فرماندار شهرستان دماوند:

پیگیری برای تنفس در بازپرداخت بدهی‌های بانکی تولیدکنندگان در دماوند/ کارگاه‌های ریخته‌گری در اصطلک دماوند در حال تقویت برای بازگشت به تولید هستند

فرماندار شهرستان دماوند از پیگیری‌های لازم برای تنفس در بازپرداخت بدهی‌های بانکی تولیدکنندگان در این شهرستان خبر داد و گفت: کارگاه‌های ریخته‌گری در اصطلک دماوند در حال تقویت برای بازگشت به تولید هستند.

مجید صفری در حاشیه بازدید اعضای کارگروه رونق تولید شهرستان دماوند از واحدهای دامداری و مرغداری در بخش رودهن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در اجرای برنامه یکشنبه‌های رونق تولید، امروز از واحدهای دامداری و مرغداری در بخش رودهن بازدید صورت گرفت.

وی افزود: دامداری عاشقی در رودهن فعال است اما با مشکلاتی مواجه بود که برای رفع آنها جلسات ویژه‌ای تشکیل خواهد شد؛ برای حل مشکل سند مالکیت این دامداری مقرر شد که نشستی با جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی در اسرع وقت صورت گیرد و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات این دامداری در حوزه آب است که مقرر شد با حضور رئیس امور آب دماوند اقدامات لازم صورت گیرد؛ برای رفع مشکل تسهیلات دامداری مذکور با بانک کشاورزی نیز مقرر شد که با حضور رئیس بانک کشاورزی منطقه کمک مؤثری جهت بخشودگی جرائم دامدار انجام شود.

صفری تصریح کرد: درصدد هستیم در کارگروه رفع موانع تولید استان تهران این موضوع را مطرح کنیم که برای تولید کنندگان زمان تنفس برای بازپرداخت بدهی‌ها در نظر گرفته شود، در صورت موفقیت در این زمینه تولیدکنندگان جان تازه‌ای خواهند گرفت و به تولید باز می‌گردند.

وی ادامه داد: برای اینکه به صورت عملیاتی به کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، دامداران و کشاورزان برای رفع مشکلات کمک شود، ورود پیدا کرده‌ایم تا از اختیارات ستاد رفع موانع تولید استان استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره بازدید از یک واحد مرغداری در روستای عباس‌آباد گفت: در این مکان نیز دامداری و یک واحد مرغداری هر دو دارای مشکل بانکی هستند که با حضور رئیس بانک کشاورزی دماوند مقرر شد که در بخشودگی جرائم به آنها کمک شود، همچنین یک مورد ویژه است که حتماً باید به استان منعکس شود.

صفری تصریح کرد: در این موضوع حتماً باید با دستور استاندار از اختیارات معاون اول رئیس جمهور استفاده شود؛ امیدواریم با اتفاقاتی که در شهرستان دماوند می‌افتد بسیاری از واحدهای تولیدی و دامداری که سال‌ها از تولید خارج شده‌اند، تا پایان سال به چرخه تولید بازگردند.

*بازدید از 16  واحد تولیدی توسط اعضای کارگروه رونق تولید شهرستان دماوند/ فعالیت مجدد سردخانه‌ای در مهرآباد/بازگشت به تولید پرورش ماهی قزل آلا در رودافشان و پرورش بوقلمون

وی تاکید کرد: از ابتدای سال بیش از 16 بازدید از کارگاه‌ها صورت گرفته است، از این رقم تعداد زیادی از موارد مورد رسیدگی بعد از رفع مشکل به تولید بازگشته‌اند که برخی از آنها شامل فعالیت مجدد سردخانه‌ای در مهرآباد، واحد تولید ماهی قزل آلا در رودافشان و پرورش بوقلمون هستند، همچنین کارگاه‌های ریخته‌گری در اصطلک در حال تقویت برای بازگشت به تولید هستند.

وی بیان کرد: به جای اینکه تولیدکنندگان به سمت ادارات بیایند، دستگاه‌های اجرایی را به محل تولید آورده‌ایم؛ این سیاست را در سطح شهرستان دماوند نیز داریم و به جای اینکه به استان تهران نزد مدیران کل برویم، آنها را به منطقه آورده‌ایم تا به صورت ملموس با مشکلات تولید کنندگان روبرو شوند و بتوانیم موانع را صد درصد رفع کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا