مانع شهرداری جلوی راه کتابخانه خیرساز دماوند

بزرگترین کتابخانه استاندارد شهرستان دماوند به دلیل توقف کار و اعتبار برای تکمیل نیازمند مساعدت مسئولان فرادستی است.

81072335-5545180

به گزارش تارود، جلسه نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان دماوند با حضور مدیران استانی، آموزش و پرورش، فعالان فرهنگی و شهرداری و شورای شهر دماوند، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

مهمترین موضوع مورد بحث در این نشست بررسی مشکلات مبتلابه ادامه و تکمیل کتابخانه مرحوم پیمان بود که پس از سالها همچنان متوقف مانده است.

کتابخانه مرحوم پیمان با سه هزار و 300 مترمربع زیربنا در دوطبقه 1500 متری و یک نیم طبقه 300 متری در طبقه سوم در حد فاصل بافت سنتی شهر دماوند با بافت جدید در جوار دانشگاه آزاد اسلامی با چشم انداز و نمای فوق العاده و معماری بی نظیر و مساحتی نزدیک به استاندار کتابخانه مرکزی، چند سالی است به دلیل مشکل مسیر دسترسی با شهرداری دماوند، فعالیت عمرانی آن متوقف شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دماوند در این نشست گفت: نیت خیر بهمن پیمان برای ساخت یک مجموعه فرهنگی به دلیل یادبود فرزند مرحومش برای شهرستان قابل ستایش است و باید برای ادامه احداث آن همه دستگاههای متولی مساعدت کنند.

محسن قاصدی افزود: شهرداری باید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به بررسی بهترین راه دسترسی به کتابخانه اقدام کند، به گونه ای که به چشم انداز و طراحی نقشه های این کتابخانه نیز خللی وارد نشود.

معاون فنی شهرداری دماوند نیز گفت: کارشناسان فنی در حال بررسی سه راه موجود در مسیر دسترسی هستند.

حدید حیدری افزود: یکی از راههای دسترسی به کتابخانه ریزش خاک دارد که در صورت استفاده هزینه بسیاری را تحمیل خواهد کرد.

وی گفت: شهرداری در حال بررسی راهی است که علاوه بر کمترین هزینه مشکلات دیگری را برای ادامه و تکمیل پروژه نداشته باشد که تا یک هفته دیگر نتایج بررسی ها اعلام خواهد شد.

بهمن پیمان خیر کتابخانه ساز شهرستان دماوند نیز گفت: تلاش دارم اقدامی فرهنگی در شهرستان صورت دهم و همکاری و مساعدت مسوولان در این مسیر می تواند در سرعت بخشیدن به این اقدام موثر واقع شود.

وی افزود: در ابتدا بدون هیچ کمکی سعی داشتم کار را ادامه دهم که با مخالفت شهرداری برای مسیر دسترسی مواجه شدم و همزمان با توقف پروژه افزایش قیمت مصالح موجب شد که ادامه کار برایم بسیار سخت شود.

پیمان گفت: این طرح از سوی بسیاری از مدیران استانی مورد تایید قرار گرفته و قرار بود به عنوان الگو برای بسیاری از شهرستانها و استانهای کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی که خود و خانواده اش از فعالان فرهنگی کشور است، افزود: پس از تکمیل کتابخانه از ابتدا قرار بود آن را به نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان تحویل دهم، ولی تا اتمام پروژه نظارت بر نحوه ساخت آن را خودم بر عهده خواهم گرفت، زیرا تغییر طرح در احداث آن را مناسب نمی دانم.

پیمان افزود: کتابخانه غیر از داشتن کتاب های مناسب و مفید باید دارای جاذبه های فوق العاده ای باشد تا افراد جذب و علاقمند به حضور در این مکان فرهنگی باشند و بتوان با هر سلیقه ای شهروندان را جذب کتابخانه کرد، ضمن اینکه در پایان این پروژه سودآوری هایی برای نهاد کتابخانه ها خواهد داشت.

این خیر نیکوکار با تقاضای مساعدت از سوی مدیران فرادستی گفت: در صورت پرداخت وام کم بهره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قادر خواهم بود که این کتابخانه را تکمیل کنم.

این کتابخانه هم اینکه به نظر کارشناسان برای تکمیل نیازمند سه میلیارد تومان است.

معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران گفت: نهاد کتابخانه های عمومی، نهادی نوپا است که توان مالی پرداخت اعتبار برای احداث کتابخانه مرحوم پیمان را در این سطح ندارد.

عباس نعمتی افزود: برای تکمیل این پروژه باید به خیران و نیک اندیشان شهرستان متوسل شد تا این اقدام فرهنگی هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی گفت: با این حال نهاد کتابخانه عمومی استان تهران برای ادامه و تکمیل این پروژه نهایت تلاش را خواهد کرد، زیرا نیاز کشور به داشتن کتابخانه، فضای مطلوب کتابخوانی و افزایش کتابخوان بر همگان مبرهن است.

شهرداری و شورای شهر از جمله دعوت شدگانی بودند که با تاخیر بیش از نیم ساعت در جلسه حضور یافتند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا