لزوم توجه به تقویت فضای آموزشی دولتی در شهرستان دماوند/ سهمیه دانشگاه فرهنگیان به شهرستان دماوند تعلق گرفته است/ نخستین واحد دانشگاه فرهنگیان در سطح شهرستان دماوند مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کند

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه سهمیه دانشگاه فرهنگیان به این شهرستان تعلق گرفته است، گفت: نخستین واحد دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه سال جاری در سطح شهرستان دماوند فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رضا طاهرخانی در همایش بزرگداشت مقام شامخ معلم در دماوند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه معلم اخلاق و تربیت شهید مطهری که به معنای واقعی این شهید عزیز یک معلم بود و هنوز هم آثار گرانقدر این ایشان در همه سطوح علمی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه با تلاش مجموعه زحمتکشان عرصه علم و تربیت در سطح دو منطقه آموزشی شهرستان دماوند، کمترین گله‌مندی و نارضایتی را در منطقه داریم و رضایت‌مندی نسبی وجود دارد، ادامه داد: خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان و همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی به معلمان که نقش تربیتی و آموزشی دانش آموزان را دارند، اعتماد کردند چراکه شما پرورش دهنده آینده سازان کشور هستید و ساختن آینده کشور برعهده شما گرانقدران است.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: دانش آموزان در صورتی که تربیت و آموزش لازم را در سر کلاس‌ها دیده باشند، قطعا یک فرد موثر برای آینده و جامعه خود خواهند بود و این مهم اهمیت جایگاه شما را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه معلمان در مدارس احساس هویتی ایرانی و اسلامی و تقویت شخصیت ملی را در بین دانش آموزان افزایش دهند، گفت: معلمان به مسئله زبان، ملیت، پرچم و افتخارات ملی توجه کنند؛ بسیاری از کشورها این افتخارات را ندارند ولی به صورت افسانه می‌سازند و به نمایش می‌گذارند و در اختیار دیگر کشورها نیز قرار می‌دهند.

طاهرخانی افزود: این درحالی است ما در کشور افتخارات و قهرمانان ملی بسیاری در کشور داریم و بهترین جایی که باید برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود، کلاس‌های درس است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در موضوع تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازیم، جمهوری اسلامی در سال 57 و جمهوری اسلامی در سال 1403 قابل قیاس نیست؛ خدمات و اقتدار ایران اسلامی نسبت به ابر قدرت‌ها جهان چگونه بود و اکنون چگونه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که در این مدت انجام شده واقعا چشمگیر است که تمامی این پیشرفت‌ها مرهون تلاش‌های جوانان ایران اسلامی اتفاق افتاده به ویژه در زمان تحریم که این عظم و اراده جوانان امروز از کلاس های شما معلمان خارج شده و به این نقطه رسیده است پس باید به مسیری رویم که به ایرانی بودن، پرچم و ملیت خود افتخار کنیم.

طاهرخانی در ادامه به تقویت فضای آموزشی دولتی اشاره کرد و گفت: نباید اینگونه باشد که خانواده‌های کم برخوردار به مدرسه دولتی سوق داد شوند و خانواده های برخوردار به مدارس غیردولتی بلکه باید تمامی مراکز آموزشی از مجموعه آموزشی و پرورشی قوی برخوردار باشند که این مهم را می‌توان با مشارکت مردم محقق کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند به تقویت گروه های پرورشی در سطح مدارس پرداخت و گفت: در سطح مدارس حتما باید کارهای نو و جذاب را در دستور کار قرار دهید و با انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، تشویق دانش آموزان به شرکت در هیات‌های مذهبی و حضور در مسجد و کارهای قرآنی و مشارکت های سطح جامعه، نقش موثری داشته باشید.

وی با اشاره به اقدامات دولت در بحث تحول آموزش و پرورش، افزود: تحول در نظام آموزش و پرورش از اهداف دولت سیزدهم بوده و هست که در این راستا شاهد هستیم دانشگاه های فرهنگیان در حال احیا است که شهرستان دماوند نیز در این مسیر عقب نماده و با حمایت استاندار محترم تهران و دیگر مسئولان استانی، سهمیه دانشگاه فرهنگیان نیز به شهرستان دماوند تعلق گرفته که نخستین واحد آن در مهر ماه امسال در سطح شهرستان کار خود را آغاز می‌کند و دومین واحد نیز در منطقه دیگر آغاز بکار می‌کند.

طاهرخانی از معلمان خواست تا به موضوع امیدآفرینی در سطح مدارس توجه شود و گفت: هرگونه هزینه‌ای که در حوزه آموزش و پرورش صورت می‌گیرد در اصل سرمایه‌گذاری است و اعتقاد داریم که باید شان و شخصیت و منزلت معلمان در جامعه روز به روز ارتقا یابد.

این مقام مسئول همچنین از معلمان و مدیران عرصه تعلیم و تربیت خواست تا در تحقق شعار سال نیز برنامه ریزی داشته باشند و افزود: مهم ترین نقطه ای که در تحقق شعار سال می‌تواند آینده کشور را تضمین کند، تولید علم است که برعهده شما بزرگواران بوده که با هنر خود می‌توانید در تولید علم در بین جوانان و نوجوانان نقش آفرین باشید؛ در این زمینه از مشارکت اولیا و مربیان و خیرین نیز استفاده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا