برگزاری جشن انقلاب اسلامی در شهر کیلان

جشن انقلاب اسلامی در شهر کیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش دماوند، مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان و اهالی علم و کتاب در حسینیه حضرت سیدالشهدا (ع) شهر کیلان برگزار شد.

در این جشن، «زهرا طاولی» مدیر آموزش و پرورش دماوند، «حجت‌الاسلام علی‌اکبر مسعودی» امام جماعت شهر کیلان، «جعفر پرج» شهردار کیلان، اعضای شورای اسلامی شهر کیلان، فرماندهان کلانتری و بسیج شهر کیلان، اعضای مؤسسه طلوع امید فردا و جمعی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این جشن با قرعه کشی مسابقات مقاله‌نویسی ۱۶ آذرماه، وصیتنامه‌خوانی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و مسابقه کتابخوانی فجر ۱۴۰۰ همراه بود.

همچنین جوایز برندگان مسابقات (کودکان نوجوانان و جوانان و بزرگسالان) اهدا گردید.

مدیر آموزش و پرورش دماوند طی سخنان ضمن گرامیداشت یوم الله دهه مبارک فجر و فرارسیدن چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره جهاد تبیین اظهار کرد: امروز پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی، موضوع جهاد تببین صرفا به این برهه باز نمی‌گردد و مقام معظم رهبری تنها این موضوع را یادآوری کردند.

زهرا طاولی با بیان اینکه انقلاب ما به سهولت به دست نیامده است، افزود: انقلاب اسلامی ما برگرفته از انقلاب‌های دیگر نیست و اصل این انقلاب بر مبنای جهاد تبیین شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در شأن و شخصیت امام راحل چیزی جز عمل به اسلام نبود، گفت: امام خمینی (ره) ادامه دهنده نهضت عاشورایی بودند و این نهضت در تمام زندگی ایشان پیاده‌سازی شده بود.

مدیر آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: امروز جهاد تبیین تنها منوط به ایران نیست و در سایر کشورها ریشه دوانده است؛ یکی از فرآیند انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی بوده و امروز تمدن اسلامی در نقطه‌ای شکل گرفته که ریشه‌های آن محکم شده و حال باید شاخ و برگ‌های خود را گسترش دهد.

طاولی بیان کرد: کلیدواژه انقلاب برگرفته از شأن و شخصیت امام و کسانی که پیرو ایشان بودند، است؛ موضوعی که در بحث تغییر نظام آموزشی صورت گرفت، این بود که باید تدریس همکاران ما به سمت تربیت دانش‌آموزانی برود که آنان را به سوی حیات طیبه سوق دهد.

وی ادامه داد: جهاد تببین صرفا برای یک گروهی خاص نیست و در خانه، مدرسه و محلات شکل می‌گیرد؛ اگر می‌خواهیم که فرزندانمان دچار شبهات و درگیری‌های ذهنی و انحرافی نشوند، باید به سمت جهاد تببین برویم؛ امروز نخبه‌پروری تنها در قالب معدل نیست، بلکه در کنار ما نخبگانی وجود دارند که شناسایی و تربیت نشده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش دماوند با اشاره به معرفی ویژگی‌های کتاب «دکل» تاکید کرد: در خصوص گام دوم انقلاب مسائل و موارد مختلفی بیان شده، اما در کتاب دکل، بیانیه گام دوم انقلاب به جای فصل‌بندی در قالب زنگ‌های انقلاب مطرح گردیده و زنگ برای ما به معنای درس و مدرسه است.

طاولی اضافه کرد: این زنگ‌های انقلاب در کتاب «دکل» به معنای زنگ بیداری، هوشیاری، آگاهی و بصیرت است؛ بصیرت فقط در قالب علمی، روشن‌بینی و آینده‌نگری نیست، بلکه باید در راستای آینده‌گزینی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا