مسکو: ادعاهای واشنگتن علیه روسیه برای انحراف اذهان از توطئه‌های آمریکا علیه «اسد»‌ است

وزیر امور خارجه روسیه با رد ادعاهای اخیر واشنگتن در خصوص تأمین تسلیحات برای طالبان توسط روسیه گفت که ادعاهای واشنگتن علیه مسکو به منظور انحراف اذهان عمومی از توطئه‌های آمریکا علیه رئیس‌جمهور سوریه مطرح می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، ادعاهای واشنگتن مبنی بر اینکه روسیه تجهیزات نظامی و تسلیحات در اختیار نیروهای طالبان در افغانستان قرار می‌دهد، ادعاهایی غیرحرفه‌ای و نادرست است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، لاوروف در جمع خبرنگاران تأکید کرد که ادعاهای واشنگتن در این خصوص با هدف منحرف کردن اذهان عمومی از طرح ها و نقشه های آمریکا برای تغییر رژیم سوریه مطرح می‌شود.

وی افزود، « من این را تلاشی برای منحرف کردن اذهان از برخی توطئه‌ها در خصوص پرونده سوریه می‌بنم. ظن ما در این خصوص اخیرا بیشتر نیز شده است. ما باید ببینیم که برخی از همتایان ما تلاش می‌کنند تا مانع از تصویب قطعنامه شورای امنیت در خصوص راه حل سیاسی بر اساس گفت‌وگوهای سوری-سوری شوند.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت، «در عوض آنها به دنبال روش‌های قدیمی تغییر رژیم در سوریه هستنداما آنها باید بدانند که ما با این تلاش‌ها مقابله می‌کنیم».

لاوروف همچنین گفت: «در خصوص ادعای اخیر مبنی بر تأمین تجهیزات نظامی برای طالبان نیز واشنگتن هیچ شواهدی ارائه نکرده است و من اطمینان دارم کسانی که در آمریکا پول می‌گیرند تا اطلاعات موثق در اختیار رهبرانشان قرار دهند، به خوبی می‌دانند که این اتهامات بی‌اساس است».

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا