رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند:

کمک 100 میلیون تومانی مردم دماوند به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان/ اقلام مورد نیاز جمع‌آوری شده به صورت سازماندهی برای سیل‌زدگان ارسال می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند گفت: مردم شهرستان دماوند تاکنون 100 میلیون تومان نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان کمک کردند.

سعید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند نیز همچون دیگر نقاط کشور در حال جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان اخیر در استان سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: مردم مرتباً جهت کمک به ستاد مراجعه می‌کنند، اقلام مورد نیاز جمع‌آوری شده و به صورت سازماندهی شده به استان سیستان و بلوچستان منتقل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند بیان کرد: از مردم انتظار می‌رود و درخواست می‌شود که کمک‌ها را شخصاً به استان سیستان و بلوچستان منتقل نکنند چرا که این استان به 5 منطقه عملیاتی تقسیم شده و هر بخش در اختیار یک استان قرار گرفته است و کمک‌های خودسرانه موجب تداخل در کمک‌رسانی می‌شود.

طاهری ادامه داد: با کمک‌های خودسرانه ممکن است تعداد اقلامی که در یک منطقه توزیع می‌شود دو برابر منطقه دیگر شود و این موضوع باعث ایجاد مسائل دیگر شده و شاهد اعتراضات شویم.

وی تصریح کرد: وظیفه تخصصی جمعیت هلال‌احمر این است که کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کند و به صورت سازماندهی به ستادهای امدادرسان تحویل دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند گفت: در سیستان و بلوچستان نیروهایی از سپاه، ارتش، بسیج، معتمدین محله، فرمانداران و شوراها با کمک جمعیت هلال احمر و سایر ارگان‌ها، امدادرسانی به صورت منظم صورت می‌گیرد.

طاهری عنوان کرد: از مردم انتظار می‌رود کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به جمعیت هلال‌احمر، ستادهای موجود در میادین یا اداره اهدا کنند، در صورت درخواست به آنها رسید داده می‌شود و همه امکانات موجود است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 100 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط شهرستان دماوند به سیل‌زدگان صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر نزدیک به 25 میلیون تومان وجه نقد از مشارکت‌های مردمی توسط شماره حساب‌ها و یا نقدی جمع‌آوری شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلف به شیوه‌های مختلف در حال کمک‌رسانی هستند، هنرمندان انجمن خوشنویسان برای اولین بار در شهرستان دماوند دست به اقدام زیبایی زده‌اند، آنها تابلوها را به حراج گذاشته‌اند و مردم نیز با چند برابر قیمت واقعی به نفع کمک به سیل‌زدگان اقدام به خرید می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا