سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند:

راه‌اندازی بخش “ام آر آی” و ایجاد مرکز پاتولوژی در بیمارستان سوم شعبان دماوند در دست پیگیری است/ بیمارستان سوم شعبان دماوند در کنار همه مزیت‌ها کمبود امکانات و پرسنل دارد/ بخشی از ضعف‌ها در بیمارستان سوم شعبان دماوند مربوط به امکانات و کمبود فوق تخصص‌ها می‌باشد

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: راه‌اندازی بخش “ام آر آی” و ایجاد مرکز پاتولوژی در بیمارستان سوم شعبان دماوند در دست پیگیری است.

مجتبی بنداد کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: بخشی ازحوزه سلامت در خصوص تامین کننده‌های سلامت مانند نیروی انسانی، تجهیزات، مدیریت، خیرین سلامت و … است که موجب ارتقای سلامت می‌شوند، این موارد در گذشته وضعیت خوبی نداشتند و حتما در آینده بهتر می‌شوند لذا طبیعتا این سیر باید به سمت صعود باشد.

وی افزود: مجموعه خوبی و بدی بیمارستان باید توسط رسانه‌ها توأمان و در کنار هم گفته شوند، ماهانه تقریبا ۱۴۰ تا ۱۵۰ تولد را شاهد هستیم، افراد نجات یافته در بیمارستان که سلامتی خود را به دست می‌آورند و متولدین یا افرادی که به دلیل کمبود امکانات خدمت مناسبی دریافت نکرده‌اند یا خدمت گرفته‌اند اما دارای نقص و معطلی یا آزرده خاطر شدن بیمار بوده است همه توأمان هستند، لذا وقایع خوب و بد باید هر دو توامان پوشش خبری داده شوند.

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند ادامه داد: اگر رسانه یک بخش از وقایع را بگوید و بخش دیگر را رها کند یا بیان خبر متعادل نباشد، اتفاقی در سطح افکار عمومی می‌افتد که فقط مشکلات را مطرح می‌کند حتی اگر امنیت تامین شود احساس ناامنی و نهایتا خسارت ایجاد می‌شود.

*امکانات و فضای مناسب برای زایمان در بیمارستان سوم شعبان دماوند فراهم است

بنداد کرمانی تصریح کرد: اگر مردم و جامعه هدف امکانات بیمارستان را نداند ممکن است برای یک خدمت ساده پزشکی به تهران مراجعه کند، به طور مثال همه خدمات استاندارد از پزشک متخصص تا ماما و امکانات و فضای مناسب برای زایمان در این بیمارستان فراهم است اما وقتی فقط نقاط ضعف به مردم منتقل شود مردم برای هر خدمت ساده و کوچکی به تهران می‌روند.

*۶۰ پزشک متخصص در بیمارستان سوم شعبان دماوند در حال ارائه خدمات هستند

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما ارائه بهترین خدمات به بیماران است، بیان کرد: در این بیمارستان حدود ۶۰ پزشک متخصص مشغول به فعالیت هستند که با برخورداری از ۷۰ تخت بستری و بلوک زایمان، اتاق عمل و اورژانس که مجموع تختها را به بیش از ۱۰۰ تخت می‌رساند یک بیمارستان تخصصی محسوب می‌شود ولو اینکه قطعا ضعف‌هایی نیز دارد که قبول داریم.

*بخشی از ضعف‌ها در بیمارستان سوم شعبان دماوند مربوط به امکانات و کمبود فوق تخصص‌ها می‌باشد

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان داشت: بخشی از ضعف‌ها مربوط به ما و اداره بیمارستان است و بخشی دیگر مربوط به امکانات و کمبود فوق تخصص‌ها می‌باشد.

بنداد کرمانی گفت: باید یک نگاه ویژه‌تری به حقوق گیرندگان خدمت صورت می‌گرفت و این حقوق رصد دائمی شود تا نیازها و خواسته های افراد شناخته شوند و برنامه ریزی برای آنها صورت گیرد، رسانه نیز باید همکاری کرده و در کنار مشکلات و کمبودها و نقاط ضعف، امکانات بیمارستان را نیز برای افکار عمومی منعکس کند.

وی بیان داشت: پزشکانی با تجربه بیش از ۱۰ سال کار بالینی می‌توانند به کمک مردم بیایند، بزرگ‌ترین سرمایه این بیمارستان پزشکان و پرستاران هستند و ۳۰۰ پرسنل که ۶۰ نفرشان پزشک متخصص هستند دراین مکان تلاش میکنند تا بهترین خدمات به بیماران ارائه شود.

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: بیمارستان سوم شعبان دارای گروه پزشکان داخلی، زنان، کودکان، جراحی، بیهوشی و اورژانس تخصصی مجهز به پزشک متخصص است، اداره اورژانس توسط متخصص اورژانس یک مزیت به شمار می‌رود، همچنین گروه تخصصی رادیولوژیست، چشم، دیالیز و بلوک زایمان از دیگر گروه های تخصصی می باشند که در این بیمارستان مشغول به کار هستند.

*بخشی از داروها به علت تحریم در داروخانه بیمارستان سوم شعبان دماوند وجود ندارند

کرمانی ادامه داد: فعالیت داروخانه نیز به صورت شبانه‌روزی است اما اینکه گفته می‌شود این داروخانه دارو نداشته باید اعلام شود که کدام دارو در این داروخانه وجود نداشته است، بخشی از داروها به علت تحریم وجود ندارند اما این موارد کم هستند ولی برای یک بیمار ممکن است حیاتی باشد که طبق شرایط موجود این مهم مدیریت می‌شود.

وی بیان داشت: گاهی ممکن است داروی مدنظر یک پزشک در آن لحظه در داروخانه موجود نباشد یا جزو داروهایی باشد که جزو کمبود کشوری باشد، البته هرچند اینگونه داروها محدودند اما مهم هستند و مورد پیگیری قرار می‌گیرند تا کمبودها مرتفع شوند.

*اجرای عملیات عمرانی تخریب و بازسازی بخش انتظار “سی تی اسکن” در بیمارستان سوم شعبان دماوند

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: بخش “سی تی اسکن” اکنون فعال است و تخریب در بخش انتظار آن صورت گرفته بود تا فضا بزرگتر شود و اکنون در دست اجراست.

بندادکرمانی ادامه داد: آزمایشگاه قدیمی اما مجهز است و همه آزمایشاتی که برای فرد بستری نیاز است در بیمارستان انجام می شود، آزمایش بیماران سرپایی در اختیار خود بیمار است که در کدام آزمایشگاه انجام شود. در کل همه آزمایشات روتین را انجام می‌دهیم و در موارد نادر با عقد قرارداد با مراکز دیگر صورت می‌گیرد.

*راه‌اندازی بخش “ام آر آی” و ایجاد مرکز پاتولوژی در بیمارستان سوم شعبان دماوند در دست پیگیری است

وی تصریح کرد: مرکز پاتولوژی در این بیمارستان نداریم اما با بیمارستان‌های بزرگ دیگر قرارداد داریم، ایجاد این مرکز در برنامه است هرچند فقدان آن به بیمار آسیبی نمی‌رساند.

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند در خصوص راه‌اندازی بخش ام آر آی بیان داشت: قول نمی‌دهیم که این بخش راه‌اندازی شود اما قطعا آنرا پیگیری می‌کنیم. متاسقانه کل منطقه فاقد این بخش است.

*روزانه حدود ۳۰۰ نفر فقط به اورژانس و کلینیک بیمارستان سوم شعبان دماوند مراجعه می‌کنند/ برای اعزام بیمار با آمبولانس با بخش خصوصی قرارداد داریم

بندادکرمانی عنوان داشت: روزانه حدود ۶۰۰ نفر فقط به اورژانس و کلينيک مراجعه می‌کنند که برخی سرپایی درمان و مرخص شده و برخی بستری می‌شوند.

وی در رابطه با تامین آمبولانس برای بیماران بیان کرد: برای هر بیماری که باید اعزام شود آمبولانس تامین می‌کنیم، با بخش خصوصی قرارداد داریم و این بخش موظف است هر تعداد آمبولانس که بخواهیم در اختیار بگذارد. یک آمبولانس همیشه مستقر است و اگر دومی نیاز باشد اعزام می‌کنیم البته بجز آمبولانس امداد هوایی نیز وجود دارد و تاکنون معطلی برای اعزام آمبولانس نداشته ایم.

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند در خصوص بدهی بیمارستان به شرکت گاز ادامه داد: بیمارستان محلی برای کسب درآمد نیست و همیشه با حمایت وزارت بهداشت و دانشگاه و خیرین اداره شده است، در مقاطعی که کرونا نیز آنرا تشدید کرد هزینه و درآمد بیمارستان تعادل خود را از دست داد لذا بار بدهی به پرسنل و حامل‌های انرژی ایجاد شد اما انتظار می‌رود که به بیمارستانها فرصت دهند. رقم این بدهی بسیار بالا و باری بر دوش بیمارستان است.

*پرداخت کارانه معوق پزشکان بیمارستان سوم شعبان دماوند در اولویت پرداخت بدهی‌ها است

بندادکرمانی تصریح کرد: اگر بیمارستان پولی داشته باشد معوقات را پرداخت می‌کند، کارانه پزشک نیز معوق شده اما می‌دانیم که وظیفه بیمارستان است که بدهی‌های انباشته شده را تسویه حساب کند.

وی در خصوص بیماران کرونایی گفت: همیشه فردی که علائم تنفسی داشته باشد را مشکوک کرونایی در نظر می‌گیریم که تعداد این افراد بالاست اما بیماری که با قطعیت کرونا مثبت شده باشد در این بیمارستان فقط یک نفر است.

سرپرست بیمارستان سوم شعبان دماوند تصریح کرد: تعداد افراد مشکوک به کرونا که علائم تنفسی دارند و بستری شده‌اند حدود ۱۵ نفر هستند اما بیمار با تست قطعی مثبت یک نفر است.

بندادکرمانی در پایان بیان داشت: رسانه و افکار عمومی در کنار هم هستند و انتظار می‌رود رسانه در انتشار اخبار مثبت و منفی دو سویه عمل کند، مهم است که شناخت‌ها واقع بینانه باشند و ما نیز تلاش می‌کنیم با کمک ۶۰ استاد و پزشک متخصص نکات مهم را از طریق رسانه به مردم منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: بیمارستان سوم شعبان درکنار همه مزیت‌ها کمبود امکانات و پرسنل نیز دارد و امید است حمایت‌های فرماندار، نماینده مجلس و امام جمعه که تاکنون فعالیت پویایی داشته‌اند و دغدغه مند بودند، ادامه دار باشد.

انتهاي پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا