با گذشت ۵ سال در انتظار احداث مکانی برای استقرار کارگران فصلی شهرستان دماوند هستیم/ نداشتن بیمه کارگری و حضور اتباع خارجی از دغدغه اصلی کارگران شهرستان دماوند است

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند با بیان اینکه با گذشت ۵ سال در انتظار احداث مکانی برای استقرار کارگران فصلی شهرستان دماوند هستیم، گفت: نداشتن بیمه کارگری و حضور اتباع خارجی از دغدغه اصلی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حسین عبدلی‌راد در همایش گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شهرستان دماوند اظهار داشت: کارگر یه نخبه و نابغه است چراکه در بدترین شرایط اقتصادی با کمترین موجودی که در اختیار دارد، زندگی خود را اداره می‌کند و هر روز شرمنده خانواده می شود اما سعی می‌کند آبروداری کرده و از طریق مال حلال زندگی خود را اداره کند.

وی افزود: از مشکلات کارگران رفع بیکاری، امنیت شغلی، ناکامی کارگران ساختمانی در خانه‌دار شدن به ویژه در طرح مسکن ملی، نداشتن بیمه کارگری، نداشتن مکانی مناسب برای استقرار کارگران فصلی و حضور اتباع خارجی است.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند گفت: کارگران ساختمانی از نبود کار رنج می‌برند و با مشکلات مالی مواجه هستند که امیدواریم مشکلات آنان مرتفع شود؛ رهبر معظم انقلاب نیز به رفع مشکلات کارگران تاکید و به ایجاد امنیت شغلی و بیمه آنان تاکید کردند.

عبدلی‌راد گفت: رفع مشکلات کارگران زمینه مطلوب شدن حال نیمی از جمعیت جامعه را فراهم می‌کند؛ طبق قانون کارگران اتباع خارجی حق ورود به کارهای تخصصی را ندارند در حالی که امروز شاهد هستیم کارگر ایرانی بعد از بازنشستگی با سن بالا زیردست کارگر اتباع کار می‌کند.

وی تصریح کرد: طی چهارسال اخیر هیچ کارگر ساختمانی بیمه نشده است و منتظر بیمه شدن هستند و کسانی که بیمه شدند نیز به دلیل فصلی بودن شغلشان طی بازدیدهای صورت گرفته توسط بازرسان، بیمه آنان قطع شده است.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند گفت: انجمن صنفی در مدت فعالیت خود مثبت اندیش است و خدمات قابل توجهی به کارگران ارائه می‌دهد که از جمله آن ساماندهی یک هزار و ۲۶۰ نفر کارگر استادکار ساختمانی، ثبت نام برای تحویل کار ارتقای شغلی، پیگیری بیمه کارگران و برگزاری کلاس‌های تخصصی، افتتاح دفتر شورای حل اختلاف، تشکیل شرکت تعاونی، کمک‌های مالی و توزیع بسته‌های معیشتی و غیره بوده است.

عبدلی‌راد تاکید کرد: مدت پنج سال است که منتظر احداث مکانی برای استقرار کارگران فصلی هستیم تا حفظ سیمای شهر، کرامت کارگران نیز حفظ شود که امید است این مهم با حمایت دستگاه‌های مربوطه محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا