معاون فرماندار شهرستان دماوند:

نظارت بر کمپ‌های ترک اعتياد و مراکز متادون‌ درمانی در دماوند/ تشدید طرح پاکسازی مناطق آلوده مواد مخدر در فضاهای شهری و روستایی

معاون فرماندار شهرستان دماوند از نظارت بر کمپ‌های ترک اعتياد و مراکز متادون‌ درمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده مواد مخدر در فضاهای شهری و روستایی تشدید می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، ابوالفضل حلیم زمهریر در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دماوند اظهار داشت: در ذیل کمیته فرهنگی و پیشگیری، کارگروه آموزشی با حضور اساتید مجرب از دانشگاهها، شبکه بهداشت، بهزیستی و ناجا تشکیل شده و برگزاری مستمر دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد متناسب با جامعه هدف(محله محور، دانشگاهها، مدارس، واحدهای تولیدی، ادارات) در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ضرورت تبدیل تهدید به فرصت، با وجود شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری دوره های آموزشی حضوری پیشگیری از اعتیاد و آگاه سازی باید از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در این امر نهایت استفاده را کرد.

معاون فرماندار شهرستان دماوند گفت: کمیته‌های سه‌گانه شامل فرهنگی و پیشگیری، مقابله با عرضه و درمان و کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی در راستای وظایف و ماموریت های محوله نسبت به تولید محتوای مناسب اقدام تا با مساعدت شهرداری و دهیاری ها نسبت به انتشار این محتواها به طریق مناسب از جمله تهیه و نصب بنر در بیلبوردهای یا نمایش در تلویزیون شهری اقدام گردد.

حلیم زمهریر گفت: اداره فنی و حرفه‌ای و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با افزایش تعامل و هم افزایی بین دستگاهی با همکاری و مساعدت سایر دستگاهها، تدابیر و تمهیدات لازم در زمینه آموزش مهارت های شغلی مددجویان و بهبودیافتگان اعتیاد و ایجاد بسترهای اشتغال آنها اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان اقدامات خوبی در حوزه انتظامی شهرستان دماوند به ویژه در راستای مقابله با عرضه مواد مخدر انجام داده؛ لازم است طرح پاکسازی مناطق آلوده در فضاهای شهری و روستایی و جمع آوری معتادین متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر بیش از پیش اجرا گردد.

معاون فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: ادامه بازدیدهای مستمر شبکه بهداشت و درمان و اداره بهزیستی از کمپ‌ها و مراکز متادون‌درمانی، به منظور نظارت بر رعایت قواعد و مقررات مربوطه بویژه پروتکل های بهداشتی کرونا در شرایط حاضر و بالا بردن بیش از پیش کیفیت این بازدیدها در کنار کمیت مورد انتظار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا