مسئول هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند:

برگزاری مراسمات احیاء شب‌های قدر با همکاری بیش از 10 هیئت مذهبی شهرستان دماوند

مسئول هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند گفت: مراسمات احیاء شب‌های قدر با همکاری بیش از 10 هیئت مذهبی در سطح شهرستان دماوند برگزار می‎شود.

مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ایام بسیاری از هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند، با برپایی سفره افطار و اطعام از روزه‌داران در شب‌های ماه مبارک پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: در این ایام هیئت‌های مذهبی به خصوص بانوان، ضمن برپایی ضیافت افطاری و قرائت قرآن کریم، همه روزه در این زمینه فعال هستند.

مسئول هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند با بیان اینکه مراسم احیاء شب‌های قدر، در تمامی مساجد شهرستان دماوند و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود، گفت: ویژه‌برنامه‌های این شب‌ها شامل دعا خوانی، سخنرانی و مداحی می‌باشد که سخنرانان و شخصیت‌های مذهبی و علمی، به تشریح نحوه بهره‌مندی از تلاوت قرآن و دعا و همچنین ارتباط قرآن و اهل بیت (ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مساجد موجود در سطح شهرستان دماوند که مراسم لیالی قدر را برگزار می‌کنند، تعدادی از هیئت‌های مذهبی نیز اقدام به برپایی این مراسم معنوی می‌نمایند، بیان کرد: هیئت سائلان آل الله گیلاوند در میدان گلها به مدت پنج شب، هیئت جوادالائمه شهر رودهن در مسجد مسجد علی ابن ابیطالب (ع)، هیئت عشاق العباس (ع) در حسینیه شهرک جهاد گیلاوند، هیئت ثامن‌الحجج محبان الرضا(ع)، هیئت متوسلین به اباعبدالله‌الحسین الحسین (ع) در روستای زیارت کیلان، هیئت محبان حضرت فاطمه زهرا (س) در امامزاده شمس‌الدین محمد (ع) شهر دماوند، مسجدالرضا (ع) گیلاوند، مسجد جامع دماوند و زنجیرزنی هیئت قمربنی هاشم (ع) محله قاضی دماوند در شب شهادت امام علی (ع) میزبان روزه‌داران در شب‌های احیاء هستند.

مسئول هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین هیئت روضه‌العباس بیت‌الرضا (ع) شهر دماوند در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و هیئت عزاداران حسینی قلعه حاج عسکر شهر کیلان در شب شهادت امام علی (ع) اقدام به برگزاری مراسم شب‌های احیاء می‌کنند.

میرزایی با اشاره به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در شهر آبسرد، گفت: این هیئت‌ها به صورت متمرکز در مسجد ولیعصر (عج) حضور دارند و هیئت حضرت زینب (س) این شهر نیز با عنوان برنامه‌ای همچون محفل قرآن ویژه بانوان در هجدهمین روز از ماه رمضان رأس ساعت ۱۰ صبح میزبان روزه‌داران در مسجد ولی‌عصر (عج) می‌باشند.

مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند با توجه به پیش‌رو بودن راهپیمایی روز جهانی قدس از تمامی هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند به جهت حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا