معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند:

بسیاری از روستاهای شهرستان دماوند با معضل اجرا نشدن طرح هادی روبرو هستند/ اختصاص ردیف بودجه برای آسفالت راه دسترسی به روستای تنگه و بولان

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه  بسیاری از روستاهای این شهرستان با معضل اجرا نشدن طرح هادی روبرو هستند، گفت:ردیف بودجه برای آسفالت راه دسترسی به روستای تنگه و بولان اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه فرزام در دومین نشست شورای اسلامی در سال ۹۹ و سی و سومین نشست در پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: دولت با کاهش اعتبارات و بودجه مواجه است و دستگاه‌های اجرایی مشکلات زیادی برای اجرای پروژه‌ها از جمله طرح‌های هادی در روستاها دارند.

وی افزود: طرح هادی بسیاری از روستاها از 10 سال گذشته و ابلاغ نشده‌اند، مقرر شده که اعتباری از محل تملک دارایی 99 برای این مهم دیده شود که باید زودتر پیگیری شود و اگر پیگیری‌ها به نتیجه نرسید، از محل ارزش افزوده یا دعوت‌های خودیاری طرح‌های هادی تأمین اعتبار یا به روز شوند.

*تخصیص اعتبار راهداری و حمل و نقل صفر بوده است/ راه روستایی جورد به علت کمبود اعتبارات نیمه تمام مانده است

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند گفت: بسیاری از روستاهای بخش رودهن و مرکزی با معضل اجرا نشدن طرح هادی روبرو هستند، چندین سال است که تخصیص اعتبار راهداری و حمل و نقل صفر بوده است و اعتبار اغلب پروژه‌های راهداری از محل تملک دارایی یا منابع دیگر سرمایه است.

فرزام عنوان کرد: در زمینه راه‌های بین روستایی چندین سال است که با مشکل مواجه هستیم و اغلب راه‌های روستایی دچار نقص هستند، اما آمادگی با دستگاه‌های ذی‌ربط وجود دارد تا تأمین بودجه صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های ملی، راه روستایی جورد می‌باشد، این روستا یکی از بدترین راه‌های روستایی را دارد که به علت کمبود اعتبارات نیمه تمام مانده است اما طی پیگیری‌های سال گذشته اعتباراتی از منابع ملی به شهرستان تخصیص داده شده بود که به علت تحریم‌ها جذب نشد.

*محور کیلان به سبب تردد خودروها با معضلاتی روبرو است

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند گفت: امیدواریم در سال جاری با همکاری و پیگیری شورای شهرستان دماوند این مشکلات را به نتیجه برسانیم، راه دسترسی به روستای تنگه و بولان آسفالت نیست اما ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شده است که چند سال است که به علت عدم تخصیص اعتبار مناسب به نتیجه نرسیده است.

فرزام افزود: در خصوص ساخت و مرمت معابر روستایی شوراها می‌توانند کمک کنند، بنیاد مسکن با توجه به اینکه اکثر دهیاری‌ها اعتبارات ارزش افزوده خوبی دارند، می‌توانند طی تفاهمنامه ای مرمت داخل معابر روستایی را با نظارت بنیاد مسکن انجام دهند.

وی بیان کرد: شوراها در کنار دستگاه‌های اجرایی یاور یکدیگر هستند و امید است با همکاری هم در راستای خدمت‌گزاری به شهرستان قدم بردارند.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان دماوند عنوان کرد: محور کیلان به سبب تردد خودروها با معضلاتی روبرو است که دستگاه‌های ذیربط باید طی درخواست از معدن داران نسبت به حل مشکل راه، اقدام یا کمک کنند تا از مبدأ کنترل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا