عضو شورای مشورتی جوانان شهرستان دماوند:

تشکیل ۸ کارگروه فعال در شورای مشورتی جوانان دماوند/ درب اتاق هیچ مسئولی نباید به روی جوانان بسته باشد/ برخی بی‌قانونی‌ها، آینده جوانان و نوجوانان ما را تحت تاثیر گذاشته و دچار ناامیدی کرده است!

عضو شورای مشورتی جوانان شهرستان دماوند از تشکیل ۸ کارگروه فعال در شورای مشورتی جوانان این شهرستان خبر داد و گفت: درب اتاق هیچ مسئولی نباید به روی جوانان بسته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمد کریمانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته جوان جلسه ستاد ساماندهی جوانان در فرمانداری برگزار شد و به پیشنهاد امام جمعه شهرستان، این فرصت به جوانان داده شد تا فضایی از تریبون مردمی، در اختیار جوانان شهرستان دماوند گذاشته شود.

وی افزود: بحث جوانان که محل توجه ویژه مقام معظم رهبری است از سال‌های گذشته مطرح شده است تا جایی که ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب این موضوع را به عنوان یکی از مهمترین مواردِ تبیین کرده‌اند بنابراین باید به حوزه جوانان آن توجّه ویژه شود.

عضو شورای مشورتی جوانان شهرستان دماوند ادامه داد: موضوع جوانان که مسئولیت آن بر دوش ما جوانان گذاشته شده است، باید با همدلی و اراده جوانان، وظایفی که بر ما محول شده به بهترین نحو صورت اجرایی شود.

کریمانی بیان کرد: اگر بخواهیم اهمیت به جوان را از نگاه ائمه اطهار ببینیم باید به کلام گهربار امیر مؤمنان علی (ع) اشاره کرد که در شرح نهج‌البلاغه لابن ابی الحدید جلد ۲۰ ص ۳۳۷ آمده است که “هرگاه در کاری که پیش آمده است احتیاج به مشورت پیدا کردی، ابتدا، آن را با جوانان در میان بگذار؛ زیرا جوانان تیزهوش‌ترند و از سرعت حدس بیشتری برخوردارند و سپس در مورد آن با میان‌سالان و بزرگان، رایزنی کن تا عیبش را بیابند و نیکش را برگزینند؛ چرا که آنان از تجربهٔ بیشتری برخوردارند.

وی ادامه داد: با سر لوحه قرار دادنِ سخنان این بزرگ‌مرد، درمی‌یابیم مشورت با جوانان و اهمیت دادن به آنان، در کنار استفاده از تجربهٔ قشر میانسال، ارزشی ویژه دارد، تا شاهد تصمیماتی صحیح، کامل و کارگشا باشیم.

کریمانی اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که در اتاق هیچ مسئولی، به روی جوانان بسته نماند، ما جوانان آماده‌ایم تا در کنار مسئولان، تاثیرگذار بوده و با تعامل و همراهی بتوانیم بر مشکلات فائق شویم.

عضو شورای مشورتی جوانان شهرستان دماوند گفت: در هر حوزه و هر زمانی که به جوانان اعتماد شد، جوانان بی‌درنگ، بی چشم داشت و با تلاش و فداکاری در صحنه حاضر شدند تا جان خود را برای کشور و مردم فدا کنند و در این باب، پیروزی‌های بسیاری حاصل شد.

وی بیان کرد: از انقلاب اسلامی ایران و جنگ هشت ساله تحمیلی با رژیم بعثی عراق گرفته تا مبارزه با تروریسم و ﺗﺒﺤﺮ در مسائل علمی پژوهشی و… نقش جوانان بر کسی پوشیده نبوده است.

کریمانی افزود: هیچ قدرتی توان مقابله با نیروی جوان مؤمنِ مسلمان ایرانی که پر از انگیزه و استعداد است را ندارد.

وی بیان کرد: در جنگ امروز، در عرصهٔ فرهنگ و اقتصاد می‌توان با به‌کارگیری و اعتماد به نیروی جوان در این دریای پرتلاطم از ورطهٔ معضلات، تحریم‌ها و تهدیدها عبور کرد.

کریمانی ادامه داد: در حوادث طبیعی اخیر شاهد بودیم که در مناطق سیل زده چگونه جوانان در همان دقایق اولیه و در اوج خطر، خالصانه حضور یافتند و با مدیریت بحران، در حد توانایی خود، باعث دلگرمی و تقویت حس برادری بین اقوام ایرانی شدند.

وی اضافه کرد: در همه حوادث و بلایای طبیعی سونامی محبت و ارادهٔ جوانان، آتش ناامیدی را در آن مناطق خاموش کرد و این همان دارایی است که بدون هیچ چشم‌داشتی در اختیار کشور و مسئولان است، قطعاً اگر به جوانان اعتماد شود، شاهد راهگشایی‌های بسیاری خواهیم بود.

عضو شورای مشورتی جوانان شهرستان دماوند گفت: متأسفانه گاهی، جوانان مورد بی‌توجهی مسئولین قرار می‌گیرند، یک روز متهم به نداشتن تخصص کافی، یک روز هم متهم به نداشتن مدارک تحصیلی می‌شویم، اما می‌خواهیم این بی‌محبتی‌ها با اعتماد شما از بین برود.

کریمانی بیان کرد: تشکیل شورای مشورتی جوانان در شهرستان دماوند اتفاق مثبتی بود که با دستور استاندار در شهرستان‌های استان تهران و با پیگیری فرمانداری‌ها شکل گرفت.

وی افزود: این شورا بدون در نظر گرفتن نگاه‌های سیاسی، در بازه سنی جوانان، در گام اول شروع به جذب جوانان کرده و جلساتی در فرمانداری با مسئولان برگزار کرده است، در روزهای آینده نیز با فراخوانی بزرگ‌تر و انجام رأی گیری و با همکاری ادارهٔ ورزش و جوانان فعالیت خود را به صورت جدی‌تر آغاز خواهد کرد.

کریمانی اظهار کرد: شورای جوانان در بخش مرکزی و بخش پنج گانهٔ شهرستان به زودی فعال‌تر خواهد شد، البته تا به امروز نمایندگانی از شهرهای پنج گانه در این شورا حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: تمامی افراد، با هر نگرش سیاسی می‌توانند عضو این شورا باشند و بدون محدودیت خاصی از طریق سایت javandmv.ir و یا حضور در فرمانداری و مراجعه به دفتر مشاور جوانان فرماندار یا ارتباط با هر یک از جوانان عضو شورا به عضویت شورا در آیند.

عضو شورای مشورتی جوانان شهرستان دماوند گفت: شورای مشورتی جوانان در هشت کارگروه تخصّصی تعریف و تقسیم شده است و جوانان بر اساس تخصّص، تجربه و علاقه، در کارگروه‌ها و جلسات حضور خواهند داشت و نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند داد که به آن‌ها اشاره می‌شود.

وی افزود: کار گروه محیط زیست و سلامت، کارگروه عمران و شهرسازی، کارگروه گردشگری، کارگروه کشاورزی، کارگروه علمی و آموزشی، کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کارگروه اقتصاد و کارآفرینی و کارگروه زیربنایی و حقوقی… هشت کارگروه فعال این شورا هستند.

کریمانی بیان کرد: تا امروز، جلساتی را با امام جمعه شهرستان، فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی تشکیل داده‌ایم و از مسئولان خواستار توجهی ویژه به جوانان و اعتماد به آنان هستیم.

*کم‌ کاری برخی ادارات در حوزه جوانان شایسته و روا نیست

وی اظهار کرد: در جلسه ستاد رسیدگی به امور جوانان با غیبت مسئولان روبرو شدیم، نه نماینده‌ای فرستاده شد و نه خود حضور پیدا کردند، کم کاری برخی ادارات در این حوزه برای جوانان، شایسته و روا نیست.

کریمانی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع کشور بحث جوانان است و این دستور مقام معظم رهبری و مسئولین بالا دست بوده است، از این رو در این جلسات، غیبت هر مسئول، با ذکر نام و سِمَت وی مورد نقد جوانان قرار خواهد گرفت.

*مسئولان در بخش اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها به جوانان دارای تخصص بها دهند/ بکارگیری جوانان در سیستم مدیریت شهری از مطالبات شواری مشورتی جوانان دماوند است

عضو شورای مشورتی جوانان شهرستان دماوند گفت: به عنوان نمایندهٔ این شورا از مسئولان درخواست دارم در بخش اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها به جوانان شهرستان، مخصوصاً جوانان این شورا، که در زمینه‌های مختلف دارای تخصّص و آمادهٔ انجام همکاری هستند، بها داده شود، به کارگیری جوانان، در سیستم مدیریت شهری از مطالبات این شورا است.

وی ادامه داد: برخی بی‌قانونی‌ها، آینده جوانان و نوجوانان ما را تحت تأثیر گذاشته و دچار ناامیدی کرده است و چنین هنجار شکنی‌ها را به مذبح مطالبات خود خواهیم برد.

کریمانی گفت: اشغال اراضی، زمین‌خواری، ساخت و ساز غیرمجاز، مسائل مربوط به محیط زیست، مشکلات اجتماعی جوانان، بحث اشتغال و ازدواج و مسکن برخی از مطالبات هستند که باید به آن توجهی ویژه شود.

*جوانان ایده‌هایی دارند که راه‌ گشای دست مسئولان در رفع مشکلات است

وی بیان کرد: ما جوانان، ایده‌هایی داریم که راهگشای آن در دستان مسئولین است، وظیفهٔ ما مطالبه در چهار چوب احترام است که با قدرت به آن ادامه خواهیم داد.

کریمایی افزود: در کنار هم، با هر نگاه سیاسی و جناحی، با هر سلیقه و تفاوتی، متّحدانه ادامه خواهیم داد و از سایر جوانان نیز درخواست می‌کنیم به جمع ما بپیوندند تا شاهد انقلابی دیگر در عرصه سازندگی به همت جوانان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا