رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دماوند خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید به شهرستان دماوند/ آماده‌باش کامل راهداران شهرستان دماوند در راه‌ها و محورهای مواصلاتی

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دماوند، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، از آماده‌باش کامل عوامل راهداری در راه‌ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

شورش احمدی خطیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، بابیان این‌که در سال جاری شاهد زمستان پربارشی در شهرستان دماوند بودیم اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، طی روزهای آتی شاهد بارش برف در منطقه می‌باشیم.

وی افزود: با این وجود، راهداران شهرستان دماوند در جاده‌ها حضور شبانه‌روزی داشته و با انواع دستگاه‌های سبک و سنگین برف‌روب و نمک‌پاش مکانیزه، لودر و گریدر در جاده‌های تحت حوزه استحفاظی به‌صورت آماده‌باش کامل می‌باشند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دماوند بابیان این‌که در نقاطی ازجمله گردنه سرهار و اوزنه، امکان بارش شدید برف و کولاک وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه به علت بی‌توجهی هم‌وطنان به اطلاعیه‌های سازمان راهداری و پلیس‌راه مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی، سخت شدن تردد و لزوم لغو مسافرت‌های غیرضروری، این بی‌توجهی موجب درراه ماندن آن‌ها و ایجاد مخاطرات برای خانواده‌شان می‌گردد.

احمدی در پایان، داشتن زنجیر چرخ را برای خودروهای عبوری از جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر الزامی خواند و یادآور شد: رانندگانی که قصد تردد از مسیرهای ارتباطی دماوند به‌ویژه گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر رادارند، حتماً خودروی خود را به وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و وسایل ایمنی زمستانی مجهز کنند.

وی گفت: از پلیس‌راه نیز انتظار می‌رود حساسیت بیشتری نسبت به کنترل تردد خودروها به ویژه در شرایط جوی بحرانی داشته باشند.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید به همه راهداران عزیز که در این روزها سرشون خیلی شلوغه
    امروز شنبه 95/11/30 وقتی از دماوند به سمت تهران می آمدم در اتوبان پردیس از ابتدای اتوبان خبری از نمک پاشی نبود تا اولین تونل نمی دونم چرا یک خط در میان نمک پاشیده بودند
    باز هم از این زحمت کشان بی ادعا کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا