دماوند صاحب کلینیک تخصصی تامین اجتماعی می شود/ رفتن پی‌درپی متخصصان بیمارستان سوم شعبان باید مدیریت شود

hamaid reza mashhadi abasiنماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز احداث پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی گرفته شده است و بیمارستان حضرت فاطمه نیز به دانشگاه شهید بهشتی واگذار می شود.
حمیدرضا مشهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود اظهار کرد: یک مورد از پیگیری‌هایی که درباره وضعیت بهداشت و درمان شهرستان دماوند صورت پذیرفته است، بحث واگذاری بیمارستان خیریه حضرت فاطمه (س) به دانشگاه شهید بهشتی می‌باشد.
وی افزود: در حدود 12 سال پیش این بیمارستان زیر نظر دانشگاه شهید بهشتی اداره می‌شد که در جریان تجهیز بیمارستان سوم شعبان، تجهیزات این بیمارستان به بیمارستان سوم شعبان که زیر نظر تامین اجتماعی بود انتقال یافت و از آن به بعد این بیمارستان توسط خیرین تجهیز و اداره شد.
نماینده مردم شهرستان دماوند و فیروزکوه بیان کرد: اخیراً جلسه ای با دکتر آقاجانی معاون وزیر بهداشت و دکتر پیوندی رئیس دانشگاه شهید بهشتی و معاونینشان داشتیم که در این نشست مصوب شد که این بیمارستان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان زیر نظر دانشگاه شهید بهشتی اداره شود.
حمیدرضا مشهدی عباسی خاطرنشان کرد: مجوز احداث یک پلی‌کلینیک تامین اجتماعی را نیز دریافت کردیم که با بازدید مدیر کل فنی تامین اجتماعی تایید شد که ان شاءالله در ادامه بتوانیم با کمک شهرداری دماوند، زمین را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کنیم. این کلینیک برای افرادی که در همه مناطق شهرستان که دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارند می توانند از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به مشکلات درمانگاه رودهن و طرحی که برای آن در نظر گرفته شده است، توضیح داد: برای این درمانگاه هیات امنایی تشکیل دادیم و تلاش می‌کنیم هر چه زودتر این درمانگاه با فندانسیونی که در گذشته ریخته شده است و با تجهیزات بیشتری توسعه پیدا کند و به سمت بیمارستان شدن سوق پیدا کند.
نماینده مردم شهرستان دماوند در خصوص بحث بیمارستان دانشگاه آزاد رودهن نیز خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد رودهن قرار بود یکی از ساختمان‌هایی را که احداث می‌کند برای رشته پزشکی و در مجاور آن ساختمانی را به بیمارستان اختصاص دهد که عملی نشده است؛ ما که پیگیری کردیم، به ما خبری هنوز ندادند.
حمیدرضا مشهدی عباسی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان آبعلی تصریح کرد: طی صحبتی با رئیس دانشگاه شهید بهشتی قرار شد، برای آبعلی هم که دارای جمعیتی کمتر از 20 هزار نفر است نظارت پزشکی داشته باشد؛ همچنین طی بازدیدی که از درمانگاه سربندان، خانه بهداشت آرو و خانه بهداشت آئینه‌ورزان بعمل آمد، طرحی مصوب شد که اقدامات خوب و امکانات بیشتری در اختیار این درمانگاه ها و بیمارستان سوم شعبان قرار بگیرد.
وی با گلایه از تغییر پی در پی و رفتن متخصصان از بیمارستان سوم شعبان سوال کرد: چرا متخصصان بیمارستان ماندگار نیستند و بعد از مدتی دماوند را ترک می کنند؟ آیا این موضوع نشان دهنده این نیست که ماندن در بیمارستان جذابیتی برای فرد ندارد که باید مورد بررسی و نظارت قرار بگیرد. آمار نشان می دهد در سه سال اخیر نزدیک به 10 متخصص بیمارستان را ترک کرده اند که اخیرا گویا یک متخصص قلب نیز رفته است؛ باید بدانیم تنها داشتن ساختمان و تجهیزات ملاک کار بهداشت و درمان نیست.

مصاحبه از: فاطمه قربانی
انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. نماینده محترم دماوند
    شما هم لطفا پیگیر باش و واقعا فکری ب حال بیمارستان دماوند بکن دیگه شورشو در آوردن با نداشتن امکانات و دکترا واقعا بیخود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا