عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند:

لزوم بازنگری طرح هادی 4 روستای بخش رودهن با توجه به چشم انداز 10 ساله/ با توجه به افزایش جمعیت در مهرآباد یک درمانگاه جوابگوی مسائل و معضلات نیست

عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند از لزوم بازنگری طرح هادی 4 روستای بخش رودهن با توجه به چشم انداز 10 ساله، گفت: با توجه به افزایش جمعیت در مهرآباد یک درمانگاه جوابگوی مسائل و معضلات نیست.

البرز سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: بخش رودهن شامل 11 روستاست که در 10 روستا طرح هادی اجرا می‌شود، یک روستا طرح هادی ندارد اما پیشنهاد اجرایی شدن آن نیز ارائه شده است.

وی افزود: سه تا چهار سال از چشم انداز 10 ساله طرح هادی در 4 روستا گذشته است اما هنوز به علت مشکلات مالی موفق به بازنگری طرح نشده‌ایم، تأمین مالی طرح‌ها بر عهده بنیاد مسکن است و در صورت تأمین آن بازنگری‌ها صورت می‌گیرد تا شاهد افزایش بافت و کاربری‌ها شویم.

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن ادامه داد: بخش رودهن به علت نزدیکی به تهران و سرریز جمعیت از تهران به این بخش، نیازمند دید بهتری است و مسئولان باید این موارد را در نظر بگیرند، می‌توانیم در کاربری‌ها به درستی اقدام کنیم و افزایش بافت‌ها را اجرا کنیم به گونه‌ای که دیدگاه‌ها در منطقه نسبت به دیگر روستاها بهتر باشد.

سعیدی عنوان کرد: در روستاهای بخش رودهن انگیزه برای زندگی بیشتر شده است، مهرآباد از روستاهای بزرگ شهرستان با بیش از 4000 نفر جمعیت که صلاحیت شهر شدن را دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه مسائلی در مهرآباد وجود دارد که باعث تضاد بین شهر رودهن و روستای مهرآباد ایجاد شود و تا حل نشدن این مسائل قادر به افزایش بافت نیستیم.

*راه‌های روستایی بخش رودهن با معضل روبرو هستند

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن در خصوص راه‌های روستایی گفت: راه‌های روستایی با معضل روبرو هستند، چندین سال است که جاده‌ها لکه گیری و روکش آسفالت نشده است، همچنین دست‌اندازهای بدی وجود دارد و راه‌ها باریک هستند.

سعیدی بیان کرد: سه روستا در بالادست رودهن همچون جورد، وسکاره و آردینه وجود دارد که راه‌های باریکی دارند و اقدامی برای آنها صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: چهار روستا در ضلع پایینی مسکن مهر وجود دارد که آب شرب بهداشتی ندارند و سعی می‌کنیم با شرایط ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری، این روستاها از آب شرب شهری برخوردار شوند زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد این نقاط فاقد آب زیرزمینی هستند.

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن ادامه داد: روستاهای گلاهک و چناران از آب روستایی استفاده می‌کنند اما چهار روستای مذکور با معضل مواجه هستند.

سعیدی گفت: مهرآباد منطقه بزرگی است و تعداد جمعیت از سه هزار نفر به 20 هزار نفر افزایش پیدا کرده است و یک درمانگاه جوابگوی مسائل و معضلات نیست.

*طرح کمربندی از ضلع شرقی مسکن مهر رودهن نیمه تمام باقی مانده است

وی با اشاره به راه‌های که برای رفع مشکلات باید انجام شوند، گفت: یک طرح کمربندی از جاده زره‌در حال اجرا بود که نیمه تمام باقی مانده است و شهرداری رودهن متولی مسکن مهر است و باید عملیات بیشتری انجام شود.

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن عنوان کرد: مسکن مهری‌ها در این منطقه با مشکلات جاده‌ای، امکانات، دست‌اندازها و نبود آرامگاه روبرو هستند، آرامگاه مهرآباد پاسخگوی این تعداد جمعیت نیست، همچنین مشکلات بهداشتی، درمانی، ورزشی و… برخی دیگر از مسائل هستند.

سعیدی افزود: حداقل در چهار روستا باید بازنگری طرح هادی صورت گیرد، این روستاها شامل جورد، آردینه و مهرآباد هستند که چشم انداز 10 ساله آنها به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در برخی روستاها طرح هادی بسیار کوچک است و شاید آمار جمعیتی انها در گذشته کم بوده است به عنوان مثال روستای نوده کلاً 6 هزار متر بافت داده شده که بخش‌هایی از آن در جاده است و بخش‌هایی در مسجد و… است که عملاً نمی‌توان امکانات داد.

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن ادامه داد: این موضوعات باید بازنگری شود و وقتی طرح هادی نیست کاری نمی‌توان انجام داد.

*روستاهای نوده، خورین، عباس آباد و چشمه‌ها با مشکل آب شرب مواجه هستند

سعیدی گفت: حداقل 4 روستا شامل نوده، خورین، عباس آباد و چشمه‌ها اصلاً آب شرب ندارند و بررسی شده است تا از طریق مسکن مهر در مهرآباد مشکل رفع شود. بقیه روستاها از آبفای روستایی استفاده می‌کنند اما مهرآباد از آبفای شهری بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه برخی ادارات خدمات‌دهی خوبی به روستاها داشته‌اند، افزود: آبفای شهری در مهرآباد خدمات‌دهی خوبی داشته و طرح اجرای تأسیسات فاضلاب ارائه شده و آبفا آماده اجرای انشعاب است.

رئیس شورای اسلامی بخش رودهن تصریح کرد: اگر کسی برای پیش فروش انشعاب فاضلاب به آبفا مراجعه کند این آمادگی وجود دارد و اعلام شده است که می‌توانیم آن را انجام دهیم، بنابراین پیگیر اجرای آب و فاضلاب در مهرآباد هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا