محرومیت ۶ روستا از نعمت گاز در ۵۰ کیلومتری شهرستان دماوند/ تعطیلی گرمابه روستای هویر دماوند به علت آلودگی هوا ناشی از سوخت گازوئیل!

دهیار روستای هویر از محرومیت ۶ روستا از نعمت گاز در ۵۰ کیلومتری شهرستان دماوند و تعطیلی گرمابه روستای هویر به علت آلودگی هوا ناشی از سوخت گازوئیل خبر داد.

محمدرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به محرومیت روستاهای دهنار، هویر، مومج، یهر، لی‌پشت و کهنک از نعمت گاز در ۵۰ کیلومتری مرکز شهرستان دماوند اظهار کرد: باوجود این‌که این ۶ روستا در مسیر گاز شهری قرار دارند؛ ولی از داشتن این نعمت الهی محرومند.

وی افزود: روستای کهنک به‌عنوان اولین روستا در یک کیلومتری و روستای هویر در ۱۸ کیلومتری ایستگاه گاز اصلی قرار دارند؛ اما متأسفانه ۶ روستا همچنان فاقد گاز شهری است.

دهیار روستای هویر ضمن بیان پیگیری‌های بسیار دراین‌باره خاطرنشان کرد: باوجود پیگیری‌های مکرر جهت گازرسانی به روستاهای مذکور، متأسفانه مسئولان با بی توجهی، آن‌ها را مورد بی‌مهری قرار داده‌اند.

حسینی با توجه به سردسیر بودن منطقه، از نیاز مبرم به پیگیری در این خصوص از سوی مسئولان خبر داد و تأکید کرد: در حال حاضر، سوخت این روستاها نفت سفید است که توسط شرکت نفت تأمین می‌شود؛ اما با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر در زمستان، احتمال مسدود شدن جاده در چند روز وجود دارد که این امر روستاییان را با مشکل مواجه می‌سازد.

وی تصریح کرد: در این روستاها بیش از ۳۰۰ خانوار ساکن هستند که جمعیتی بالغ‌بر ۱۳ هزار نفر را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین استفاده از گاز شهری حق مسلم آن‌هاست.

*ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار لیتر سوخت در روستاهای هویر و دهنار دماوند

مسئول شعبه نفت روستای هویر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: مردم روستاهای هویر و دهنار، برای مصرف یک ساله خود، نیاز به ۱۰۰ هزار لیتر نفت دارند تا نیازهای اهالی برطرف گردد.

صفی الله باباجانی افزود: به علت صعب‌العبور بودن مسیر، سوخت موردنیاز در شهریورماه خریداری‌شده و بین مردم توزیع می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مقدار، حدود ۱۳ هزار لیتر نفت توسط مردم برای مصرف زمستان ذخیره می‌شود که روستایان بابت هر ۲۰ لیتر نفت، سه هزار تومان پرداخت می‌کنند.

مسئول شعبه نفت روستای هویر، با اشاره به خریداری نفت موردنیاز اهالی در آذرماه سال جاری تأکید کرد: میزان نفت موردنیاز در تانکر ذخیره می‌شود تا در زمستان، در صورت مسدود شدن جاده مردم دچار کمبود سوخت نشوند.

خبرنگار: مصطفی شرافت

انتهای پیام/رَز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا