همایش شوراها و دهیاران بخش رودهن

همایش شوراها و دهیاران بخش رودهن که در دفتر امام جمعه این منطقه برگزار شد.

dsc00187

به گزارش تارود، رضا طاهر خانی بخشدار رودهن در همایش شوراها و دهیاران بخش رودهن با اشاره به اینکه شاکله انقلاب و نظام بحث دموکراسی و مردمی بودن آن است گفت: برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی  شهر و روستا  و سپردن امور به دست خود مردم مهر تاییدی بر این موضوع است.

بخشدار رودهن  اعضای شورای اسلامی روستاها و شهرها را افرادی تلاشگر و بی ادعا  و انقلابی دانست و گفت: بحث شورا و همفکری در قرآن کریم نیز  تاکید شده که در هر کاری مشورت و نظر جمعی باشد ضرر و زیان کمتری متوجه آن خواهد بود.

وی گفت: اعضای شوراها بویژه شورای روستاها بدن هیچ چشم داشتی برای رفاه وآسایش مردم تلاش میکنند و حتی در برخی موارد نیز حق جلسات نیز در یافت نمی کنند که این چیزی جز خدمت فی سبیل اله نیست.

بخشدار رودهن اظهار داشت:  الحمدالله به شکرانه  پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت خدمات چه در سطح شهرها و روستاها قابل قیاس با اوایل انقلاب نیست و  امروزه اکثریت روستاها از خدمات برق، تلفن، گاز و آب شرب سالم و راه روستایی  آسفالت بهره مند هستند.

طاهرخانی در خصوص جذب اعتبارات سال 93 برای روستاها گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای انجام پروژهای عمرانی  و رفاهی نسبت به سال های گذشته برای روستاهای بخش رودهن در نظر گرفته شده که می تواند  در بحث رفاه مردم  و عمران و آبادانی گام مثبتی باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده  سه الی چهار برابر اعتبارات سال گذشته است گفت: خدمات قابل قبولی در زمینه عمرانی از جمله بهسازی  آسفالت معابر،ایحاد بوستان روستایی، ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی برای روستاییان و همچنین نصب ست های ورزشی، تقویت لجستیک دهیاری ها و … در سطح روستاهای انجام شده است.

بخشدار رودهن در پایان گفت: تلاش همه مسئولان و اعضای شوراها ی اسلامی شهر و روستا تنها ایجاد آرامش و ارائه خدمات مطلوب در به جهت رفاه حال شهوندان  می باشد.

*تشکیل شوراهای اسلامی یک نمونه از کار قرآنی و مردمی است

امام جمعه رودهن تشکیل شوراهای اسلامی را یک نمونه قرآنی و مردمی دانست و گفت: با تشکیل شوراهای اسلامی آیات شریفه قرآن کریم عملی شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا مدیح در همایش شوراها و دهیاران سطح بخش  گفت: مردم باید  با مشورت جامعه را اداره کنند و با شورای که مدنظر قرآن کریم است آشنا شوند.

وی با بیان اینکه تنها حکم خدا نیاز به مشورت ندارد و لازم الااجراست گفت: شوراها باید با فعالیت و تلاشی که در عرصه عمران و آبادانی در سطح شهرها و روستاها انجام میدهند یک یادگاری برای خود باقی بگذارند که برای مردم ماندگار و اساسی باشد.

امام جمعه رودهن گفت: شوراها باید خدمات را در امور دینی و مذهبی برنامه ریزی نمایند و در جهت تامین نشاط و سلامت و امنیت جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام  و المسلمین محمد رضا مدیح اظهار داشت: انقلاب  اسلامی ایران ویژگی های زیادی دارد که میتوان به مردمی بودن آن اشاره کرد که در هیچ جای دنیا نمونه آن وجود ندارد که همین مساله موجب برتری  انقلاب ایران نسبت به دیگر انقلاب های جهان شده است.

وی در پایان گفت: سر سوزنی نشان از قوانین دیکتاتوری در قانون اساسی کشور ما نیست و می توان آن را از برگزار کردن انتخابات به دست خود مردم که کاملا قانونی و غیر سفارشی بر گزار می شود فهمید.   

انتهای پیام/ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا