کشتارگاه‏ها باید به سردخانه‏های پیشرفته مجهز شوند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند، پوشش بهداشتی فرآورده‏های دامی را را از اولویت‏های کاری این شبکه اعلام کرد.

download

به گزارش تارود، محمدتقی عباسی ‏نسیمی  اظهار داشت: پوشش بهداشتی و خدمات‏رسانی فرآورده‏های دامی مراکز عرضه گوشت، مرغ، ماهی و رستوران ‏ها و چلوکبابی‏های هشت شهر دماوند، گیلاوند، آبسرد، کیلان، آبعلی، پردیس، رودهن، بومهن و روستاهای زیرمجموعه این شهرها بر عهده شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند است.

وی با بیان اینکه بازرسی تمام این واحدها وقت زیادی می‏برد، افزود: با این وجود، تاکنون موردی از عرضه گوشت غیرمجاز یا فاسد در این مناطق نداشته‏ایم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند در عین حال از معرفی چند مورد به دادگاه به دلیل تخلف و پلمپ چند واحد به دلیل ارائه گوشت غیرمجاز خبر داد.

عباسی‏ نسیمی با اشاره به فعالیت مراکز بزرگ بسته‏بندی در شهرستان دماوند تصریح کرد: در این مراکز، تمام گوشت وارداتی و داخلی منطقه نظارت و بسته‏بندی می‏شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند به وجود حدود 200 واحد عرضه کننده مواد پروتئینی در منطقه اشاره کرد و افزود: وظیفه اصلی ما مبارزه با بیماری‏های مشترک بین انسان و دام است که در این زمینه، سه کشتارگاه دام و طیور در منطقه زیر نظر نیروهای مستقر به صورت مداوم کنترل می‏شوند.

عباسی ‏نسیمی تصریح کرد: 80 واحد مرغداری فعال، چند مرکز بزرگ پرورش ماهی، بالغ بر 90 واحد پرورش طیور که قطب پرورش منطقه را تشکیل می‏دهند و 45 هزار کلونی زنبور عسل را در منطقه از نظر بهداشت دامی و بیماری‏های مشترک بین انسان و دام پوشش می‏دهیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند در خصوص سامان‏دهی کشتارگاه‏های منطقه بیان کرد: در زمینه جلوگیری از فاسد شدن گوشت در کشتارگاه‏ها، طرحی ارائه شده است که باید یا متولی خصوصی یا شهرداری‏ها با توجه به اینکه بهداشت منطقه به خطر می‏افتد، وارد عمل شده و کشتارگاه‏ها را به سردخانه‏های پیشرفته مجهز کنند.

عباسی ‏نسیمی افزود: در یک سال گذشته، کشتارگاه دماوند به سردخانه مجهز شد و در کشتارگاه رودهن نیز طرح نشان‏دار کردن دام اقتصادی انجام شد.

منبع:  فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا