رئیس شورای اسلامی شهر دماوند:

شهردار فعلی دماوند به بیشتر مطالبات مردم در مدت چهار سال گذشته پاسخگو بود/ گزینه‌های متعددی برای انتخاب شهردار به اعضای شورای پنجم معرفی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند با بیان اینکه شهردار فعلی دماوند به بیشتر مطالبات مردم در مدت چهار سال گذشته پاسخگو بود، گفت: گزینه‌های متعددی برای انتخاب شهردار به اعضای شورای پنجم معرفی شده است که به‌زودی بررسی می‌شود.

غلامرضا ذبیحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به اقدامات عمرانی در سال جاری در این شهر اظهار کرد: با توجه به سیاست‌گذاری شورای اسلامی در دوره چهارم مبتنی بر توسعه معابر شهری و بهبود وضعیت محل‌های اقامتی، اقدامات امسال نیز در ادامه اقدامات عمرانی سال گذشته انجام می‌شود.

وی افزود: مجموعه شهرک‌های اطراف دماوند بخشی از حوزه خدماتی شهرداری هستند و زیرسازی اولیه معابر و کوچه‌های خاکی، از جمله انتظارات مردم است که ما سعی در برآورده کردن آن‌ها داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند ادامه داد: خوشبختانه تاکنون تقریبا بیش از ۸۰ درصد از سیاست‌گذاری چهار سال گذشته به مرحله اجرا رسید و در این دوره نیز با تجهیز اماکن اقامتی شهر دماوند مانند چشمه‌اعلا و پارک کوثر، زمینه حضور گردشگران برای بهره‌مندی از اقدامات رفاهی و گردشگری مهیا است.

ذبیحی در خصوص شروع کار شورای پنجم و انتخاب شهردار گفت: براساس ضوابط قانونی دولت کار شورا از دوازدهم شهریورماه آغاز خواهد شد که بعد از انتخاب هئیت رییسه شورا اقدام به انتخاب شهردار می‌نماید.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر دماوند با توجه به توانمندی و ثبات مدیریتی در دوره گذشته، وارد دور پنجم شده و عملا کار خود را از دوازدهم شهریورماه آغاز می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند در خصوص عملکرد شهردار این شهر گفت: در این مدت عباس صفری به عنوان شهردار دماوند توانست به بسیاری از مطالبات مردم پاسخ دهد، اما در مجموع از میان شهردار حاضر و افراد معرفی شده، فرد مورد نظر انتخاب می‌شود.

ذبیحی در رابطه با درآمدهای پایدار توضیح داد: بودجه‌های درآمدی شهر دماوند در سال ۹۲، با ورود به شورای چهارم ۲۳ الی ۲۴ میلیارد تومان بوده است که تقریبا با درصدی افزایش، ۱۰ درصد تا سال ۹۳ محقق شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۳ بودجه شهرداری بر مبنای ۳۵ میلیارد تومان مطالبات چندین ساله مردم، با ۲۰ درصد افزایش تحقق یافت. علاوه بر این در سال ۹۴، ۴۵ میلیارد تومان، سال ۹۵ حدود ۶۶ میلیارد تومان و سال ۹۶ حدود ۷۷ میلیارد تومان است که انشاالله محقق می‌شود.

این مسئول به درآمدهای پایدار اشاره کرد و گفت: شهرداری نمی‌تواند در بخش ساخت و ساز درآمد داشته باشد و برای درآمدهای پایدار به بخش سرمایه‌گذاری وارد شدیم، درحقیقت پایداری درآمدها از طریق عوارض سالانه و نوسازی تامین می‌شود.

ذبیحی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، کارگروهی در سال ۹۲ تشکیل شد و شهرداری همراه با شرکا اقدام به احداث مراکز خدماتی اقامتی کرد که بدون پرداخت وجه، منبع درآمد و اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی از تامین بخشی از بودجه شهرداری توسط این مراکز خبر داد و یادآور شد: بخش دیگری از درآمدها نیز از محل ۲۵ درصد ماده ۱۰۱ اراضی که در طرح‌های شهرداری قرار می‌گیرد و به عنوان بخش خدمات به فروش می‌رسد تامین می‌گردد.

وی تصریح کرد: این اقدام روند رو به کاهش دارد و کمتر از این منابع استفاده می‌شود تا سرویس خدماتی مورد انتظار مردم ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا