بازداشت فرزند وزیر ارشاد دولت اصلاحات!

بازداشت فرزند وزیر ارشاد دولت اصلاحات!با حکم بازپرس دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی، فرزند وزیر ارشاد دولت اصلاحات بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، یک منبع آگاه علت بازداشت وی را فساد در پرونده موسوم به دکل گمشده نفتی ۸۷ میلیون دلاری عنوان کرد. ۱۰ ماه پیش بود که برای اولین بار خبر دکل گمشده نفتی متعلق به شرکت تأسیسات دریایی منتشر شد. سپس کمیسیون انرژی مجلس طرح تحقیق و تفحص از این شرکت را کلید زد و برای دو تن از مدیران عامل سابق این شرکت پرونده قضایی تشکیل شد.

دکل نفتی فورچون از سوی مالک اصلی آن به خریدار دیگری فروخته شده و پس از حمل به مکزیک، هم اکنون در حال حفاری در آب‌های خلیج مکزیک است. دکل فورچون قرار بود، از طریق واسطه‌ای به نام عمرکامل السواده خریداری شده و به ایران منتقل شود و در واقع بخش اعظم پول دکل به حساب شرکت وی واریز شده است.

کامل‌السواده به بهانه تحریم و ترس از برخورد شدید غربی‌ها مدعی شد نمی‌تواند پول دکل را به حساب شرکت مالک دکل واریز کند، یا حتی آن را به خریدار یعنی شرکت تأسیسات دریایی بازگرداند.

کامل السواده در واقع دستیار و همکار دلال اصلی دکل‌های نفتی یعنی رضا مصطفوی طباطبایی است و مدت‌ها در شرکت وی که در امارات ثبت شده، کار می‌کرده است.
مسئولان سابق شرکت تأسیسات دریایی می‌گویند، طباطبایی پیش از این نیز در جریان دلالی دکل نفتی دیگری برای تأسیسات دریایی نقش داشته است. علاوه بر مدیران سابق و اسبق تأسیسات دریایی، پای دو مهره کلیدی دیگر نیز به ماجرای دکل گمشده باز شده است؛ یک آقازاده و یکی از مدیران فعلی وزارت نفت.

مدیران وقت شرکت تأسیسات دریایی که خریدار دکل گمشده بوده‌اند می‌گویند؛ شرکت فروشنده دکل را این ۳ نفر یعنی طباطبایی، آقازاده زینت‌الوزرای اصلاحات و مدیر نفتی فعلی به آنها معرفی کرده و واسطه‌گری اولیه این قرارداد را این ۳ نفر برعهده داشته‌اند.

طباطبایی برای عاملیت قراردادهای اقتصادی قرارداد مفصلی با آقازاده یاد شده منعقد کرده است و نکته جالب اینجا است که امضای این مدیر نفتی به عنوان یکی از شهود پای این قرارداد به چشم می‌خورد.

این مدیر نفتی پیش از این با نام مستعار ایزدی فعالیت می‌کرده و پیش از انتصاب به یک سمت حساس در وزارت نفت دولت یازدهم، سمتی در صندوق بازنشستگی نفت داشته است.

پیش از این نیز اخباری پیرامون نامه این وزیر اسبق و زینت‌الوزرای کابینه اصلاحات به سعودالفیصل منتشر شده بود که در آن وی برای بورسیه تحصیلی ۴ ساله فرزندش در دانشگاه وارویک انگلستان تقاضای کمک کرده بود.

سفارت عربستان در لندن هزینه بیش از ۱۲ هزار پوندی برای هر سال تحصیلی و هزینه‌ای بالغ بر ۴۲۵۶ پوند برای هزینه‌های زندگی فرزند این وزیر لندن‌نشین تأمین کرده است.

منبع: افکار خبر
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا