فرهنگ احترام به معلمان را در جامعه ترویج دهیم

امام جمعه دماوند گفت: فرهنگ احترام به معلمان را در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در همایش بزرگداشت مقام شامخ معلم اظهار داشت: احترام به معلم که در جایگاه و نقش آموزشی، پرورشی و اخلاقی هستند همچون احترام به پدر و مادر ضروری است و اگر در جامعه بتوانیم احترام لازم و کافی را به معلم داشته باشیم و به آموزش و پرورش اهمیت دهیم همه کارهای کشور درست می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر ضعفی در کشور وجود دارد، توجه نکردن به این رسالت مهم است، گفت: کشورهای پیشرفته دنیا به آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای می‌دهند؛ بیشتری حقوق‌ها و دستمزد‌ها برای معلمان است و اگر معلم کار خود را درست انجام دهد دیگر نهادها نیز کار خود را درست انجام می‌دهند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه دماوند باید رتبه نخست را در استان تهران هم از نظر آموزشی و هم پروشی به خود اختصاص دهد، بیان داشت: معلمان با انجام صحیح وظایف خود، یادگاری بجا بگذارند و یادکار آنان تربیت صحیح دانش آموزان است؛ آنان را به سمت مسائل دینی و اعتقادی تشویق کنید و رفتار درست و اخلاق نیکو را بیاموزید.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان به نماز و روزه تشویق کنید، ثواب آن به شما نیز می‌رسد و این فرصت خوبی است که در اختیار شما قرار گرفته و این گنجینه‌های بزرگ را باید قدردان باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا