رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند:

2487 واحد مسکونی روستایی در شهرستان دماوند مقاوم‌سازی شده است/ هر ساله 30 درصد از 5061 واحد فرسوده در شهرستان دماوند باید اصلاح و نوسازی شوند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه 2487 واحد مسکونی روستایی در شهرستان دماوند مقاوم‌سازی شده است، گفت: هر ساله 30 درصد از 5061 واحد فرسوده در شهرستان دماوند باید اصلاح و نوسازی شوند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محسن حاجی عزیزی در نشست بهسازی بافت‌های فرسوده روستایی شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: حوادثی همچون سیل و زلزله که اخیراً در روستاها شاهد بودیم و خسارات زیادی به بار آورد، موجب شد که با دقت و اهمیت بیشتری در خصوص بافت‌های فرسوده وارد عمل شویم.

وی افزود: حدود 7548 واحد مسکونی روستایی در شهرستان دماوند وجود دارد که از این تعداد 5061 واحد نامقاوم است و تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده 2487 مورد می‌باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به برنامه سالانه در زمینه بافت فرسوده گفت: هر ساله 30 درصد از 5061 واحد فرسوده در شهرستان دماوند باید اصلاح و نوسازی شوند، در این راستا تسهیلات ویژه‌ای دیده شده و وام‌ها از 25 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش یافته که نوید خوبی است.

حاجی عزیزی عنوان کرد: در بخش مرکزی دماوند با کمک بخشداری و دهیاران موفق شدیم بازدیدهای خانه به خانه داشته باشیم، در این راستا به مردم اعلام کردیم که واحد مسکونی آنها فرسوده است و نیاز به بهسازی دارد، امید است مردم از این موضوع استقبال کنند.

*متأسفانه برخی از ساخت و سازها در روستاهای بخش مرکزی دماوند بدون مجوز صورت می‌گیرد/ نباید اجازه ساخت بناها بدون مجوز داده شود

وی با اشاره به ویژگی‌های مسکن روستایی ادامه داد: متأسفانه برخی از ساخت و سازها بدون مجوز صورت می‌گیرد که مانع آنها می‌شویم و موضوع به فرمانداری منتقل می‌شود، نباید اجازه داده شود که بناها بدون مجوز ساخته شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: اگر از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرده و مردم را برای استفاده از امکانات موجود ترغیب کنیم، مطمئناً فرسودگی واحدهای مسکونی را شاهد نخواهیم بود.

حاجی عزیزی بیان کرد: مسائل و مشکلاتی در طرح هادی وجود دارد که برای رفع آنها راهکارهایی ارائه داده‌ایم، در زمینه بافت فرسوده حتماً به مردم کمک می‌شود.

*شهر آبسرد از بافت فرسوده بسیار زیادی برخوردار است/ موضوع بافت فرسوده در شهر آبسرد باید با حساسیت ویژه‌ای پیگیری شود/ بابت نوسازی هر واحد مسکونی 40 میلیون تومان تسهیلات و وام بلاعوض 8 میلیون تومانی داده می‌شود

وی عنوان کرد: بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز خدمات لازم در خصوص بافت فرسوده را ارائه می‌دهد، در شهر آبسرد بافت فرسوده بسیاری وجود دارد و در خصوص تسهیلات باید اطلاع‌رسانی شود که بابت هر واحد مسکونی 40 میلیون تومان تسهیلات و وام بلاعوض هشت میلیون تومانی داده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در پایان تاکید کرد: در شهر آبسرد موضوع بافت فرسوده باید با حساسیت ویژه‌ای پیگیری شود تا آمار نوسازی‌ها تا پایان برنامه ششم محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا