مدیر آموزش و پرورش منطقه دماوند:

متاسفانه آموزش و پرورش از گذشته تاکنون دچار کمبود منابع انسانی و مالی است/ آموزش و پرورش دبیران متخصص در زمینه آموزش مجازی ندارد

مدیر آموزش و پرورش منطقه دماوند با بیان اینکه متاسفانه آموزش و پرورش از گذشته تاکنون دچار کمبود منابع انسانی و مالی است، گفت: آموزش و پرورش دبیران متخصص در زمینه آموزش مجازی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهرداد پورفتحی در حاشیه اجلاس سی و پنجم مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت : یکی از موارد مهم در برگزاری اجلاس سران آموزش و پرورش هم اندیشی در موضوع روش های نوین آموزشی است؛ ما در زمینه هایی مانند تکنولوژی دچار ضعف هستیم، و این اجلاس آموزش و پرورش می تواند ما را در زمینه های اقتصاد نوین، آموزش نوین، علم و فناوری، و حقوق شهروندی جهش داده و با پیشرفت همراه کند.

وی افزود: متاسفانه آموزش و پرورش از گذشته تا کنون دچار کمبود منابع انسانی و مالی است، و این ها به عنوان دو رکن اساسی برای پیشرفت یک سازمان بسیار اهمیت دارد. کمبود نیروی انسانی کافی مانعی بزرگ بر سر رسیدن به اهداف آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش دماوند ادامه داد: فراتر از آن، کمبود نیروی انسانی متخصص یکی از چالش های اساسی در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه ای است و این مساله در دوره کرونا بسیار بیشتر احساس شد و دیدیم که نیروی انسانی که بتواند از فضای مجازی به خوبی استفاده کرده و آموزش خود را پیش ببرد، بسیار کم داشتیم. هر چند این فرصتی شد تا بسیاری از معلمان پس از روبرو شدن با شرایط جدید، به استفاده از این بستر و تولید محتواهای الکترونیکی رو بیاورند . وی افزود : از آنجا که آموزش و پرورش، دبیران متخصص در زمینه آموزش مجازی ندارد، باید در دانشگاه فرهنگیان با استفاده از اساتید مجرب فناوری های نوین، این امر در اولویت قرار گیرد و معلمانی تربیت کنیم که بتوانند همواره به خوبی از این زمینه استفاده کرده و محتواهای مناسب تولید کنند.

پورفتحی تاکید کرد : یکی دیگر از کاستی ها در زمینه منابع انسانی، کمبود نیروی خدماتی و سرایداری است. با وجود تغییر سبک زندگی در ایام پساکرونا، در صورتی که مدارس بازگشایی شود و آموزش به صورت حضوری دنبال شود، در بسیاری از مناطق و مدارس دچار کمبود نیروهای خدماتی خواهیم بود، و این مانع رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و نقصان در نظافت خواهد شد، علاوه بر اینکه پیش از شیوع کرونا نیز نبود نیروی خدماتی برای کارهای روتین مدارس هم احساس می شد. وی افزود :همچنین در بحث آموزش مجازی نیز ما دچار مشکلاتی هستیم، یکی از چالش ها، عدم وجود شبکه اینترنت یا سرعت بسیار پایین آن در مناطق محروم و مناطق کمترتوسعه یافته است که باید در 5 سال آینده نه تنها برطرف شود بلکه با سرعت بالا در دسترس باشد.

وی خاطرنشان کرد : علاوه بر این، مساله تامین تجهیزات الکترونیکی نیز از مشکلاتی است که آموزش مجازی را دچار اختلال می کند، دانش آموزان و معلمان باید گوشی هوشمند و تبلت مناسب در اختیار داشته باشند. اکنون بار تهیه این تجهیزات و سرویس اینترنت به عهده خود آنهاست و با قیمت های سرسام آور این دستگاه ها، یکی از بزرگترین مشکلات ما در راه اهدافمان، همین است. این مساله باید در سطح ملی به بحث گذاشته شده و راهکارهایی برای حل این مشکل پیدا کرد. رویکرد آموزشی ما باید به سمت آموزش مجازی باشد و باید برنامه ریزی های خوبی در این زمینه انجام شود.

بنا بر این گزارش مدیر آموزش و پرورش دماوند با تاکید بر اهمیت موضوع ارتباط با فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده ه ها گفت : آموزش و پرورش دماوند با استفاده از فناوری های روز، اپلیکیشن ویژه خود را طراحی کرده و در دسترس قرار داد و از این طریق با این عزیزان ارتباط برقرار کردیم و رئیس منطقه مستقیم شکایت ها، انتقادات و پیشنهادات را دریافت می کند، و مسائلی را که مربوط به گروه های آموزشی و دیگر بخش ها مربوط می شود، انتقال می دهد و تا جایی که امکان دارد در حل مشکلات می کوشیم.

پورفتحی اذعان داشت: بسیار اهمیت دارد که ما بتوانیم آموزش و پرورش را به عنوان یک گفتمان اجتماعی مطرح کنیم، و اگر بتوانیم این کار را از مدرسه آغاز کرده، و بعد به سطح منطقه و استان بکشانیم، شاهد خواهیم بود که در کل کشور این گفتمان گسترش می یابد. رساندن صدای آموزش و پرورش از طریق تبدیل آن به یک گفتمان شاید از این طریق کاربرد بیشتری داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: اکنون کرونا فرصتی را ایجاد کرده که مردم به اهمیت آموزش و پرورش بیش از پیش پی برده اند، و دریافته اند که بازگشایی مدارس چقدر برای فرزندانشان مفید است و آموزش و پرورش چقدر می تواند بر مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذار باشد.

انتهای پبام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا