سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند:

با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها ۱۸۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در دماوند سال تحصيلي جدید را آغاز کردند/ آموزش مجازی برای معلمان سخت‌تر از حضوری است

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها بیش از ۱۸۰۰ نفر دانش‌آموز کلاس اولی در ۶۰ واحد آموزشی شهرستان دماوند سال تحصيلي جدید را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی فتحعلی در مراسم جشن شکوفه‌ها ویژه کلاس‌ اولی‌ها در شهرستان دماوند اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور در واقع تغییر و نگرش جدید در این سیستم است، در این سند 6 ساحت تعریف شده که همه باید حتما مطالعه کنند.

وی افزود: همه موظف هستیم به کمک همدیگر اعم از والدین و سیستم آموزش و پرورش به این سمت حرکت کنیم، نهایت و غایت و تفکر در سند تحول بنیادین حیات طیبه یعنی سعادت دنیا و اخرت است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: تا کنون از بسیاری از موارد و مباحث مربوط به تربیت و اجتماعی شدن انسان دور بودیم اما امید است با همکاری یکدیگر و رفع هرچه زودتر ویروس کرونا شاهد حضور دانش آموزان در مدارس و رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین باشیم.

فتحعلی ادامه داد: در مهرماه امسال نیز به شکل مجازی از طریق شبکه شاد با دانش اموزان و والدین در ارتباط هستیم، یکی از مکانهای مهم برای تربیت خانواده است که باید خود را الگو و سرمشق در تربیت اعتقادی، معنوی، اخلاقی و… در دانش آموزان بدانند.

وی تصریح کرد: آموزش مجازی برای معلمان سخت‌تر از آموزش حضوری است و نیاز است با همکاری یکدیگر و همدلی تا زمانی که به صورت مجازی کار می‌کنیم به فعالیت ادامه دهیم.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند بیان کرد: اگر کاهش شیوع کرونا ادامه یابد و به نقطه امن برسیم همچنین واکسیناسیون اولیا و کودکان و معلمان تا 99 درصد انجام شده باشد مدارس به صورت حضوری دایر می‌شوند، مقرر است واکسن‌های استاندارد مخصوص کودکان از کشورهای دیگر وارد شود.

فتحعلی عنوان کرد: برنامه این است که به سمت آموزش حضوری برویم اما ممکن است تا مدتی این مهم ترکیبی از حضوری و مجازی باشد.

وی گفت: هر نوع تصمیم و اقدامی منوط به مجوزهای اداره کل، وزارتخانه، شورای مدرسه و شورای اموزش و پرورش شهرستان خواهد بود و مجوزها باید اخذ شود حتی در حالتی که بازگشایی مدارس نیمه حضوری باشد.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند عنوان کرد: مدرسه فقط آموزش حساب کردن نیست از این رو سند تحول بنیادین باید حتما مطالعه شود زیرا دانش آموز در مدرسه مباحث بسیار دیگری از جمله مباحث تربیتی، اعتقادی و آموزش اجتماعی شدن را یاد می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا