رئیس شورای اسلامی بخش رودهن:

وضعیت راه‌های روستاهای بالادستی بخش رودهن بسیار اَسف‌بار است/ روستای مهرآباد به‌جز طرح هادی دارای مشکلات حریم و طرح تفضیلی می‌باشد

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن با بیان اینکه وضعیت راه‌های روستاهای بالادستی بخش رودهن بسیار اَسف‌بار است، گفت: روستای مهرآباد به‌جز طرح هادی دارای مشکلات حریم و طرح تفضیلی می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  البرز سعیدی در دومین نشست شورای اسلامی در سال ۹۹ و سی و سومین نشست در پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: روستاهای بخش رودهن مشکلات بسیاری دارند، این روستاها به شهر تهران نزدیک هستند و در همسایگی پایتخت قرار دارند اما وضعیت آنها از روستاهای سیستان و بلوچستان نیز بدتر است.

وی افزود: وضعیت راه‌های روستاهای بالادستی رودهن همچون جورد، آردینه، وسکاره و… بسیار بد است و در شرایط بارندگی بدتر می‌شوند، عبور و مرور بالاست، جاده‌ها پیچ و خم بسیاری دارند و تصادفات زیادی را نیز در این جاده‌ها شاهد هستیم.

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن تصریح کرد: شوراهای روستاها قادر نیستند برای رهایی از این مشکلات در خارج از بافت روستایی اقدامی صورت دهند و باید پاسخگو باشند، ضرورت دارد که دستگاه‌های مربوط به راه‌های روستایی اقدامی در این راستا به عمل آورند.

*مشکلات روستای مهرآباد باید به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد

سعیدی با بیان اینکه روستاهای پایین دست نیز با معضلاتی روبرو هستند، ادامه داد: روستای مهرآباد باید به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد، این روستا شرایطی را پیدا کرده است که اگر به دادش نرسیم وضعیت بسیار بدی را پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: راه‌های مسیر مهرآباد برای روستاها روزهای جمعه ترافیک سنگینی را پیدا می‌کند، خرابی جاده‌ها نیز مزید بر علت است و کسی نیست که به آن رسیدگی کند البته نگاه شهردار جدید با شهردار قبلی متفاوت می‌باشد و مقرر است اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن گفت: چندین سال است که در حوزه راه روستایی هیچ اقدامی انجام نشده است و شورای بخش مرکزی رودهن آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

سعیدی افزود: مسکن مهر به یک معضل تبدیل شده و نیاز است راه دسترسی هر چه زودتر ایجاد شود، شهرداری قول‌هایی را در این رابطه داده است، ورودی مهرآباد مربوط به همه شهرستان است و همه مشکلات انباشته شده‌اند.

وی بیان کرد: ضرورت دارد که راهداری از روستاها بازدید کرده و از نزدیک شاهد مشکلات باشد و برای رفع آنها اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن با اشاره به طرح هادی ادامه داد: اغلب مشکلات روستاها در حوزه اعتبارات و محل تأمین اعتبارات است، مهرآباد به‌جز طرح هادی دارای مشکلات حریم و طرح تفضیلی نیز است.

*زمین مسکن جوانان روستای مهرآباد به دلیل اختلاف بلوکه شده است/ از 280 هکتار مستثنیات روستای مهرآباد تنها 130 هکتار از آن باقی مانده است

سعیدی عنوان کرد: در زمین جوانان روستای مهرآباد اختلاف ایجاد شده و زمین بلوکه شده است، سال 82 طرح ارائه و تصویب شده و منابع طبیعی آنرا واگذار کرده است، اما یک نفر سال 90 زمین را اجاره کرده است، این زمین 15 هکتار بوده و حالا 10 هکتار شده و مشکلات دیگری نیز دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ مهرآباد مربوط به مسکن است، افزود: جای تعجب دارد که مهرآباد 280 هکتار زمین دارد و حالا تنها 130 هکتار از آن باقی مانده است، مردم سند داشتند و همه را فروخته‌اند و امروز تبدیل به معضل شده و با استعلام گرفتن مشخص می‌شود که متعلق به منابع طبیعی یا مسکن بوده است.

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن تصریح کرد: در تمام زمین‌ها ساخت و ساز شده است و باید به دنبال یک راهکار قانونی برای رفع این معضلات باشیم.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. سلام ترابه خدابه دادمهرابادکوچه مهدیخانی برسیداگربه این خیابان مراجعه کنیدمشاهده می کنیداب قنات خیابا راسالهاست این کوچه روازبین برده این خیابان شبیه غزه وبیروت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا