امام جمعه شهرستان دماوند؛

دهه آخر ماه رمضان دارای اهمیت ویژه‌ای است/ جمهوری اسلامی منادی وحدت و ثبات در منطقه است

امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت دهه آخر ماه رمضان و مخصوصاً شب بیست و سوم این ماه گفت: جمهوری اسلامی ایران، منادی وحدت و ثبات در منطقه است و در دفاع از مظلوم مسلمان سنی در روز قدس فریاد می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امیرالمؤمنین، با اشاره به حدیثی از ایشان اظهار کرد: اجر انسان عفیف و پاک‌دامن که گناهی را می‌تواند و آن را ترک کند، کمتر از اجر مجاهد شهید درراه خدا نیست.

وی با اشاره به قرار گیری در دهه آخر ماه رمضان خاطرنشان کرد: برای هر شب از شب‌های آخر این ماه، غسل مستحب است و حضرت رسول در دهه آخر ماه مبارک رمضان معتکف می‌شدند. همچنین دعا برای آمرزش، دعا برای مؤمنین و مؤمنات و صلوات فراوان فرستادن از اعمال روزهای اخیر این ماه است.
امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه بیشتر احادیث دال بر احتمال بیشتر شب قدر بودن بیست و سوم ماه مبارک رمضان دارد خاطرنشان کرد: پیامبر در این شب نمی‌گذاشتند فردی از اهلشان بخوابند و آب بر صورت فرزندان می‌پاشیدند و می‌گفتند در طول روز بخوابند و غذا کم بخورند تا این شب را حتماً بیدار باشند.

فتاح دماوندی با اشاره به روز جهاد کشاورزی تصریح کرد: حمایت از کشاورز و کشاورزی، اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال است و با توجه به شرایط خوب آب و هوایی شهرستان دماوند، این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان نظام بیان کرد: در این دیدار، رهبر انقلاب تأکید کرد که معیار تصمیم‌گیری‌ها منافع ملی باشد.
امام‌جمعه دماوند بابیان مسئله برجام و نقض برجام توسط دشمنان ملت ایران تأکید کرد: رئیس‌جمهور و تیم ایشان، برای رفع تحریم‌ها تلاش کردند؛ ولی اعتماد بیش‌ازاندازه به دشمن باعث ایجاد خلأهایی شد که امروز دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند و تحریم‌های جدید وضع می‌کنند.

فتاح دماوندی بابیان اینکه همه افرادی که رأی دادند رأیشان حلال است، تأکید کرد: کلیت انتخابات توسط شورای نگهبان تأیید شد؛ ولی اینکه رأی مردم را تقسیم کنیم و عده‌ای را طرفدار صلح و عده‌ای را طرفدار خشونت معرفی کنند تقسیم مردم به دو دسته است و این صحیح نیست و منجر به تفرقه و دودستگی در بین مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عامل بی‌ثباتی در منطقه، آمریکا است خاطرنشان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی، منادی وحدت شیعه و سنی هستیم و به هر مظلومی کمک می‌کنیم و روز قدس برای دفاع از مسلمانان سنی و مردم مظلوم فلسطین فریاد می‌زنیم؛  این در حالی است که آمریکا به قبائل سعودی، سلاح می‌فروشد تا خون مسلمانان را بریزند.
امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اظهارات مسخره مفت خوران سعودی گفت: مفتی‌های سعودی گفته‌اند که روزه قطری‌ها به علت عدم تبعیت از ولایت عربستان باطل است و وای بر مردمی که این‌ها برایشان حکم اسلام تشریح می‌کنند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا