دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس شهرستان دماوند و بخش رودهن/ ۶۷۸ دانش آموز از آموزش های مربیان دادرس جمعیت هلال احمر دماوند بهره‌مند شدند

دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس و مسابقات دانش آموزی توسط جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند برگزار شد.

سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود از پایان یافتن اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس و مسابقات دانش آموزی دادرس در مدارس منتخب خبر داد.

وی با بیان اینکه ۲۴ مدرسه در شهرستان دماوند در اجرای این طرح حضور داشتند، تصریح کرد: در این طرح بیش از ۶۷۸ دانش آموز دختر و پسر از آموزش های مربیان دادرس جمعیت هلال احمر دماوند بهره‌مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش ایمنی و کاهش خطر پذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است که دانش آموزان در طول سال تحصیلی خود آموزش می‌بینند و پس از آن طرح کابینی میدانی عملیاتی دادرسان در پایگاه‌های امداد و نجات و شعب جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در دوزهای سخت) را طرحی مفید و به روز شده دانست و از نکات قابل توجه طرح را تغییر شعار هلال احمر از “هر خانواده یک امدادگر” به “هر خانواده چند امدادگر” برشمرد.

طاهری گفت: دانش آموزان در این طرح با هشت آیتم امدادی از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، آسیب های بافت نرم، آسیب های اسکلتی و مفصلی، اطفای حریق، حمل و انتقال مصدوم و اسکان اضطراری آشنا شدند.

وی عنوان کرد: مسابقات شهرستانی طرح دادرس مدارس دماوند با حضور چند تیم دانش آموزی دختران و پسران با حضور مربیان و داوران شهرستانی انجام شد.

در این مسابقات تیم پسران مدرسه شیخ فضل‌الله نوری شهر آبسرد و تیم دختران مدرسه شهید چمران منطقه گیلاوند به مسابقات استانی راه پیدا کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا