گردهمایی گروه‌های جهادی و خیریه‌های شهرستان دماوند

گردهمایی گروه‌های جهادی و خیریه‌های شهرستان دماوند در سالن ورزشی کارگران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در این مراسم حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام میرشریفی امام جمعه شهر آبسرد، سرهنگ نجفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج دماوند، زمهریر معاون فرماندار شهرستان دماوند، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر دماوند و … حضور داشتند.

سرهنگ غلامرضا نجفی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای برنامه‌های دهه فجر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و ‌موضوعات در این باره فراوان و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پزشکی،حرکت‌های جهانی و… است.

*کمک‌ها و اقدامات جهادی در شهرستان دماوند بیشتر ادامه یابد/ گروه‌های جهادی باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشند

وی افزود: مجموعه‌ها و گروه‌های جهادی باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و همدیگر را پیدا و کمک کنند،‌ طی یک نشستی از این گروه ها و موسسات خیریه تجلیل خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند بیان کرد: مرحله دهم کمک‌های مومنانه با بیش از 2000 بسته معیشتی اجرا خواهد شد و گروه‌های جهادی و خیریه‌ها در حال جمع‌آوری این کمک‌ها هستند.

نجفی ادامه داد: امید است اینگونه کمک‌ها و اقدامات جهادی بیشتر ادامه یابد تا به فرموده مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب جامعه پردازی شکل بگیرد.

*ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی گروه‌های جهادی و خیریه در دماوند

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این مراسم با اشاره به ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی گروه‌های جهادی و خیریه در دماوند اظهار داشت: در خصوص گروه‌های جهادی و خیریه در شهرستان نیاز به یک بانک اطلاعاتی گروه‌های خیریه در 5 شهر داریم یعنی نیازمندیهای هر شهر و روستا را برای خدمت به مردم و اقشار ضعیف تشخیص داده و در این بانک ثبت و ضبط کنیم.

وی افزود: رفع این نیازمندی‌ها ملزم به اقدامات و راهکارهای میان مدت و یا بلند مدت هستند که باید آنها را تشخیص دهیم.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: دو اداره بهزیستی و کمیته امداد با نیازمندان بیشتر سروکار دارند لذا تعامل گروه‌های خیریه و جهادی با این دو نهاد باید حرف اول را بزند و دائما جلساتی با آن دو برگزار کنند تا برای حل مشکلات خانواده‌های نیازمند قدم‌های موثری بردارند.

وی فتاح دماوندی ادامه داد: باید کاری کنیم که فقر به واسطه توانمند شدن فقرا از بین برود، این اقدامات موقتی همچون اهدای اقلام موردنیاز گامهای مثبتی هستند اما باید تلاش کنیم که نیازمندان را توانمند کنیم تا دیگر فقیری وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد و بهزیستی برنامه‌های اشتغالزایی و توانمندسازی را برای نیازمندان مدنظر قرار دهند.

امام جمعه شهرستان دماوند اضافه کرد: در خصوص تامین مسکن برای مددجویان و نیازمندان نیز لازم است تفاهمنامه‌هایی فی‌مابین سپاه با بنیاد مسکن منعقد شود و با کمک مسکن و شهرسازی زمین گرفته و با کمک گروه‌های جهادی و خیریه مسکن ساخته شود.

فتاح دماوندی گفت: روز گذشته به پنج خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی سر زدم که بسیار در فقر بودند، یکی از خدمات بزرگ برای این اقشار حل مشکل مسکن آنها است که باید در دستور کار نهادها و خیریه‌ها و گروه‌های جهادی قرار گیرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از مسئولان گروه‌های جهادی و خیریه‌های شهرستان دماوند تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا