۳۱۴ نفر بی‌سواد تحت پوشش نهضت سواد آموزی در شهرستان دماوند قرار گرفته‌اند/ ریشه کنی بی‌سوادی مستلزم عزم ملی و جهادی در سطح شهرستان دماوند است

مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان دماوند در چهل و سومین سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه از توسعه عدالت آموزشی و نصیب برابر تربیتی با گسترش همگانی سواد و توسعه مهارت‌های زندگی اجتماعی خبر داد.

فرشته کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی(ره) در  پیام خود آخرین مدل حکمرانی در جهان را تفسیر می‌کند و به صراحت می‌فرماید که مردم بپا خیزند و مشکل را حل کنند و دولت‌ها هم وظیفه تنظیم کردن و کمک کردن را دارند بنابراین در اندیشه و نگاه امام (ره) تکلیف محور و مردم پایه بودن نهضت سوادآموزی را می‌توان به وضوح مشاهده نمود.

وی افزود: طبق آمار سایت سازمان سوادآموزی کشور بر اساس سرشماری سال ۹۵ دماوند در بین شهرستان‌های استان تهران تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۱۲ نفر باسواد و ۱۲ هزار و ۳۱۷ نفر بی‌سواد داشته است.

مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان دماوند گفت: طی سال‌های اخیر در حوزه سوادآموزی سعی شده است با رشد حداکثری پوشش همگانی تعداد بیسوادان به صفر نزدیک گردد؛ ریشه کنی بی‌سوادی مستلزم عزم ملی و جهادی در سطح شهرستان دماوند است و مدد کلیه ادارات را می‌طلبد.

کاشانی ادامه داد: در سال گذشته واحد سوادآموزی شهرستان دماوند ۳۱۴ نفر بیسواد را تحت پوشش قرار داده است که از این تعداد ۱۸۹ نفر موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره سوادآموزی شده‌اند، از تعداد افراد تحت پوشش ۱۸۴ نفر اتباع کشور افغانستان بوده‌اند که ۱۴۱ نفر از آنان قبول شدند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ با توجه به وضعیت کرونایی کشور ۲۰۱ نفر تحت پوشش سوادآموزی بودند که ۱۲۷ نفر از آنان قبول شدند و در سال ۹۸ هم تعداد ۲۱۷ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که ۱۱۹ نفر از آنان قبول شدند.

مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان دماوند گفت: نسبت به دو سال گذشته و با توجه به پشت سر گذاشتن دوران کرونا رشد خوبی در ثبت نام و افزایش تقاضا برای ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی داشته‌ایم؛ در این ۲ سال تلاش‌های زیادی در جهت رفع موانع سواد و مشکلات آموزش دهندگان برداشته شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به تورم در قسمت افزایش حق‌الزحمه آموزش دهندگان در حوزه برون سپاری خدمات، اقداماتی در جهت رفاه آموزش دهندگان لحاظ شده است.

کاشانی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ نفر از اتباع کشور افغانستان در طرح کمیساریا تحت پوشش قرار گرفته‌اند و بازدیدهای میدانی مطلوبی از اجرای کامل طرح در شهرستان توسط کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی صورت پذیرفته است، در حال حاضر در حال اجرای امتحانات پایانی طرح مذکور می باشیم.

وی گفت: طرح خواندن با خانواده از طرح‌های مکمل آموزشی است که در کنار کلاس‌های سوادآموزی خانواده‌های جامعه هدف سوادآموزی را تحت پوشش قرار می‌دهد، طرح نماز کلید بهشت از دیگر طرح‌های مکمل است که در آن آموزش عملی نماز و قرائت قرآن محور قرار گرفته است.

مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان دماوند تصریح کرد: ثبت نام و پیگیری روند آموزش در سامانه جامع سوادآموزی کشور به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد و انتظار می‌رود نسبت به سال‌های گذشته آمار بیشتری از تحت پوشش بردن بی‌سوادان و کم سوادان منطقه را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا