوده،در حال حاضر هم این امر در برنامه های بنده است زیرا بخش تعاونی بخشی است که خیلی خوب می تواند به اشتغال، تولید، صنعت و کشاورزی کمک کند.

علت عدم رضایت مقام معظم رهبری از اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی طی سال های اخیر؟
– با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی وظیفه دولت و مجلس این نیست که بیانیه، اطلاعیه و شعار دهند، بلکه باید اقتصاد مقاومتی را عملی کنند، یکی از اشکالات این است، که در مبارزه با مفاسد اقتصادی شاهد بودیم که بیشتر جنبه شعاری پیدا کرده، الان هم دولت در سخن از خوبی های اقتصاد مقاومتی می گوید کافی نیست بلکه باید به آن عمل کند، به نظر من یکی از اهداف و برنامه های مجلس دهم عملی کردن اقتصاد مقاومتی است.

آیا با حذف یارانه ها موافقید؟

– اینکه قشر پر درآمد یارنه ای دریافت نکنند خوب است، اما در کل یارانه ها نباید حذف شود، از نظر بنده یارانه ها باید افزایش پیدا کند، با اینکه این رقم بسیار ناچیزی است خیلی ها تنها منبع درآمدشان یارانه است و زندگی خود را می چرخانند، به عبارتی اگر قرار به حذف یارانه ها باشد، باید یارانه افراد پر درآمد حذف شود و به یارانه افراد ضعیف و کم در آمد جامعه افزوده شود.

ارتباط شما با رئیس مجلس چگونه است و ارتباط یک نماینده با رئیس مجلس چه کمکی به منطقه خواهد کرد؟

– ارتباط بنده با آقای علی لاریجانی بسیار خوب است، رئیس مجلس می تواند کمک های زیاد کند به شرطی که خود نماینده، نماینده شجاع و لایقی باشد.
– بنده در دولت سازندگی از منتقدان جدی آقای هاشمی بودم و بحث آقازاده ها را من برای اولین بار در کشور مطرح کردم، اما در کنار انتقادات بسیاری که داشتم اعتبارات زیادی برای منطقه جذب کردم، برای مثال فیروزکوه در دولت آقای هاشمی شهرستان شد، رودهن بخش و آبسرد شهر شد، بنابراین نماینده باید با عرضه باشد و با قدرت، حق و مطالبات مردم را بگیرد و حمایت های رئیس مجلس هم خیلی می تواند کمک کند، همان طور که در سه دوره حضور بنده در مجلس از این حمایت برخوردار بودم.

در صورت انتخاب نشدن بعد از انتخابات چگونه رابطه ای با شهرستان و نماینده منتخب خواهید داشت ؟

– در هر صورت آماده ام تجرببات خود و سابقه سی و یک سال کار در سه قوه قضاییه، مقنننه و مجریه را در صورتی که نماینده منتخب مایل به باشند در اختیار ایشان بگذارم.

در این مدت شاهد تخریب های زیادی علیه شما بودیم فکر می کنید علت این کار چیست؟

– علت مشخص است، فردی در جلسه ای در دور اول انتخابات می گوید: هر فردی به مجلس برود اما رسولی نژاد نرود، حجم گسترده شایعات هم در مرحله اول و هم در حرحله دوم بر علیه بنده وجود داشت و دارد.
– مدتی پیش جلسه ای در سینما پرستو در دماوند بود، آقایی در آن جلسه سخنرانی کرده و گفته رسولی نژاد کت‌های اسپانیایی و انگلیسی می پوشد، من جهت اطلاع عرض می کنم، بنده لباس خود را اکثرا از خیاطان و لباس فروشان منطقه فیروزکوه و دماوند خریداری می کنم یا گفتند داماد رسولی‌نژاد اختلاس کرده است یا من را در اکثر استان‌ها صاحب کارخانه کردند.
– نمی‌دانم چرا انقدر از بنده وحشت دارند، من هم مثل دیگران یک آدم معمولی هستم، البته در همه ی ادوار مجلس برخی ها از بنده واهمه داشتند و در جلسات می‌گویند رسولی نژاد یک نماینده نیست بلکه ۵۰ نماینده است.
– این ها می دانند حضور بنده در مجلس بسیار موثر است، مخصوصاً مجلس دهم که تعدادی از نماینده ها برای بار اول ورود پیدا می کنند و تجربه آنچنانی ندارد و افرادی مانند من که از تجربه حضور در مجلس برخوردار هستیم می توانیم تاثیر گذار باشیم، حتی بنده می توانم عضو هیئت رئیسه مجلس شوم.
– البته بیشتر فکر می کنم که دشمنی این ها با من بخاطر این است که من یک سرباز کوچک ولایت هستم، در طول ۱۲ سال حضور بنده در مجلس مواضع و محورهایی که مقام معظم رهبری معین کردند کوچکترین انحرافی نداشتم و همواره در خط مقدم دفاع از ولایت فقیه بودم، فکر می کنم دشمنی ها بر علیه من به این خاطر است و دشمنی های آنها تنها با شخص رسولی نژاد نیست.

سخن آخر:

– ان شاء الله مردم در انتخابات دقت کنند، دو کاندید در این مرحله حضور دارند و انتخاب نسبت به مرحله دوم راحت تر است، سوابق دو کاندید، اعتقادی و پیروی از ولایت و اینکه فردی انتخاب شود که جام زهر دیگری به رهبری ندهد و دل رهبری را به درد نیاورد توسط مردم بررسی شود.
– توکل من بر خدا و توسلم به معصومین است و اعتقادم این است که عزت و ذلت دست خداست.

منبع: دیمه نیوز

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا