با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت؛

برگزاری نخستین نشست کمیته زنان سرپرست خانوار در دماوند/ ساماندهی زنان سرپرست خانوار و طرح کاهش طلاق در دستور کار است

نخستین نشست طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با موضوع زنان سرپرست خانوار با دبیری اداره بهزیستی دماوند و دستگاه‌های مربوطه این طرح در سالن جلسات ستاد بهزیستی دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه خانزادی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند اجرای این طرح را شناسایی و کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان خواند و افزود: در این طرح موارد بسیاری وجود داشته که سازمان بهزیستی موظف بر ساماندهی زنان سرپرست خانوار و طرح کاهش طلاق در سطح شهرستان دماوند را عهده‌دار می‌باشد.

وی هدف از اجرای این طرح را در توقف رشد تعداد زنان سرپرست خانوار، افزایش مهارت‌های پایه زندگی در زنان سرپرست خانوار، افزایش حمایت‌های اجتماعی و خدمات مددکاری برای زنان آسیب دیده و دختران فراری و ایجاد فرصت‌های شغلی و تأمین اجتماعی خواند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند افزود: متولی اصلی این کمیته بهزیستی است و معاونت امور زنان و خانواده فرمانداری، کمیته حضرت امام خمینی (ره)، شهرداری‌ها، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعیت هلال‌احمر دستگاه همکار هستند.

خانزادی در پایان گفت: این کمیته بیشتر نقش حمایتی دارد و برای زنان سرپرست خانوار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد و بعضاً شرایط اشتغال را نیز ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا