رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی و ترویجی صندوق اعتبارات خرد زنان در روستای جابان دماوند

رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از برگزاری کارگاه آموزشی و ترویجی صندوق اعتبارات خرد زنان در روستای جابان خبر داد.

رازقه غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: هدف از تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، برنامه‌ای برای توسعه جامعه محلی محسوب نمی‌شود، بلکه به دلیل عدم دسترسی بخش وسیعی از خانوارهای کم‌ درآمد به منابع اعتباری و همچنین پراکندگی و در دسترس نبودن شعب بانک کشاورزی، وجود این صندوق‌ها برای روستاییان ضروری است.

وی افزود: کارکرد حساب برای دریافت تسهیلات و نیاز به ضامن معتبر از جمله موانع دسترسی خانوارها به منابع اعتباری می‌باشد و وجود صندوق اعتبارات خرد، تا حدودی این مشکلات را مرتفع کرده است.

رئیس اداره هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: راه‌اندازی این صندوق در روستا با مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و مدیریت یکی از طرح‌های موفق و قابل تعمیم به سایر روستاها به حساب می‌آید.

غلامرضایی ادامه داد: در حال حاضر تعداد پنج صندوق اعتبارات خرد در شهرستان دماوند راه‌اندازی شده است و برای ۱۲۰ نفر از زنان روستایی اشتغال ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق اعتبارات خرد زنان روستای جابان با همکاری صندوق کار آفرینی امید، مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات جهت فعالیت اشتغال‌زایی پرداخت کرده است و جلسات آموزشی و ترویجی به صورت ماهانه برای اعضای صندوق برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا