مجتمع 20 هکتاری نهال، آغازی بر تحول گردشگری کیلان

26فرماندار شهرستان دماوند گفت: جذب سرمایه‌ گذار به خصوص در حوزه گردشگری می‌تواند به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد‌های شهرستان دماوند بینجامد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، ناصر محمودی‌ فرد در نشست کار گروه اشتغال، اقتصاد و گردشگری و در جمع مسئولان شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند اظهار کرد: شهرستان دماوند در حوزه گردشگری و سرمایه‌ گذاری مورد بی‌ مهری قرار گرفته است.

وی افزود: جذب سرمایه‌ گذار به خصوص در حوزه گردشگری می‌تواند به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد‌های شهرستان دماوند کمک کند.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه اجرای پروژه‌ های گردشگری می‌تواند از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند، گفت: این دست طرح‌ ها در حفظ آب‌ها و سفره‌های زیرزمینی بسیار مؤثر است و این موضوع می‌تواند به رشد و توسعه شهرستان دماوند کمک کند.

محمودی‌ فرد با اشاره به تشکیل کار گروهی در این زمینه تصریح کرد: سیاست بر این است تا کسانی که علاقه‌ مند به سرمایه‌ گذاری هستند، را حمایت کنیم و تسریع در این امر می‌تواند در بحث هر چه بهتر شدن سرمایه‌ گذاری در شهرستان کمک کند.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص اجرای طرح گردشگری مجتمع رفاهی، گردشگری و اقامتی «نهال کیلان» در شهر کیلان اظهار کرد: منطقه کیلان در حوزه گردشگری کم‌تر مورد توجه بوده و بیشتر جمعیت آن به دلیل مشکلاتی که وجود داشته است، مهاجرت کرده‌اند؛ اجرای طرح‌ های گردشگری می‌تواند در معکوس شدن روند مهاجرت در منطقه کمک کند.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه کیلان یکی از قطب‌ های گردشگری است که می‌ تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گیرد، افزود: برای اجرای این طرح، باید استعلام‌ های لازم از ادارات و کارشناسی‌ های لازم صورت پذیرد.

*مجتمع 20 هکتاری نهال کیلان با اعتبار 30 میلیارد تومانی

13921003000217_PhotoA

به گزارش تارود، در این نشست طرح گردشگری مجتمع رفاهی و اقامتی «نهال کیلان»، مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت و سرمایه‌گذاران خصوصی در مورد این طرح گردشگری، توضیحاتی را در کارگروه ارائه کردند.

نهال کیلان یکی از طرح‌های بزرگ گردشگری در شهرستان دماوند به شمار می‌رود و با اجرایی شدن آن، تحول عظیمی در راستای توسعه گردشگری شهرستان دماوند به وجود می‌آید.

برای این مجتمع گردشگری در مساحت 20 هکتاری، اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان بدون دریافت هیچ‌گونه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

این مجتمع در شهر کیلان واقع است و تا مرکز شهر سه کیلومتر فاصله داشته و طبق توافق و طرح تفصیلی در حریم شهرداری کیلان قرار دارد.

قرار است در این مجتمع، رشته‌های مختلف ورزشی نظیر استخر، سونا، بیلیارد، فوتبال و دیگر ورزش‌های برتر اجتماعی مورد نظر قرار گیرد و واحدهای مسکونی شامل 30 درصد استیجاری و 70 درصد اقامت دائمی احداث شود.

این مجتمع به دلیل اینکه در حریم شهرداری کیلان قرار دارد، شهرداری می‌تواند به آن خدمات‌رسانی داشته باشد و به دلیل اینکه در منطقه شکار ممنوع واقع شده، فعالیت‌های با سر و صداهای زیاد را در خود نخواهد دید.

فاصله داشتن از گسل مشاء از جمله دیگر مزایای این مجتمع به حساب می‌آید که از خطرات ناشی از زلزله نیز در امان است.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار خصوصی این مجتمع، با اجرایی شدن آن برای یک هزار و 700 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود و استقبال در طول هفته آن 50 نفر و در روزهای تعطیل 500 نفر پیش‌بینی شده است.

به گفته مشاور این شرکت سرمایه‌گذاری، چندی پیش پرسش‌نامه‌ای در خصوص اینکه کدام ظرفیت‌ها در این مجتمع مورد پیش‌بینی شود، در بین شهروندان کیلان و آبسرد پخش شد و نیازهای شهروندان مورد سنجش قرار گرفته است.

این طرح در کارگروه اشتغال، اقتصاد و گردشگری شهرستان دماوند مورد بررسی مسئولان مربوطه قرار گرفت و پس از بررسی مسائل مختلفی نظیر جاده‌سازی، آب شرب و استفاده از ظرفیت‌های این مجتمع، طرح کلی آن مورد توافق اولیه قرار گرفت.

برای اجرایی این طرح لازم است تا شرکت سرمایه‌گذار خصوصی، استعلام‌هایی را از ادارات شهرستان دماوند بگیرد.

به گزارش تارود نخستین نشست کارگروه اشتغال، اقتصاد و گردشگری شهرستان دماوند با حضور فرماندار دماوند، معاون برنامه‌ریزی فرماندار دماوند، بخشداران، شهرداران و رؤسای ادارات شهرستان دماوند در سالن شهید رجایی فرمانداری دماوند برگزار شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا