فرماندار شهرستان دماوند:

تخصیص اعتبار ملی جهت مرمت و ساماندهی شبستان قدیمی مسجد جامع دماوند/ صدور مجوز پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر دماوند از مطالبات است/ تخصیص اعتبارات از منابع ملی جهت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر دماوند/ ضرورت اختصاص بودجه از منابع ملی برای خرید 10 دستگاه حوله بافی برای هنرمندان دماوندی

فرماندار شهرستان دماوند ضمن درخواست تخصیص اعتبار ملی جهت مرمت و ساماندهی شبستان قدیمی مسجد جامع دماوند، گفت: صدور مجوز پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر دماوند از مطالبات است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، نشست شورای اداری شهرستان دماوند با حضور دکتر ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و با حضور سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شریف شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، مسئولین ادارات و جمعی از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی شهرستان در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

گفتنی است در این جلسه برخی از مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

*بصیرت ملت بزرگ ایران موجب شکست دشمن در فتنه اخیر شد/ بازدیدها سرزده جهت بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از ادارات به صورت مستمر انجام خواهد شد

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت:مکتب شهید سلیمانی دارای پیامی برای همه ظالمان و مستکبران عالم است که بدانند رو به افول و نابودی هستند و آنچه در این میدان ماندنی است،انسان های خدا خواه،حق خواه و عدالت خواه است.

وی با اشاره به ناکامی دشمنان نظام اسلامی در فتنه اخیر گفت:شکست دشمنان در همه توطئه ها و فتنه ها علیه ایران، باعث شد تا با جنگ ترکیبی فتنه ای جدید را در کشور شروع کنند وبا تمام توان و ظرفیت خود به میدان آمدند اما در نهایت ملت بزرگ و بصیر ایران با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری والگو پذیری از شهید مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی نقشه های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی نمودند.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه همه مدیران شهرستان باید در راستای سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم درجهت خدمت به مردم اظهار کرد: خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم یکی از موضوعاتی است که باید مدیران همواره آن را افتخار خود بدانند وبرای خدمت به مردم با هیچ مدیری تعارف نداریم.

وی با اشاره به موضوع هدف‌گذاری در سیاست‌های کلی شهرستان برای جلب رضایت مردم، تصریح کرد:مسئولین باید با تلاش شبانه روزی پیگیر مطالبات آنان باشند و در این راستا برای بررسی میزان رضایتمندی شهروندان از ادارات بازدیدهای سرزده از ادارات شهرستان انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به میزان تخصیص اعتبار جهت مرمت آثار تاریخی شهرستان دماوند گفت: در شهرستان دماوند بناهای تاریخی خدمت بسیار بالا که برخی از آنان نیز به ثبت ملی رسیده اند وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبار جهت مرمت و حفظ آنها است.

وی افزود: شبستان قدیمی مسجد جامع شهر دماوند امامزاده محمد تقی شهر رودهن، امامزاده طاهر روستای اهران و حمام تاریخی روستای لومان از جمله آثار تاریخی است که انتظار داریم و دستورات لازم جهت مرمت آنان صادر گردد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه شهر دماوند در سال ۱۳۱۰ و همزمان با بنای تاریخی تخت جمشید به ثبت ملی رسیده است و با عنایت به تعداد آثار تاریخی و قدمت زیاد این شهر نسبت به دیگر شهرهای استان تهران لزوم صدور مجوز تاسیس پایگاه ملی میراث فرهنگی شهرستان دماوند یکی از درخواست های مردم فرهنگ دوست شهرستان دماوند است امیدواریم دستورات لازم در این خصوص نیز صادر گردد.

طاهرخانی بیان کرد: ۱۹۰ اثر تاریخی در شهرستان دماوند شناسایی شده که از این تعداد، ۸۷ اثر به ثبت ملی رسیده است که این نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در جذب گردشگران و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

*یکی از بزرگترین نقاط قوت شهرستان وجود ۷ منطقه نمونه گردشگری است/ فعالیت بیش از یک هزار هنرجو در ۲۵ رشته صنایع دستی در شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند اظهار داشت: در این شهرستان هفت منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که تمام آنها به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است که این موضوع خود یکی از بزرگترین نقاط قوت شهرستان دماوند است که می تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی شهرستان و نیز اشتغال زایی داشته باشد.

وی گفت: از برخی مناطق تاریخی و گردشگری دماوند می‌توان به غار رودافشان، دریاچه تار، دریاچه هویر، چشمه اعلا، پیست اسکی آبعلی، چشمه آب معدنی تیزآب، امامزاده هاشم، برج یادمان شیخ شبلی، مساجد جامع،منطقه گردشگری گیلان و منطقه نمونه گردشگری کنارک رودهن و منطقه نمونه گردشگری شهر تاریخی دماوند اشاره کرد که باید با برنامه‌ریزی های مدون نسبت به توسعه آن در قالب طرح‌های گردشگری اقدام شود.

طاهرخانی گفت: شهرستان دماوند پتانسیل بسیار بالایی در تولید صنایع دستی و صادرات آن به دیگر نقاط کشور دارد که باید در این حوزه با اعطای تسهیلات بانکی کمک شود.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی، ۲۵ رشته فعال در شهرستان دماوند وجود دارد که بیش از یک‌ هزار هنرجو در این رشته‌ها در حال فعالیت هستند که سهم بسزایی در تولید اشتغال در شهرستان دماوند داشته است.

*لزوم تخصیص اعتبار از منابع ملی جهت ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر دماوند/ ضرورت اختصاص بودجه از منابع ملی برای خرید ۱۰ دستگاه حوله بافی برای هنرمندان دماوندی

طاهرخانی با اشاره به لزوم تاسیس بازارچه دائمی صنایع دستی گفت: در خصوص زمین برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر دماوند انتظار می‌رود که زمین تامین و تخصیص اعتبار از منابع ملی جهت بهره‌برداري این بازارچه در مرکز شهرستان از مصوبات باشد.

وی افزود: با توجه به بیشینه تاریخی رشته حوله بافی در شهرستان دماوند، جهت احیای این هنر، نیاز است اختصاص بودجه از منابع ملی برای خرید ۱۰ دستگاه حوله بافی اختصاص یابد و این دستگاهها و در اختیار هنرمندان این رشته قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در حوزه گردشگری در سطح کلان مصوبات بسیار کاربردی تصویب می‌شود اما این مصوبات هنگام در سطح میانی ادارات استانی به خوبی اجرایی نمی‌شوند و موانعی نیز در جهت اجرای آن وجود دارد که باید با مساعدت مدیران کشوری این موانع رفع گردد.

طاهرخانی اظهار کرد: باید تسهیلات بانکی به راحتی و با انعطاف قانونی به فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد که امیدواریم با نگاه ویژه وزیر محترم به این موضوع بتوان با اعطای تسهیلات بیشتر به فعالان این حوزه، شاهد رشد گردشگری و صنایع دستی در شهرستان دماوند باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا