ذبح وعده ها در انتقال کشتارگاه شهرستان دماوند

مجموع اظهارنظرهای سه سال اخیر مسئولین در شهرستان دماوند انتقال کشتارگاه و تاسیس کشتارگاه صنعتی در شرق استان تهران را خیلی نزدیک نمی بیند.

koshtargah1 انتقال كشتارگاه دماوند به مكان جديد

به گزارش تارود، بیشتر از دو سال پیش بود که شهردار وقت دماوند خبر از ایجاد مقدمات اداری انتقال کشتارگاه دماوند به مکان جدید در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند داد و آن را غیر قابل تعمیر و بازسازی دانست و خبر از اقدامات اولیه را برای انتقال کشتارگاه داد.

بوی آزاردهنده ی کشتارگاه و جلوه ی ناخوشایندی که با توسعه بافت شهری و احداث دانشگاه آزاد دماوند کشتارگاه را میان بافت شهری قرار داده بود در مجموع این موضوع را سبب شده بود که مسئولین در پی جابجایی کامل این قصابخانه ی 30 ساله باشند و هزینه های جانبی برای کشتارگاه را مصداق اتلاف بیت المال دانستند(اینجا بخوانید).

تقریبا یکسال بعد آن هم  در سال شیوع تب کنگو فرماندار وقت شهرستان دماوند نیز از اختصاص زمینی برای ساخت کشتارگاه به شهرداری در خارج از شهر خبر داد، اما با این حال افزود به سبب تعداد کشتار کم در طول روز و درآمد پایین در برابر هزینه بالای احداث کشتارگاه بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه گذاری در شهرستان دماوند ندارد(اینجا بخوانید).

تقریبا یکسال پیش اعتراضات مردم نسبت به وضعیت کشتارگاه به علت جاری شدن خون ناشی از ذبح دام در خیابان های اصلی شهر و دفن زباله های کشتارگاه و حفاری های اطراف که سبب افزایش حیوانات ولگرد در اطراف کشتارگاه شده بود شدت گرفت و امام جمعه نیز خروج کشتارگاه از شهر را حقی برای شهروندان شهرستان دانست.

koshtargah مردم دماوند خواستار انتقال کشتارگاه به خارج از شهر شدند

عدم حل این معضل به سبب عدم تمایل بخش خصوصی در سرمایه گذاری در این پروژه به قوت خود باقی ماند تا رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند حداقل وجود سردخانه پیشرفته را ابتدایی ترین نیاز برای حفظ بهداشت در منطقه دانست و این نیاز را به شهرداری یا متولی خصوصی گوشزد نمود تا سلامت منطقه به خطر نیفتد.

فرماندار دماوند نیز اخیرا احداث کشتارگاه را به بعد از تکمیل پروژه های مسکن مهر دماوند و فیروزکوه موکول کرد و افزود: یک کشتارگاه صنعتی می تواند در مدت زمان معین سودآوری خوبی داشته باشد! که هر چند ایده ی دو سال پیش شهردار مبنی بر کشتارگاه واحد در شرق استان تهران به سبب سودآوری این بار از زبان فرماندار تکرار شد، اما در مورد زمان اجراء این معضل منطقه  آن هم در شهری که مفتخر به احداث پارک 3.5 هکتاری در تقریبا همان محدوده آن هم با هزینه 15 میلیارد ریالی است(اینجا بخوانید) و آن هم در شرایطی که تمرکز آن باعث سودآوری است چندان منطقی به نظر نمی رسد.

مجموع اظهار نظرها حاکی از آن هست که بعد از حدود سه سال اراده ای بر انتقال کشتارگاه وجود ندارد و تنها برخی مشکلات کشتارگاه دماوند همچون تأمین آب و بارکد گذاری گوشت تولیدی مطرح شده است و انتقال این کشتارگاه هنوز وعده ای است که قرار است شاید در سال آینده آن هم به سبب وعده تاریخی فرماندار دماوند محقق شود.

پ.ن:

اظهار نظرهای انجام شده به ترتیب تاریخ از سال 90 تاکنون در ذیل آورده شده است:

 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا