اسناد جدید حمایت‌های عربستان سعودی از عاملان حملات یازده سپتامبر

اسناد جدیدی در پرونده قضایی حملات یازده سپتامبر نشان می‌دهد که منابع سفارت ریاض در واشنگتن حمایت مالی و عملیاتی این حملات را بر عهده داشته‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شواهد تازه‌ای که پرونده اصلی یازده سپتامبر علیه دولت عربستان سعودی ارائه شده نشان می‌دهد که سفارت ریاض در واشنگتن ممکن است منابع مالی مورد نیاز مراحل تمرین برای عملیات هواپیمایی ربایی توسط دو تن از کارکنان سعودی را تأمین کرده باشد.

بنا بر گزارش شبکه «فاکس نیوز»، این شواهد و مدارک جدید علاوه‌براین از این امر حکایت دارد که کارکنان و عوامل عربستان سعودی هدایت اصلی هواپیماربایان و توطئه کنندگان اصلی یازده سپتامبر را برعهده داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، در این سند الصاق شده به شکایت خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی یازده سپتامبر آمده است، دو سال قبل از حملات یازده سپتامبر، سفارت عربستان به دو تبعه سعودی که با عنوان پوششی دانشجو در آمریکا اقامت داشتند، مبالغی را پرداخت می‌کند تا از «فینیکس» به واشنگتن پرواز کرده و برای «حملات یازده سپتامبر تمرین کنند».

وکلای این پرونده تأکید کرده‌اند، اسناد موجود در دادگاه، جزئیات بیشتری درباره الگوی حمایت عملیاتی و مالی منابع رسمی سعودی از حملات یازده سپتامبر ارائه می‌دهد.

«شان کارتر» وکیل اصلی این پرونده گفته است: «ما مدتهاست که معتقدیم روابط نزدیکی میان القاعده و عناصر مذهبی دولت عربستان سعودی وجود دارد و این شاهد بر این مدعاست».

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا