برخورد با یک نانوایی خانگی متخلف در دماوند به علت عدم رعایت موارد بهداشتی/فعالیت 20 نانوایی آزادپز در دماوند

42342معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار دماوند از برخورد با یک نانوایی  خانگی متخلف به علت عدم رعایت موارد بهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت: 20 نانوایی آزادپز در دماوند در حال فعالیت است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، مجید صفری با اشاره به برگزاری کارگروه آرد و نان و برگزاری نشست‌های مختلف در این خصوص اظهار داشت: در این کارگروه بر دو موضوع مهم تأکید شده؛ این موضوع‌ها بحث مراقبت شدید نانوایی‌ها از حیث بهداشت در محل نگهداری آرد و همچنین کارکنان نانوایی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در این زمینه، بازرسی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و با توجه به اهمیت موضوع صنف نانوایی‌ها را استثنا قرار داده‌ایم تا کنترل و نظارتی وِیژه‌ای را داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه نانوایی‌های شهرستان دماوند نسبت به گذشته وضع مطلوبی را دارند، تصریح کرد: شاید اکنون نانوایی‌ها به صورت 100 درصدی مطلوب نباشند، اما نسبت به گذشته رضایت‌مندی مردم افزایش و شکایت‌ها در این زمینه کاهش پیدا کرده است.

صفری با اشاره به موضوع مهم دیگر در کارگروه آرد و نان بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در این زمینه ارائه نان توسط نانوایی‌های خانگی بوده است که در این راستا به شبکه بهداشت و درمان، اداره کار و اتحادیه نانوایان در شهرستان دماوند اعلام کرده‌ایم تا این مکان‌ها را مورد بررسی قرار دهند تا بر روی پخت نان کنترل و نظارت وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نانوایان خانگی را نفی نمی‌کنیم، تأکید کرد: در بحث اشتغال و کارگاه‌های خانگی نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم؛ ولی دلیل نمی‌شود که پشت درهای بسته محصولی به مردم ارائه شود که مصرف‌کنندگان ندانند چگونه پخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند افزود: در خصوص نانوایان خانگی یک مورد تخلف رخ داده بود که به علت بهداشتی نبودن با آن برخورد شد و اکنون تمام این نانوایی‌ها مورد نظارت قرار گرفته‌اند.

صفری گفت: تاکنون در زمینه نانوایی‌های خانگی مشکلی وجود نداشته است؛ ولی اکنون در حال پیگیری هستیم تا آمار دقیقی از این نانوایی‌ها به دست بیاوریم و با مراجعه این مراکز را مورد کنترل قرار دهیم.

وی ادامه داد: اداره کار در این زمینه اعلام آمادگی کرده است که به نانوایان خانگی به عنوان کارگاه خانگی برای خرید دستگاه‌ها تسهیلات دهیم و در تلاش هستیم تا با ساماندهی این موضوع در عرضه نان به مردم نیز مشکلی به وجود نیاید.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه 20 درصد سهمیه آزادپزان نان آغاز شده است، افزود: در این خصوص، مشکلی نداریم و سهمیه نان برای این شهرستان کافی است؛ همچنین اعلام کرده‌ایم تا پیش‌بینی‌های لازم به خصوص برای شب عید انجام شود تا برای پخت نان با کمبود مواجه نشویم.

صفری گفت: در این خصوص، هر چه نانوایی‌های آزادپز افزایش پیدا کند، خیالمان راحت‌تر خواهد بود؛ چراکه دریافت سهمیه این نانوایان محدود نیست.

وی با بیان اینکه در حدود 20 نانوایی آزادپز در شهرستان دماوند وجود دارد، بیان کرد: با وجود مخالفت‌هایی که ابتدا در این زمینه وجود داشته است، اکنون متقاضی آزادپز داریم؛ زیراکه این موضوع به‌صرفه‌تر است و همچنین کیفیت و قیمت به خاطر بحث رقابت در آزادپزی نیز بیشتر خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: وزن نان را در سهمیه‌های دولتی، کارگروه تعیین می‌کند، ولی در خصوص نانوایی‌های آزادپز قیمت بر اساس عرضه تعیین می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا