آیا 5780 شغل در دماوند ایجاد شده است!

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، پنج هزار و 531 فقره اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان دماوند ایجاد شده است.

علی مشهدی عباسی

به گزارش تارود، علی مشهدی عباسی  در نشست مدیران شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان بیان داشت: در این میان، اداره‌های جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، میراث فرهنگی و گردشگری و بنیاد شهید بیشترین میزان عمل به تعهدات را داشتند.

وی با تأکید بر اینکه این آمار هر لحظه در حال تغییر است، افزود: آمار ذکر شده، میزان اشتغال ثبت شده در سامانه رصد اشتغال کشور است و تا پایان سال، آمار نهایی به دست می‌آید.

مشهدی‌عباسی میزان ایجاد اشتغال تعهد شده در شهرستان دماوند در سال جاری را پنج هزار و 780 نفر خواند و ادامه داد: اشتغال ایجاد شده در مقایسه با میزان تعهد شده درصد بالایی است و همان‏طور که معاون برنامه‌ریزی فرماندار دماوند نیز بیان داشت، با ثبت مشاغل ایجاد شده در سامانه رصد مشاغل، تا پایان سال به 100 درصد تعهدها می‌رسیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند تصریح کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و صنعت و معدن کم‏ترین میزان عمل به تعهدات را داشتند که انتظار می‌ رود در صورتی که آمار دقیق‌تری دارند، آن در سامانه رصد به ثبت رسانند.

مشهدی‌عباسی گفت: در خصوص ایجاد مشاغل خانگی نیز اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت و معدن کم‏ترین پرونده تسهیلات مشاغل خانگی را به ثبت رسانده‌‌اند.

*تعهد ایجاد 5780 فرصت شغلی در دماوند

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند از تعهد ایجاد پنج هزار و 780 نفر فرصت شغلی در سال جاری در دماوند خبر داد.

علی علی‌ محمدی

علی علی‌ محمدی در نشست مدیران شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان در خصوص مشاغل خانگی در شهرستان بیان داشت: به جز دو اداره که ظرفیت بالایی نیز دارند، متأسفانه بقیه ادارات در این حوزه در دماوند عملکرد خوبی نداشتند.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند افزود: اداراتی مانند بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی (ره)، همکاری و تعامل خوبی در این زمینه با اداره کار و امور اجتماعی شهرستان دماوند داشته‏اند.

علی‌محمدی ضمن گلایه از دستگاه‌های کم‌ کار در زمینه اشتغال به ویژه در بحث مشاغل خانگی گفت: آمار موجود حاکی از این امر است که نهادهای کم‌ کار در زمینه مشاغل خانگی متقاضیان زیادی دارند و باید بیشتر به این امر مهم توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های اقتصاد و اشتغال در شهرستان دماوند طبق سنوات گذشته در حال پیگیری بوده و آمارها حاکی از پیشرفت در این بخش در دماوند است.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند تعهد ایجاد شده در سال جاری که پنج هزار و 780 نفر است، را نسبت به تعهد سال 91 واقعی‌تر خواند و گفت: سال گذشته تعهدی که برای ما گذاشته شده بود، ایجاد اشتغال برای بیش از 20 هزار نفر در شهرستان بود که مسلما این میزان در اجرا عملی نبود.

وی تصریح کرد: اکنون با این رویکرد به قضیه نگاه شده ‌است که با نگرشی واقعی‌تر به آمارها، بتوانیم اشتغال پایدار در دماوند ایجاد کنیم.

علی‌محمدی با ذکر اینکه در سال آینده نوید زندگی بهتر در جامعه وجود دارد، گفت: آمار و گزارش‏های موجود در 6 ماه پایانی سال حاکی از این است که امید به زندگی در جامعه بالاتر رفته و در چشم‌اندازهای مختلف، زندگی در نظر مردم رو به بهبودی است.

وی با اشاره به جلوگیری از رشد تورم در ماه‌های اخیر افزود: با عمل به توافقات هسته‌ای و گشایش‌های ملی، این امیدواری برای مردم وجود دارد که در سال 93 در معیشت، عمران و اشتغال وضعی مطلوب داشته باشیم.

*تسهیلات اشتغال امسال در دماوند با رویکرد بومی‌سازی توزیع شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: در سال جاری، ارائه تسهیلات اشتغال در شهرستان دماوند از سوی کمیته امداد، با رویکرد بومی‌سازی انجام شد.

وحید زمان

وحید زمان در نشست مدیران شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان بیان داشت: شهرستان دماوند ظرفیت‏های بالایی در زمینه مشاغل بومی دارد و ارائه تسهیلات در این زمینه، درصد انحراف در تسهیلات را کاهش می‌دهد.

وی، مشاغل بومی شهرستان دماوند را دام‏داری و دام‌پروری، پرورش زنبور، طرح‌های کشاورزی و صنایع‌دستی به ویژه بافت فرش و تابلو فرش برشمرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند افزود: با اجرای این رویکرد، درصد انحرافات طرح‌های خودکفایی و تسهیلات مربوط به اشتغال در شهرستان دماوند به مراتب نسبت به سال‌های پیش کاهش چشم‌گیری داشته است.

زمان یکی از مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان دماوند را حمل و نقل روستایی خواند و گفت: در این زمینه، توانستیم 11 مجوز حمل و نقل روستایی اخذ کنیم که 6 پرونده در حال پیگیری مراحل نهایی است و به محض اعلام از سوی بانک عامل، این کار انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند تصریح کرد: تاکنون 568 پرونده در شهرستان دماوند به بانک‌های عامل معرفی شده که از این میان، 200 پرونده مربوط به تسهیلات مشاغل خانگی و 368 پرونده مربوط به تسهیلات خوداشتغالی بوده است.

وی با بیان اینکه 240 مورد تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، اعتبار هزینه شده در این زمینه را حدود 20 میلیارد ریال خواند.

زمان اضافه کرد: بقیه موارد جا مانده از 568 مورد در مراحل نهایی و ارائه ضمانت‌نامه و اسناد تکمیلی هستند که این تعداد نیز تا پایان سال جاری محقق می‌شوند.

مددجویان کمیته امداد از تسهیلات بخش اشتغال بهره‌ مند شدند

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند گفت: مددجویان کمیته امداد در این شهرستان در سال جاری از تسهیلات بخش اشتغال بهره‌مند شدند.

وحید زمان ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در دماوند بیان داشت: 60 نفر از مددجویان کمیته امداد از تسهیلات بخش اشتغال بهره‌مند شده‌اند که اعتبار ریالی آن، دو میلیارد و 600 میلیون ریال است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند در خصوص مشلاغل بومی در شهرستان دماوند که طرح آن در کمیته امداد موفق به دریافت تسهیلات شده است، گفت: 15 طرح دامداری، هفت طرح کشاورزی، پنج طرح زنبورداری، 23 طرح صنایع دستی مانند قالی‏بافی، منبت‏کاری و … در سال جاری اجرا شده است.

وی ادامه داد: 270 مورد ثبت در سامانه رصد اشتغال کشور انجام شده است که 9 مورد از این تعداد از سوی اداره کار ثبت و 200 مورد کاریابی شده است.

زمان همچنین به 230 مورد ثبت ناقص در سامانه رصد اشاره کرد و افزود: با ثبت این تعداد در سامانه مذکور، به تعداد ثبت شده فعلی آمار خوبی اضافه می‌شود و آماری نزدیک به 500 مورد ایجاد اشتغال تا پایان هفته آینده خواهیم داشت.

زمان گفت: 66 مورد نیز در بانک‌ها به دلیل ضمانت موفق به دریافت تسهیلات نشده بوند که این تعداد از بانک‌ها جمع‏آوری شد و امکان جایگزینی آن تا پایان سال وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند ضمن تقدیر از جهاد کشاورزی، اداره کار و اداره فنی‌ و حرفه‌ای برای تعامل خوب در زمینه تسهیلات اشتغال با کمیته امداد شهرستان دماوند بیان کرد: اگر عنایت و همکاری این ادارات نبود، شاید موفق به ارائه تسهیلات به متقاضیان نبودیم.

*سیاست ‏های اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شود

امام جمعه آبسرد گفت: سیاست‏ های بهبود اقتصادی و اقتصاد مقاومتی باید به درستی در جامعه اجرایی شود.

حجت ‏الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی

حجت ‏الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی  در در جمع شماری از مدیران شهرستان دماوند به طرح پرسشی پرداخت؛ مبنی بر اینکه وقتی مذاکره با غرب جواب نمی‏ دهد، تکلیف و علاج کار چیست.

وی تصریح کرد: مردم ما در شرایط فعلی باید به اقتدار ملی و خودشان تکیه کنند؛ ساخته‏ های درونی را باید محکم و مستحکم کنیم و سیاست‏های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را به درستی به کار ببریم.

امام جمعه آبسرد افزود: کاری را که وزارت امور خارجه آغاز کرده است، خوب بوده و نقض‏ کننده این مذاکرات نخواهیم بود و گفت‏ گوها با غرب ادامه خواهد یافت.

میرشریفی با اشاره به سخنان اخیر عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در هفته گذشته که مسئولان در خط قرمزها مواظب هستند و سعی دارند که آمریکا نتواند چیزی را از ما بگیرد، به این جمله عراقچی گریزی زد که «مسائل دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه قابل مذاکره و نه موضوع مصالحه است و آنها قطعا خط قرمز ما در گفت گوها هستند و ما به جز پرونده هسته‏ای در مورد مسئله دیگری بحث نخواهیم کرد».

میرشریفی بیان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری برنامه‏ریزی کردند و در 24 بند جهت اجرای آن به سران سه قوه و همین‏طور مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند، باید با دقت دنبال کرد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید به خوبی به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و رفع مشکلات اقتصادی را که وعده نخست امسال بود، همان‏طوری که حماسه سیاسی آفریدیم، باید برطرف کنیم و شاهد حماسه اقتصادی نیز باشیم.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا