صنعتي شدن كشتارگاه دماوند از نيازهاي اصلي شرق استان تهران است

شهردار دماوند ضمن تاكيد بر اصلاح وضع موجود كشتارگاه منطقه به صورت آني، خواستار احداث كشتارگاهي با توجه به استانداردهاي لازم و امكانات كافي همچون كشتارگاه هاي صنعتي در فضاي مناسب به همت مجموعه مديريت شهري در شرق استان تهران شد.

koshtargah

“مرتضي همتي” با اشاره به كشتارگاه شهر دماوند و فعاليت بيش از 30 ساله اين مكان، خاطرنشان كرد: كشتارگاه موجود در شهر با توجه به نياز، نسبت به فراخور امكانات و تكنولوژي هاي زمان گذشته احداث شد و اگر چه در زمان خود نسبت به محل احداث و امكانات در شرايط مطلوبي قرار داشت، ولي امروز به دليل افزايش جمعيت و توسعه روز افزون تكنولوژي شرايط مناسبي ندارد.

شهردار دماوند با بيان نامناسب بودن وضعيت موجود كشتارگاه، تصريح كرد: در تمامي اين سالها دفن مكرر پسماندها و خونابه ها در محدوده كشتارگاه، فيزيك مركز و مصالح نامناسب در ساخت آن، موجب شده تا قابليت تخريب و نوسازي را از دست بدهد كه اين مهم زمينه ايجاد يك مكاني مناسب را ضروي مي كند.

اين مسئول بيان داشت: براي داشتن يك كشتارگاه دائمي و مطلوب در منطقه نيازمند داشتن كشتارگاهي با سيستم صنعتي هستيم كه بتواند حتي نياز شرق استان تهران را تامين نمايد و اين امر نيز نيازمند فراهم سازي مكاني مناسب، حمايت بخش خصوصي و همكاري و مساعدت دستگاه ها و نهاد هاي مربوطه را مي طلبد.

همتي با بيان اينكه هرگونه هزينه جانبي براي بهبود وضع موجود كشتارگاه نوعي اتلاف بيت المال است، افزود: هم اكنون شهرداري دماوند ماهيانه نسبت به هزينه هاي جانبي آن چون سوخت، نيازهاي خدماتي و بهداشتي، تاسيسات و تجهيزات بيش از 10 ميليون تومان هزينه متحمل مي شود در صورتي كه منفعت چنداني ندارند.

وي خاطرنشان كرد: تنها دليلي كه موجب شده تاكنون كشتارگاه به فعاليت خود در حوزه شهري ادامه دهد مصلحت شهر نسبت به نياز مردم بوده است تا خدمت رساني به شهروندان دچار خدشه نشود.

شهردار دماوند بر لزوم درمان وضعيت موجود به جاي تسكين تاكيد كرد و گفت: ضمن اصلاح وضع موجود در راستاي ارائه خدمات لازم به شهروندان، لازم است احداث كشتارگاهي استاندارد با امكانات مناسب و فضايي مطلوب را در دستور كار داشته باشيم كه اين مهم همت و ياري ديگر نهادهاي مرتبط به ويژه شهرداري هاي شهرستان را مي خواهد.

منبع:  باشگاه خبرنگاران رودهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا