مراسم غبارروبی امام‌زاده هاشم (ع) دماوند در هفته وقف/تاکید دوباره بر لزوم تسریع در روند طرح گازرسانی به امامزاده هاشم (ع) دماوند

مراسم ویژه غبارروبی در آستان مقدس امام‌زاده هاشم (ع) شهرستان دماوند به مناسبت هفته وقف  با حضور مسئولان برگزار شد.

photo_2015-12-16_07-43-59

حجت‌الاسلام‌ احمد اشرفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم غبارروبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: امام‌زاده هاشم (ع) یکی از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است که این بقعه آن در جاده هراز و مسیر ترانزیتی تهران شمال قرار دارد.

وی افزود: مراسم غبارروبی این بقعه همزمان در مناسبت‌های خاص ماهانه یک‌بار با حضور مسئولان شهرستان دماوند برگزار می‌شود.

اشرفی بیان کرد: بخشی از کمک‌های معنوی و مادی مردم در این آستان مقدس صرف امورات دینی، فرهنگی و مدیریتی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با اشاره به امکانات موجود در این بقعه متبرکه تصریح کرد: این بقعه دارای زائرسرا، هتل و بازارچه است که در روزهای تعطیل و مناسبت‌های خاص ،روزانه پذیرای حدود یک میلیون زائر و آماده ارائه خدمات رفاهی و جانبی به زائرین می‌باشد.

اشرفی خاطرنشان کرد: زائران و مسافران مراجعه‌کننده علاوه بر امکانات خدماتی و رفاهی در مناسبت‌های متعدد می‌توانند از مراسمات فرهنگی و دینی در این مکان زیارتی برخوردار شوند.

لزوم تسریع در روند طرح گازرسانی به امامزاده هاشم (ع) دماوند

وی در خصوص ارائه خدمات رفاهی به مسافران و زائران در بقعه متبرکه امامزاده هاشم (ع) دماوند گفت: مسئولان شهرستان دماوند در خصوص گازرسانی به این بقعه متبرکه فقط قول‌هایی را داده‌اند؛ ولی در عمل کسی جلو نمی‌آید که کار را پیش ببرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند ادامه داد: هدف ما خدمت رسانی به زائران و مسافرانی است که در مسیر بقعه متبرکه امامزاده هاشم (ع) دماوند تردد می‌کنند؛ چرا که در این منطقه شرایط جوی کولاک می‌شود و باید به زائران و مسافران خدمت‌رسانی شود و در حال حاضر گازوئیل آزاد جهت سیستم گرمایش آن منطقه تهیه می‌شود.

اشرفی تأکید کرد: آبروی شهرستان دماوند در گرو حمایت همه جانبه مسئولان شهرستانی است و از مسئولان شهرستانی خواستاریم نسبت به بقعه متبرکه امامزاده هاشم (ع) دماوند نگاه ویژه‌ای داشته باشند و نگویند کلیه خدمت رسانی‌ها فقط وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان است.

لازم به ذکر است آستان مقدس امام‌زاده هاشم (ع) شهرستان دماوند از بقعه‌های فعال در شهرستان دماوند می‌باشد که در جاده هراز در مسیر ترانزیتی تهران شمال واقع‌شده است و در روزهای تعطیل و مناسب‌های خاص پذیرای بیش از یک میلیون زائر خواهد بود.

[Best_Wordpress_Gallery id=”18″ gal_title=”ghobar robi”]

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا