مرکز پیام اورژانس 115 در دماوند افتتاح شد

مرکز پیام اورژانس پیش‌ بیمارستانی 115 شهرستان دماوند در پایگاه اورژانس گیلاوند با حضور مسئولان شهرستانی  و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به راه‌اندازی مرکز پیام اورژانس پیش‌ بیمارستانی  اورژانس 115 در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود، اظهار کرد: اورژانس شهرستان دماوند هشت پایگاه فعال دارد و از لحاظ جغرافیایی در استان تهران در محوری واقع شده که از مهم‌ترین نقاط حساس منطقه‌ای به شمار می‌رود.

مجتبی بنداد کرمانی افزود: این مرکز در پایگاه اورژانس گیلاوند مقابل پلیس راه راه‌اندازی شد و تمامی تلفن‌های ۱۱۵ این شهرستان به این مرکز وصل می‌شود و مجهز به بی سیم جهت برقراری  ارتباطات رادیویی می‌باشد.

وی ادامه داد: تمام پایگاه‌های اورژانس شهرستان دماوند زیر نظر این مرکز پیام قرار می‌گیرند و در این مرکز دو پرسنل تخصصی جهت اعزام مأموران، پرسنل پزشکی، ارتباط با بیمارستان و بخش‌های مربوطه مشغول فعالیت هستند.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه آمبولانس‌ها به دستگاه جی‌پی‌اس مجهز هستند، بیان کرد: این مرکز پیام قادر به ردیابی و مدیریت اعزام‌ها خواهد بود و تمامی مکالمات مددجویان و همکاران در زمان اعزام ها توسط دستگاه ضبط می‌شود و در صورت ثبت شکایت از سوی تماس گیرندگان پیگیری‌های لازمه انجام خواهد شد.

کرمانی هدف از راه اندازی این مرکز پیام را حداقل زمان حضور در سر صحنه حادثه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر زمان حضور پرسنل در صحنه تصادف و بیمار در شهر را کمتر از هفت دقیقه و  خارج از شهر و در مسیر جاده‌ای ۱۵ دقیقه پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مرکز پیام در مواقع بحرانی می‌تواند با ارگانهای دیگر ارتباط برقرار کند، افزود: امیدواریم این مرکز پیام تا یک الی دو سال دیگر با تمام استاندارهای یک مرکز پیام مجهز ارتقا یابد و خدمات شایسته‌‌ای را به مردم ارائه دهیم.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند عنوان کرد: از مردم خواستاریم با توجه به شرایطی که در آن موقعیت به وجود می‌آید در آدرس محل مورد نظر دقت کافی و لازم را داشته باشند.

کرمانی تصریح کرد: اولین مرکز پیام اورژانس پیش‌ بیمارستانی اورژانس 115 در ورامین راه‌اندازی شده بود و دومین مرکز پیام اورژانس پیش‌ بیمارستانی  اورژانس 115  در دماوند آغاز به‌کار کرد.

13940609000647_PhotoL 13940609000648_PhotoL

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا