رئیس آموزش و پرورش دماوند:

امسال 350 نفر تحت پوشش سوادآموزی دماوند قرار گرفتند/ استقبال بانوان و اتباع خارجی از سوادآموزی بیشتر از آقایان و ایرانی‌هاست

رئیس آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه استقبال بانوان و اتباع خارجی از سوادآموزی بیشتر از آقایان و ایرانی‌هاست، گفت: در سال جاری 350 نفر تحت پوشش سوادآموزی دماوند قرار گرفتند.

مهرداد پورفتحی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: کلاس‌های سوادآموزی در چند مقطع شامل دوره سوادآموزی، دوره تحکیم، دوره انتقال و دوره سوادآموزی اتباع تفکیک می‌شود.

وی افزود: تعداد سوادآموزان طبق حجم ابلاغی که وزارتخانه اعلام می‌کند تکمیل می‌شود، به طور مثال امسال 119 اتباع اجازه ثبت نام داشتند بنابراین تعداد اتباع ثبت نام شده 119 نفر است و بیشتر از این مجاز نیست.

رئیس آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: نزدیک به 70 سوادآموز ایرانی خانم و آقا مشغول به تحصیل هستند، دوره انتقال 65 و دوره تحکیم 50 نفر هستند.

پورفتحی ادامه داد: دوره سوادآموزی اول تا سوم ابتدایی را شامل می‌شود، دوره تحکیم شامل مقطعی در وسط و تحکیم یاد گرفته‌های سوادآموزی است، دوره انتقال نیز از کلاس چهارم تا ششم را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در دماوند تلاش بر این است که حداکثر سوادآموزان ایرانی و اتباع را جذب کنیم، به حدنصاب رساندن حجم در اولویت‌هاست اما مشکلاتی وجود دارد و بسیاری از ایرانیان تمایلی به درس خواندن ندارند یا ادعا می‌کنند که سواد دارند.

رئیس آموزش و پرورش دماوند گفت: سامانه استعلام گیری یک سامانه سوادآموزی است که به چند وزارتخانه لینک شده است و با ورود کد ملی استعلام از چند ارگان همچون ثبت احوال، سرشماری سال 90، گذرنامه، کارت ملی جدید، سند والدین و سنجش آموزش و پرورش و کشور گرفته می‌شود.

پورفتحی با اشاره به برنامه‌های هفته سوادآموزی بیان کرد: جلسات و کارگاه‌های آموزشی با آموزش دهندگان در هفته آینده برگزار می‌شود، 22 آموزش دهنده در منطقه فعال هستند و مراسم تقدیر از آموزش دهنده‌های برتر نیز برگزار شده است.

وی افزود: امسال طرح‌های مکملی اضافه شده است، طرح نماز کلید بهشت با همکاری اقامه نماز درباره آموزش صحیح نماز خواندن برای همه دوره‌ها برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: مراسم یادواره شهدای گمنام، شرکت در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه در اداره در خصوص دستاوردهای چند ساله و اسناد از دهه 60 تا امسال و نمایشگاه دست سازه‌های سوادآموزان برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده هستند.

وی ادامه داد: ساعات برگزاری کلاس‌های سوادآموزی اغلب صبح تا ظهر است اما با سوادآموزان هماهنگ می‌شود، در سوادآموزی اولویت تشکیل کلاس‌ها با زمانی است که سوادآموز می‌تواند حضور یابد. کلاس‌های آقایان همه بعد از ظهر است زیرا صبح‌ها سرکار هستند.

رئیس آموزش و پرورش دماوند گفت: دوره سوادآموزی حداقل 400 ساعت است، دوره تحکیم 100 ساعت و دوره انتقال 650 ساعت است که بسته به یادگیری سوادآموز تا 750 ساعت می‌تواند شناور باشد.

پورفتحی بیان کرد: استقبال بانوان و نیز اتباع خارجی از سوادآموزی بیشتر از آقایان و ایرانی‌هاست و آماری از درصد بی‌سوادان را نداریم زیرا همه جمعیت آماری دماوند را نداریم.

وی بیان کرد: سوادآموزان با اخذ مدرک دوره انتقال، مقطع ششم ابتدایی را گذرانده‌اند و می‌توانند در امتحانات سنجش طرح جامع بزرگسالان جهت دوره متوسطه اول و دوم ثبت‌نام کنند که می‌توانند غیرحضوری نیز تحصیل کنند.

رئیس آموزش و پرورش دماوند عنوان کرد: امسال 350 نفر توسط 22 مربی سوادآموزی در دوره‌های مختلف تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند، این رقم طبق حجمی است که ابلاغ می‌شود و در برخی دوره‌ها متقاضی بیشتر است اما حجم محدود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا