نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی:

پروژه گازرسانی به ۳۷ روستای فاقد گاز دماوند و فیروزکوه تا پایان تیرماه سال جاری آغاز می‌شود/ گازرسانی به صورت خوشه‌ای و محوری باعث کاهش میزان پرداخت هزینه هر علمک می‌شود

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از آغاز پروژه گازرسانی به ۳۷ روستای فاقد گاز شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت روند گازرسانی به ۳۷ روستای شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اظهار داشت: طبق آخرین جلسه برگزار شده با مسئولان ذی‌ربط وزارت نفت موارد مربوط به گازرسانی به ۳۷ روستای فاقد گاز شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه از مجموع ۳۷ روستا، ۱۴ روستا با ۲ هزار و ۸۷۰ خانوار مربوط به شهرستان دماوند و ۲۳ روستا با ۲ هزار و ۲۲۹ خانوار مربوط به شهرستان فیروزکوه است، تاکید کرد: روستاهای نیازمند به گاز در شهرستان دماوند شامل رودافشان، گرمابسرد، دهنار، کهنک، مومج، هویر، یهر، لی پشت، زره در، عباس‌آباد، بولان، تنگه، وردانه و هاشمک است.

*گازرسانی به روستاهای دماوند و فیروزکوه در قالب ۱۴ خوشه صورت می‌گیرد/ ۶ خوشه گازرسانی در شهرستان دماوند خواهد بود/ میانگین هزینه علمک هر خوشه ۱۹ میلیون تومان است

وی با اشاره به مصوبات آخرین جلسه موضوع فوق، افزود: گازرسانی به این روستاها در قالب ۱۴ خوشه صورت می‌گیرد که ۸ خوشه در شهرستان فیروزکوه و ۶ خوشه در شهرستان دماوند خواهد بود که این مهم در راستای تسهیل و مقرون به صرفه بودن پروژه انجام می‌شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میانگین هزینه علمک هر خوشه ۱۹ میلیون تومان است، تصریح کرد: این پروژه در ۴ مرحله تعیین پیمانکار، آغاز کلنگ زنی، آغاز عملیات اجرایی و مراحل پایانی پروژه انجام می‌شود.

*گازرسانی به صورت خوشه‌ای و محوری باعث کاهش میزان پرداخت هزینه هر علمک می‌شود/ پروژه گازرسانی به شهرستان فیروزکوه سنگین‌تر از پروژه گازرسانی به دماوند است

این مقام مسئول ادامه داد: عملیات گازرسانی به صورت تک تک در هر روستا سبب پرداخت هزینه بسیار بابت هر علمک می‌شد، اما گازرسانی به صورت خوشه‌ای و محوری باعث کاهش میزان پرداخت هزینه هر علمک می‌شود.

میرزایی نیکو خاطرنشان کرد: تا پایان تیرماه سال جاری پیمانکاران محورهای باقیمانده مشخص، کلنگ زنی و عملیات اجرایی چند محور آغاز و همچنین برخی محورها نیز در مراحل پایانی و اتمام کار قرار خواهد گرفت؛ البته پروژه گازرسانی به شهرستان فیروزکوه سنگین‌تر از پروژه گازرسانی به دماوند است.

گفتنی است طبق وعده مسئولان اداره گاز استان تهران، مقرر شده بود عملیات گازرسانی تا پایان خردادماه سال جاری آغاز شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا