آزادسازي 2 هزار هکتار و تخریب 1700 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران/ تخریب 70 درصدی کمیسیون ماده 100 شهرداری در رودهن/ افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در زمان بلاتکلیفی 8 ماهه شهرداری رودهن

downloadمدیرکل دفتر فنی استانداری تهران از آزادسازي دو هزار هکتار و تخریب یک هزار و 700 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران خبر داد و گفت: افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر رودهن واقع در شهرستان دماوند، قسمتی از شهر را دچار آسیب جدی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مرتضی سلیم‌آبادی در حاشیه بازدید از پروژه‌ها و رفع مشکلات رودهن در خصوص ساخت و سازها در استان تهران اظهار کرد: ساخت و سازهای مجاز روند خوبی در استان تهران دارد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی افزود: هر چند در گذشته شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی بودیم؛ اما در دو سال اخیر، با راه‌اندازی ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز توانستیم در استان تهران در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز روند خوبی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران از تخریب یک هزار و 700 فقره بنای غیرمجاز در استان تهران خبر داد و گفت: به‌منظور جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در استان تهران، بیش از 2 هزار هکتار زمین با وجود معارض رفع تصرف و آزاد شد.

وی افزود: بالغ‌بر یک هزار و 700 مورد هم تخریب در استان تهران داشتیم که جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز این روند ادامه دارد.

سلیم‌آبادی خاطرنشان کرد: در حوزه استانداری تهران، نگاه ویژه‌ای به ساخت و سازهای غیرمجاز حاکم شده است و با توجه به اتفاقات جدید در کشور بحث درآمد پایدار صورت می‌پذیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران افزود: درآمد پایدار مخصوص شهرداری‌هاست تا به غیر از بحث عوارضی و ماده 100 درآمد دیگری هم داشته باشند.

سلیم‌آبادی در خصوص تخریب 70 درصدی کمیسیون ماده 100 در رودهن گفت: نگاه استانی با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در این مورد نگاه تخریبی بوده است که امیدواریم با حمایت‌های فرماندار شهرستان دماوند و فعالیت خوب شهردار، این مشکل در رودهن رفع شود.

وی بیان کرد: رودهن یکی از شهرهای مهم استان تهران است؛ اما متأسفانه این شهر بنا به دلایلی در مدت طولانی از شهردار محروم بود و شهرداری با سرپرست اداره می‌شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران افزود: در این مدت که رودهن از وجود شهردار بهره نمی‌برد، آسیب‌های زیادی دید که مهم‌ترین این آسیب‌ها، افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز بود.

سلیم‌آبادی اظهار داشت: بحث ساخت و ساز در رودهن وضع مناسبی نداشته است و این مطلب باعث شده تا قسمتی از شهر آسیب جدی ببیند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران ادامه داد: بالاخره پس از هشت ماه، رودهن دارای شهردار شد و با وجود شهردار جدید و توانمند امید است بتوانیم شاهد پیشرفت شهر رودهن نسبت به شهرهای مجاور باشیم.

سلیم‌آبادی افزود: شهر رودهن قابلیت خوبی در داشتن درآمد پایدار دارد؛ همان‌طور که در یک ماه گذشته که شهر دارای شهردار شده، روند بسیار خوبی را در پیش گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا