بام ایران سپید پوش شد

برف در دماوندرئیس اداره هواشناسی دماوند از دمای صفر درجه‌ای هوا در این شهرستان خبر داد و گفت: طی امروز و فردا آسمان دماوند با بارش برف، رعد و برق و رگبار همراه است.

احمد ترکاشوند با اشاره به بارش برف در شهرستان دماوند اظهار کرد: از صبح امروز بارش برف در شهرستان دماوند آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته شرایط جوی شهرستان دماوند طی امروز و فردا با بارش برف، رعد و برق و رگبار همراه است و از فردا از میزان بارش برف و باران کاسته می‌شود و شاهد وزش باد شدید در این شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی دماوند با بیان اینکه طی چهار روز گذشته در شهر دماوند بیش از 40 میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این میزان در ارتفاعات بیشتر بوده است.

ترکاشوند با بیان اینکه هم‌اکنون ارتفاع برف نشسته بر روی زمین در دماوند سه سانتی‌متر است، گفت: البته این میزان در ارتفاعات شهرستان دماوند بیشتر بوده و از چند روز گذشته بارش برف در ارتفاعات وجود داشته است.

وی ادامه داد: بیشینه و کمینه دمای هوای امروز شهرستان دماوند صفر درجه و دو درجه زیر صفر بوده است؛ به شهروندان دماوندی توصیه می‌شود که برای خارج شدن از منازل از لباس‌های گرم استفاده کنند و به راهنمایی مأموران راهور و راهداری توجه داشته باشند.

براساس اعلام هواشناسی پیش‌بینی می‌شد که تا روز جمعه احتمال وقوع بارش برف در ارتفاعات شهرستان دماوند وجود داشته باشد؛ ولی از صبح امروز شاهد بارش این نعمت الهی در سراسر شهرستان دماوند هستیم و هم‌اکنون نخستین برف پاییزی در بام ایران در حال بارش است.

*آمادگی کامل برای ایام بارش شدید برف

ناصر محمودی‌فرد در دماوند با اشاره به بارش شدید برف در شهرستان دماوند اظهار کرد: اکنون اداره راه و شهرسازی در مناطق دماوند، رودهن و آبعلی در حال نمک‌پاشی و برف‌روبی است.

وی با بیان اینکه این اداره، خدمات دیگری همچون توزیع کیسه‌های نمک و … را برای خودروها در مسیر در دست انجام دارد، افزود: در داخل‌ شهرها نیز شهرداری‌های دماوند، کیلان، آبسرد، رودهن و آبعلی در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند و خیابان‌ها را برای تردد آنها برف‌روبی می‌کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند ادامه داد: دستگاه‌های امدادی همچون هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس نیز در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حادثه وارد عمل شوند.

محمودی‌فرد بیان کرد: همه دستگاه‌های شهرستان دماوند در حال رفع موانع موجود هستند تا مشکلی برای مردم این شهرستان به وجود نیاید؛ تا حدودی موانع برطرف و راه‌های مواصلاتی شهرهای همجوار شهرستان دماوند باز شده است.حرکت خودروها به سمت هراز و فیروزکوه به دلیل بارش سنگین برف در این نقاط به کندی صورت می‌گیرد ولی خوشبختانه ترافیک سنگینی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: شهروندان دماوندی در هنگام خروج از منازلشان از لباس‌های گرم استفاده کنند و خودروها به ضد یخ و زنجیر چرخ مجهز باشند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

*آمادگی کامل نیروهای امدادی دماوند

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند از آمادگی کامل نیرو‌های امداد و نجات دماوند به دنبال بارش شدید برف در محور هراز خبر داد.

حمید فرهادی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان و یاران با وفایش اظهار کرد: با توجه به اینکه 2 پایگاه جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در 2 محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه قرار دارد؛ تمام عوامل امداد و نجات این 2 پایگاه در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد بارش باران در شهرستان دماوند هستیم، ادامه داد: با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن شهرستان دماوند، شاهد بارش شدید برف در محور هراز و بارش باران و تگرگ در محور فیروزکوه هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: به دلیل بارش‌ برف، باران و ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای منتهی به استان‌های شمالی کشور، پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند آماده هستند تا در صورت لزوم به هموطنان‌ خدمات امدادی ارائه کنند.

فرهادی همچنین از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محورهای هراز و فیروزکوه خبر داد و گفت: مسافران زیادی از 2 محور هراز و فیروزکوه عبور می‌کنند که با همکاری واحد امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در کنار پایگاه‌‌های امدادی، ایستگاه‌های صلواتی نیز برپا شد تا در کنار تمام خدماتی که در این زمینه ارائه می‌شود، بتوانیم خدمتگزاران مسافران و عزاداران حسینی نیز باشیم.

وی ضمن توصیه به رانندگان و مسافران تاکید کرد: با توجه به بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی شمال کشور به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: همچنین مسافران لباس گرم، مواد خوراکی همچون کنسرو، بیسکویت و کیف کمک‌های امدادی به همراه داشته باشند و در مواقع ضروری با سامانه 112 جمعیت هلال‌احمر تماس بگیرند تا نزدیک‌ترین پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر به یاری آن‌ها بشتابد.

*آغاز عملیات نمک‌پاشی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از آغاز عملیات نمک‌پاشی و برف‌روبی در جاده‌های این شهرستان خبر داد.

ذکریا صفرزاده با بیان اینکه هم‌اکنون برف شدیدی در جاده‌های شهرستان دماوند در حال بارش است، اظهار کرد: از صبح امروز بارش شدید تگرگ به صورت ناگهانی آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: با این وجود، راهداران شهرستان دماوند در جاده‌ها حضور دارند و با هشت دستگاه خودروی برف‌روبی و نمک‌پاش مکانیزه در جاده‌های شهرستان دماوند در حال انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند با بیان اینکه در نقاطی گره ترافیکی به دلیل بارش شدید برف وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه خودروها بدون مشکل در حال تردد هستند.

صفرزاده از اختصاص 150 تن نمک برای نمک‌پاشی در جاده‌های شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که تا روز جمعه احتمال وقوع بارش برف در ارتفاعات شهرستان دماوند وجود داشته باشد.

از صبح امروز شاهد بارش این نعمت الهی در سراسر شهرستان دماوند هستیم و هم‌اکنون نخستین برف پاییزی در بام ایران در حال بارش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا