همایش تجلیل از 36 دانش‌آموز برتر شاهد و ایثارگر دماوند

همایش تجلیل از 36 نفر دانش‌آموز برتر شاهد و ایثارگر شهرستان دماوند عصر امروز به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن آمفی‌تئاتر کوثر این شهر برگزار شد.

13941117001062_PhotoL

به گزارش پایگاه خبری تارود، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم اظهار کرد: امروز 36 دانش‌آموز طرح پراکنده دانش‌آموزان شاهد و ایثارگران شهرستان دماوند مورد تجلیل قرار گرفتند.

امیر مرادی افزود: این دانش‌آموزان شامل فرزندان جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان و شهدا می‌شوند؛ این مراسم هر سال با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 24 نفر از 36 فرزند شهید، آزاده و ایثارگر نخبه شهرستان دماوند هستند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان در ترم نخست سال تحصیلی امسال توانستند مقام‌های خوبی را در رشته‌های مختلف شهرستانی و استانی کسب کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند بیان کرد: هر ساله اینگونه برنامه‌ها در ستاد شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش که متشکل از رؤسای اداره آموزش و پرورش و بنیاد شهید و همچنین کارشناسان مربوطه است، برنامه‌ریزی می‌شود.

*حمایت از 800 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دماوند

مرادی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران 800 دانشجوی شاهد را نیز مورد حمایت خود قرار داده است، ادامه داد: بنیاد شهید با توجه به وجود 9 دانشگاه در شهرستان دماوند، شهریه 800 دانشجوی شاهد شامل فرزندان بالای 25 درصد جانبازان، آزادگان و شهدا را پرداخت می‌کند.

13941117001060_PhotoL

وی اضافه کرد: این هماهنگی‌ها در قالب ستادهای شاهد در دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود؛ دانشجویان شاهد و ایثارگر تا هر سطح علمی که درصدد تحصیل باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند افزود: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، غالب رشته‌های دانشگاه‌ها بالای کارشناسی ارشد هستند و در این زمینه، نزدیک به 300 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری داریم که این فرزندان شاهد و ایثارگر افتخار کشور هستند که ما خدمت‌گزاری آنها را می‌کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا