رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند:

درخشش ۴۰ نخبه از خانواده‌های ایثارگران دماوند در مسابقات مختلف کشوری/ یکسان‌سازی قبور شهدا در دماوند با دستورالعمل ابلاغی استان تهران اجرایی‌ می‌شود/ برگزاری سالانه بیش از ۵۰ یادواره شهدا در شهرستان دماوند با پیگیری‌های مردم و حمایت مسئولان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند با بیان اینکه یکسان‌سازی قبور شهدا در این شهرستان با دستورالعمل ابلاغی استان تهران اجرایی‌ می‌شود، گفت: سالانه بیش از ۵۰ یادواره شهدا در شهرستان دماوند با پیگیری‌های مردم و حمایت مسئولان برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، قاسم ملیحی در نشست خبری با خبرنگاران به‌مناسبت ۲۲ اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید اظهار کرد: به طور معمول 315 شهید، 700 جانباز، 58 آزاده و 55 گلزار شهدا در شهرستان دماوند وجود دارد، گلزارهای شهدا باید طبق قانون به شهرداری تحویل داده شود.

وی افزود: در شهرستان دماوند حدود 40 نخبه از خانواده‌های ایثارگران وجود دارد که در زمینه‌های قرآنی، ورزشی، علمی و پژوهشی در سطح کشور درخشیده‌اند.

*از ۵۵ گلزار شهدای شهرستان دماوند ۵۴ گلزار ساماندهی و تکمیل شده است/ آثار موزه شهدا به ساختمان اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دماوند منتقل می‌شوند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند با بیان اینکه آمار شهدا و ایثارگران شهرستان دماوند دماوند متفاوت می‌باشد، گفت: از 55 گلزار شهدا 54 گلزار ساماندهی و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه آثار شهدا نباید در گوشه‌ای تلنبار شود بلکه مردم باید حضور پیدا کرده و آنها را ببینند، گفت: موزه شهدا در ساختمان سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند واقع شده بود که با فروش این ساختمان آثار موزه‌ای شهدای شهرستان دماوند و مدافع حرم شهرستان به همین مکان اداری منتقل شود و در معرض دید عموم باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند گفت: خدمات‌دهی به خانواده‌های شهدا و ایثارگر در چند حوزه است، در حوزه فرهنگی سهمیه حج عمره و تمتع را دریافت و به خانواده‌های شهدا می‌دهیم.

ملیحی عنوان کرد: برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی همچون قم و مشهد مقدس، بررسی و پیگیری امور آموزشی دانش آموزان خانواده‌های شهدا، پرداخت 100 درصدی شهریه دانشجویان، اعطای معرفی‌نامه برای مراکز هنری و فرهنگی ورزشی و استخرها و تبلیغات محیطی از دیگر خدمات به این خانواده‌هاست.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا که با پیگیری‌های مردم و حمایت مسئولان برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌هاست در این شهرستان می‌توان سالانه 40 تا 50 یادواره در شهرهای مختلف برگزار کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند تصریح کرد: در حوزه بهداشت خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی، بیمه تکمیلی، تزریق واکسن، در حوزه امور اجتماعی معرفی نامه و اعطای وام‌های بدون سود یا سود کم، معرفی به ادارات خدمات رسان، تسهیلات رفاهی، بازدیدها و پیگیری افرادی که به سربازی اعزام می‌شوند از دیگر خدمات به خانواده‌های شهدا و ایثارگر و جانباز هستند.

*ماهانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های شهدا و ایثارگر حقوق پرداخت می‌شود/ پرداخت حدود ۲.۵ میلیارد تومان در سال هزینه شهریه‌های دانشجویی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران

ملیحی گفت: هر ماه حدود 800 تا 900 میلیون تومان به خانواده‌های شهدا و ایثارگر حقوق داده می‌شود و حدود دو تا دو و نیم میلیارد تومان در سال هزینه شهریه‌های دانشجویی است.

وی خاطرنشان کرد: باید به جانبازان که محق و مستحق هستند خدمات داده شود و حداکثر استفاده از تبصره‌ها و بخشنامه‌های قانونی برای آنها استفاده شود.

*ایثارگری که دچار مشکلات قضایی و حقوقی می‌شود، حتماً باید در شان و منزلت آن حفظ شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند تصریح کرد: اگر جامعه هدف ما دچار مشکلات قضایی و حقوقی شوند، افرادی که قرار است با ایثارگر مجرم برخورد کنند بایدشان و منزلت او را حتماً حفظ کنند و ایثارگری او پاس داشته شود.

ملیحی در پایان گفت: در خصوص یکسان‌سازی قبور شهدا، منتظر دستورالعمل از سوی سازمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران هستیم و در دست پیگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا