عباس صفری رئیس کمیته راهبری جامعه ایمن دماوند شد/ ثبت و مستندسازی علل حوادث در دماوند

شهردار دماوند رئیس شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن کشور به سمت رئیس کمیته راهبری جامعه ایمن این شهر منصوب شد.

خبرگزاری فارس: نقش دانشگاه در توسعه پایدار شهری مد نظر قرار گیرد

در حکمی از سوی مدیرعامل انجمن و رئیس شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن کشور، عباس صفری شهردار دماوند را به سمت رئیس کمیته راهبری جامعه ایمن این شهر منصوب شد.

محمدهادی موذن‌جامی، مدیرعامل انجمن و رئیس شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن کشور در این حکم آورده است: جامعه ایمن زمانی به یک عنوان مناسب و اثرگذار در کنترل حوادث تبدیل می‌شود که در آن دو عامل مشارکت مردمی و همکاری بخش‌های مختلف در کنار هم فعالانه استمرار داشته باشد و در قالب یک نظام و مدیریت یک‌پارچه و هماهنگ با مسئولیت شفاف عمل کنند.

در ادامه داد: با توجه به سوابق و تعهد، جناب‌عالی را به عنوان رئیس کمیته راهبری جامعه ایمن شهر دماوند منصوب می‌کنم.

در ادامه می‌خوانیم: امید است با عنایت حق تعالی در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) با هدف تبدیل ایران اسلامی به ایمن‌ترین کشور جهان، شاهد اجرای موفقیت‌آمیز طرح جامعه ایمن در شهر دماوند و سطح ملی و منطقه باشیم.

*نقش دانشگاه در توسعه پایدار شهری مد نظر قرار گیرد

شهردار دماوند گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نقش به‌سزایی در تقویت جایگاه فرهنگ و توسعه پایدار در تمام عرصه‌ها به ویژه در حوزه شهری دارند.

محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به همراه معاونانش از بخش‌های پژوهشی، فرهنگی، اداری، اجرایی و … این واحد دانشگاهی در دیدار با شهردار دماوند و رئیس شورای اسلامی شهر به اقدامات صورت گرفته از ابتدای تاسیس این مجموعه دانشگاهی تاکنون پرداختند.

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در این دیدار، نقش مراکز آموزشی به ویژه مجموعه‌های دانشگاهی را در توسعه فرهنگ با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال 93 ضروری دانست.

وی اظهار کرد: فرهنگ زمینه‌ساز توسعه پایدار در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی و … است و دانشگاه نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه این مهم دارد.

شهردار دماوند ادامه داد: امروز برای داشتن شهری پویا و کارآمد نیازمند تقویت جایگاه فرهنگ در کنار صنعت هستیم که در این راستا، شهرداری دماوند آمادگی دارد تا از طرح‌های پژوهشی و فناوری این واحد دانشگاهی در جهت تقویت جایگاه گردشگری و توسعه صنعت حمایت کند.

شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر دماوند در ادامه به همکاری بیش از پیش مجموعه شهری با این مجموعه دانشگاهی تاکید کردند.

در این دیدار، مقرر شد: شهرداری دماوند نسبت به بهسازی و فضاسازی سیما و منظر دانشگاه، فراهم‌سازی تمهیدات لازم در خصوص پارکینگ، پل عابر پیاده، ساماندهی معابر و . . . اقدام کند.

*برنامه‌ریزی در راستای ثبت و مستندسازی علل حوادث در دماوند

رئیس کمیته راهبری جامعه ایمن دماوند از برنامه‌ریزی در راستای ثبت و مستندسازی علل حوادث در دماوند خبر داد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌ریزی در راستای ثبت و مستندسازی علل حوادث در دماوند

عباس صفری در خصوص پروژه جامعه ایمن شهری در دماوند اظهار کرد: در طول تاریخ، تفکر و خلاقیت انسان‌ها، همواره زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ و ارزشمندی بوده که ضامن رفاه، آسایش، سلامت و ایمنی بشر شده است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه جامعه ایمن شهر دماوند بنا بر رسالتی که در پیش دارد، با رویکرد دستیابی توسعه پایدار شهری و در راستای چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 با بومی‌سازی و به صورت منطقه‌ای و بر پایه شاخص‌های هفت‌گانه جامعه ایمن پیش خواهد رفت.

رئیس کمیته راهبری جامعه ایمن دماوند به شاخص‌های این طرح اشاره کرد و گفت: ایجاد ساختار مشارکتی بر اساس مشارکت و همکاری بین‌بخشی، وجود برنامه‌هایی مستمر و دراز مدت، ارتقای ایمنی گروه‌ها و محیط‌های در معرض خطر، برنامه‌ریزی در راستای ثبت و مستندسازی علل حوادث و … را می‌توان از شاخص‌های این طرح دانست.

صفری بیان کرد: توسعه چنین اقداماتی نیازمند جلب مشارکت‌های بین‌بخشی و مشارکت نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، مشارکت شهروندان و تشکل‌های مردمی و توجه به ارتقای ایمنی شهروندان است که تنها در سایه چنین تعهد و تلاشی می‌توان با اتکا به الطاف الهی شهر دماوند را به شهری برای زندگی، کار، تفریح و … تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا