شجاعت شهدا متصل به یک فکر، اندیشه و مکتب است/ علیرغم درون پراکنی رژیم صهیونیستی، ستاره‌های درخشان جمهوری اسلامی آسمان قدس را لمس کرد

استاندار تهران با بیان اینکه شجاعت شهدا متصل به یک فکر، اندیشه و مکتب است، گفت: علیرغم درون پراکنی رژیم صهیونیستی، ستاره های درخشان جمهوری اسلامی آسمان قدس را لمس کرد.
به گزارش پایگاه خبری تارود، علیرضا فخاری در بیست و سومین یادواره شهدای شهر آبسرد و حومه اظهار داشت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل که جان خود را فدای این نظام و انقلاب کردند، جایگاه شهدا، جایگاه رفیعی است و بدانید که اولا هر کسی شهید نمی شود و تا یک فرد زمینه شهادت را برای خود فراهم نکند به این جایگاه نخواهد رسید و این مهم نه به قدرت و جایگاه و مکان نیست بلکه این جایگاه برگرفته از صفات شهدا است.
وی افزود: نخستین جایگاه اخلاص شهدا بود؛ آنان از درون خود را آماده کرده و خودسازی داشتند و اگر عملی انجام می‌دادند شرط اول آن رضایت خداوند بود.
استاندار تهران گفت: این شرط توفیق اخلاص را خداوند متعال به بندگان خود می دهد تا انسان تمرین کند تا هرچه انجام می دهد خداوند را ناظر ببیند.
این مقام مسئول بیان داشت: صفت بعدی شهدا شجاعت بود. در دوران دفاع مقدس اگر این ویژگی را نداشتند شرایط امروز ما این نبود. شجاعت با اخلاص و شناخت حقیقت و معرفت خداوند متعال از او یک انسان آزاده می سازد. این صفات در انسان تردید ایجاد نخواهد کرد.
فخاری افزود: ولایت مداری از دیگر ویژگی‌های شهدا بود؛ کسی که در سلسله تابعیت اخلاقی و رفتاری و دینی خود را یک انسان مکلف و پاسخگو در مقابل این اراده سلسله جلیله بزرگ و موثر امامت و ولایت می‌بیند قطعا خود داوری و خودپنداری نمی کند و خود را محدود نمی‌کند.
ولایت‌مداری یعنی آن اتصال لاینقطعی که بین این انسان و یک شخصیت برتر دینی، سیاسی، اخلاقی که برای آنان جنبه مریدی پیدا می‌کند از او یک انسان آزاده می‌سازد.
وی گفت: شهدا به خاطر اخلاص و تقوا و شجاعت و ولایت‌مداری که داشتند، رفع شبهه می‌کردند و دیگران را از فضای ابهام‌آلود بیرون آورده و راه روشن را نشان می‌دادند؛ آنان مظهر یک جریان حق هستند.
استاندار تهران بیان کرد: شهدا هادیان جامعه هستند و می‌توانیم با آنان راه را از چاه بشناسیم و در فضای توسل، تاریکی‌ها را رفع کنیم البته باید اهلش بود و باید در این مسیر حرکت کرد.
فخاری ادامه داد: تا زمانی که این صفات را در خود تقویت نکنیم، به این جایگاه نخواهیم رسید؛ اگر می خواهیم مقیاس شجاعت را در خود بسنجیم باید به شهدا رجوع کنیم.
وی تصریح کرد: شجاعت شهدا متصل به یک فکر، اندیشه و مکتب است و متصل به یک دریای بیکران از معرفت و شناخت است؛ آنان ابتدا دین مدار و بعد ولی شناس و بعد زمان شناسی داشتند که همین صفات آنان را متمایز کرده است.
از دیگر صفات شهدا، زهد و تقوا آنان بود، شهدای مدافع حرم، الگوی خود را شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌دانستند و موجب شد زمینه شکل‌گیری لشگر زینبیون را فراهم کردند و امروز نگاه می‌کنیم سلسله جنبان راه شهدا برای تحقق این جریان بزرگ تا پیروزی اسلام در مقابل کفر جهانی را که یک آرمان بلند برگرفته از یک رهبری واحد به هم رسانند و از آن حماسه‌های شهدای عزیز درس بگیرند و منتقم خون همه شهدا باشند.
استاندار تهران عنوان کرد: امروز ممکن است شرایط جبهه و جنگ تغییر کرده باشد و نوع جنگ متفاوت باشد. ممکن است دشمن به یک نقطه ای رسیده باشد که به لحاظ نظامی آنچه در سرپنچه تدبیر داریم، خیلی برایش صرف نکند تا مقابله کند که در وعده صادق دیدم و هر آنچه بافته بودند را پنبه کردیم.
فخاری افزود: در این عملیات نه شرایط منطقه ای و نه شرایط بین المللی جمهوری اسلامی که بتواند گام بلند برای سینه به سینه شدن دشمن در نقاط دوردست به عهده گیرد وجود نداشت اما این یک اراده قوی بود و فرمانده کل قوا با اراده قوی و الهام از مولای خود و راهنمای خود به این نقطه از تصمیم می‌رسد و کسانی که فکر می‌کردند ما در حال نمایش هستیم و از آن به عنوان ابزار تهدید استفاده می‌کنیم، او اراده و عملی کرد.
وی گفت: برای یک پرواز به سوریه چندین ساعت زمان می‌برد ولی شاهد بودیم این مسیر طولانی را طی کردند، میزان سوخت، رهگیری و… و تمامی ابزارهای رسد و پیمایش راداری، ده‌ها فروند پهباد حرکت کند و چندین کشور آن را نظاره کردند و در کنترلشان بود ولی کاری نتوانستند انجام دهند.
استاندار تهران بیان کرد: علیرغم درون پراکنی رژیم صهیونیستی، ستاره‌های درخشان جمهوری اسلامی آسمان قدس را لمس کرد و این بزرگ‌ترین پیروزی ماست و همه قدرت‌های پوشالی را ولی ما ضربه شست نشان داد.
فخاری ادامه داد: بعد از این عملیات، اعتقاد بر این است که دکترین‌های نظامی دفاعی کشورهای منطقه هم تغییر کرد.
استاندار تهران بیان کرد: دشمن به دنبال این بود که اثبات قدرت نکنیم اما در این عملیات تمامی خواسته‌های اسرائیل زیرپا گذاشته شد و به او فهماندیم که دست تجاوزگر را حتما قطع خواهیم کرد و این مهم را به عنوان هدیه به خانواده شهدا تقدیم شهد و آثار آن به منطقه یک روحیه بخشید.
فخاری افزود: کشورها و دیپلمات‌ها در مراودات خود شجاعانه و توأم با غرور تشکر می‌کنند و شما مردم با پشتیبانی از نیروهای مسلح کمک کردید تا این تحول بزرگ شکل‌گیرد.
وی گفت: ما اول راهیم و قطعا اهداف و اراده ما در تحولات منطقه و جهان موثر است و آنچه در گذشته‌ رخ می‌داد و اراده‌ای نبود امروز با تدبیر مقام معظم رهبری از آن روزی که اراده کردند برای تقویت زیرساخت‌های دفاعی کشور، امروز محصول آن را می‌بینم.
استاندار تهران بیان کرد: آینده‌ای روشن و بازدارند را شاهد خواهیم بود، برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام و شهدا. فخاری افزود: امروز در فضایی جدید جنگ ارزش‌ها را شاهد هستیم و بدانید دشمن برای هر روز و شب ما نقشه می‌کشد؛ از طریق تمامی امکانات فنی، تمام دنیا را زیرنظر دارند.
وی تصریح کرد: دشمن تلاش می کند مسئله سازی کند؛ روزی در مورد حجاب، روزی نان، روزی در مورد آب، حمل و نقل، سوخت و…. و ما را رها نمی‌کند؛ بنابراین تلاش دارند تا نقاط ضعف ما را شناسایی و بزرگ نمایی کرده و مخاطبان را تحت تاثیر و تحت فشار روانی قرار دهند.
حال وظیفه ما درک صحیح از موقعیت‌ها است و نباید در این جریان روانی قرار گیریم؛ البته برخی همسویان در این مسیر آنان را یاری می‌کنند.
استاندار تهران تصريح کرد: هوشیاری و بروز بودن و در صحنه بودن و آگاه بودن و صبوری داشتن مهم است و می‌تواند اهداف دشمن را خنثی کند.
فخاری گفت: دشمن هدف دیگرش شناخت ارزش های کشور است و برای آنها دستورالعمل ایجاد و ارزش ها را تخریب و نابود می‌کنند و این زمینه عدم اعتماد را ایجاد می‌کند و جنبه های اعتقادی از بین می‌رود.
وی ادامه داد: امروز دشمن روزی کودکان و نوجوانان ما کار می‌کند و نباید بگذاریم این فضا شکل گیرد و همه مسئول هستیم و تکلیف داریم.
استاندار تهران گفت: روایت گری دشمن فراوان است و باید مراقب و هوشیار باشیم و برای اینکه بتوانیم از این مسیر پیش رویم با درایت و صبر و روحیه انقلابی تلاش کنیم از این مسیر به خوبی عبور کنیم.
فخاری افزود: مسجد پایگاه است و سنگر است و نباید سنگر را رها کنیم و ائمه جماعات فضای مسجد را برای نسل حاضر فراهم کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا