در نخستین جلسه کمیسیون نظارت شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۳ مطرح شد؛

شهرستان دماوند رتبه سوم استانی صدور پروانه کسب الکترونیکی را کسب کرده است/ پروانه‌های کسب کاغذی فاقد اعتبار و در صورت عدم دریافت شناسه یکتا از خدمات قانوني محروم می‌شوند‌

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گفت: شهرستان دماوند رتبه سوم استانی صدور پروانه کسب الکترونیکی را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، نخستین جلسه کمیسیون نظارت شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۳ با حضور کلیه اعضا در محل اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان برگزار شد.

در این نشست به ریاست حجت فضلعلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند در خصوص تعیین تکلیف واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب با همکاری پلیس اماکن، عدم بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی به ویژه صنوف مواد غذایی، بازرسی از اتحادیه قصابان و اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه اتومبیل شهرستان دماوند جهت بررسی گزارش کاری و خدمات‌رسانی طبق ماده ۳۹ قانون نظام صنفی، بازرسی از نانوایی‌ها جهت بررسی کیفیت نان، تایید انتخابات اتحادیه مکانیک و تاکسی سرویس‌ توسط کمیسیون نظارت استان تهران موضوعاتی مطرح شد.

حجت فضلعلی رئیس اداره صمت شهرستان دماوند در حاشیه نشست کمیسیون نظارت این شهرستان در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود با اشاره به حذف پروانه‌‌های کسب کاغذی و الکترونیکی شدن فرآیند صدور جواز کسب از طریق درگاه ملی مجوزها اظهار کرد: طبق اعلام رسمی از ۲۵ اردیبهشت‌ماه پروانه‌های کسب کاغذی اعتباری ندارند و کلیه صنوف باید نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان دماوند با داشتن پنج هزار و ۱۰۳ واحد صنفی با پروانه کسب قدیمی، رتبه سوم استانی صدور پروانه کسب الکترونیکی را برای یک هزار و ۵۸۳ واحد صنفی کسب کرده است که در این زمینه برای تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک به اصناف تذکرات لازم داده شده تا مدت باقیمانده نسبت به تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک تلاش کنند.

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند بیان کرد: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ماه، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

فضلعلی تصریح کرد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند ️با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

*پلمب واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب به ویژه مشاورین املاک و بلوک‌زنی‌ها با تعامل پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان دماوند

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند تصریح کرد: برخورد با واحدهای بدون پروانه به ویژه مشاورین املاک و بلوک‌زنی‌ها که کنار حاشیه جاده‌ها هستند، در دستور کار می‌باشد.

فضلعلی تاکید کرد: در این خصوص بیش از ۵۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب شناسایی شده اند که با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان دماوند با متخلفین برخورد می‌شود.

*برخورد قانونی با بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در واحدهای صنفی شهرستان دماوند/ اشتغال اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در مشاغل مرتبط با مواد غذایی و بهداشتی ممنوع است

وی بیان کرد: اشتغال اتباع بیگانه مجاز و غيرمجاز در اماکن و واحدهای صنفی مرتبط با مواد غذایی و بهداشتی ممنوع است.

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند گفت: از سوی دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در این خصوص تاکید شده و تذکر لازم را از طریق اتاق اصناف شهرستان دماوند به واحدهای صنفی ارائه کرده‌ایم.

فضلعلی خاطرنشان کرد: حضور اتباع بیگانه و غیرمجاز در صنوف مواد غذایی کاملاً ممنوع است که در صورت مشاهده، تذکرات لازم داده و برخورد قانونی می‌شود و به شهروندان توصیه می‌کنیم که در صورت مشاهده به بازرسی اداره صمت و اتاق اصناف اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا